IS: "Influenssa kaataa nyt väkeä sänkyihin suomalaiset kertovat kammottavista oireista." 😱 !!!! Onko sinulta vielä sairastamatta?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011057595.html
Influenssan on raportoitu olevan raju ja pitkäkestoinen, jopa kolme viikkoa. Oksentelua, liikkumiskyvyttömyyttä ja keuhkokuumetta. Sairaalahoitoa tarvitaan.
Onhan se elämän ensimmäinen oikea influenssa aikamoinen jysäys.
Oletko jo sairastanut influenssan vai onko tämä kammotus vielä sinullakin edessä? 😱
Kommentit (233)
Eräs wannabe suomalainen innokas poliitikon alku naureskeli videollaan tuhansille ihmmisille "long covid mikä tämä on, heh heh". Hän löysi itsensä myöhemmin pedistä sairaana.
Sain influenssan heti influenssarokotuksen jälkeen.
Lapsella parhaillaan, kamala tauti. Saa nähdä sairastuuko muut..
Vierailija kirjoitti:
Sairastin. Kuumetta 1.5 päivää sen jälkeen takas lenkille. Perus flunssakin on pahempi kuin mitä tää influenssa oli.
Oliko testatusti influenssa? Oirekuva ei kuulosta siltä.
Naapuri lähti ensihoidon kyydillä sairaalaan. Olin rapussa ja näin. Työikäinen mies. Influenssaa sairastanut jo pitkään ja nyt kunto mennyt jo sellaiseksi ettei enää pärjännyt kotihoidolla. Hyi kamala kun se näytti huonolta vaikka vain kasvot näin! :O
Mistä sen tietää millon on aika soittaa ambulanssi? Tosin eihän ne nykyään joko ota kyytiin tai sitten se häkepäivystäjä ei edes lähetä mitään autoa. Mulle ei ole täällä ketään soittamassa ambulanssia kun yksin asun. Ja jos on korkea kuume, en edes pysy hereillä. Kuolenpahan sitten kotiin jos se tauti iskee.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää millon on aika soittaa ambulanssi? Tosin eihän ne nykyään joko ota kyytiin tai sitten se häkepäivystäjä ei edes lähetä mitään autoa. Mulle ei ole täällä ketään soittamassa ambulanssia kun yksin asun. Ja jos on korkea kuume, en edes pysy hereillä. Kuolenpahan sitten kotiin jos se tauti iskee.
Ei influenssan takia ambulanssia oikeasti tarvitseva itse soita ambulanssia vaan sen tekee joku muu henkilö.
Tiedän tapauksen jossa yksin asunut nuorimies sairastui influenssaan. Läheiset huolestuivat kun eivät enää saaneet yhteyttä jja menivät avaimillaan nuorukaisen asuntoon. Tämä löytyi asunnosta tajuttomana yli 41 asteen kuumeessa oksennuksen keskeltä. Piipaakyydillä sairaalaan ja jäähdytettiin siellä mekaanisesti. Jos olisivat havahtuneet asiaan hieman myöhemmin niin.... :(
Niin sä todennäköisesti kuolet influenssaan, jos asut yksin ja tauti näyttää pahan puolensa. Mut vaivut ensin tajuttomuuteen ihan huomaamattasi.
meillä tyttö jo kolmatta viikkoa todella korkeassa kuumeessa (41,3) ja otetaan kohta osastolle. itse ihan loppu stressin ja valvomisen takia. 😢 mieskin todella kipeänä kohta kaksi viikkoa ihan sänkypotilaana ja silläki kuume 39 ja 40,8 välillä. onneksi on tytöllä testillä todettu a influ niin th ottaa tosissaan. ihme että muhun ei tullut.
Minulla ei ole aikuisena ollut influenssaoireista tautia. Rokotteita olen ottanut silloin tällöin riippuen lähinnä siitä mitä on ollut tarjolla, viimeisimmästä on jo hetki aikaa, ehkä 8 vuotta.
On ollut lapsena, teininä ja muutama aikuisenakin. Olen nykyään ottanut joka vuosi influenssarokotuksen, eikä ole tautia tullut. Onneksi. Kuumetta oli silloin lähes 39 viikon verran, kuin pumpulissa olisi kävellyt, oksensin monta kertaa vuorokaudessa, lihakset ja nivelet tuntui siltä kuin olisi hakattu. Syke oli todella korkea. Että mieluummin piikki kuin influenssa.
miksi pelottelette??!!!
t. rokotusvapaa
Peskää niitä käsiä. En ole sairastanut koskaan influenssaa. Tv. Rouva 53v.
Suomalaiset on tosi saastaisia nykyään. Tosi moni koko ajan kipeinä. Tosin en ihmettele kun katsoo ihmisiä vaikka kauppakeskuksissa. Likaisia vaatteita, käsiä ei pestä vaan mennään kahvilaan ja hampurilaispaikkaan jne.
Kommentoikaa influenssasta jos olette varmoja, että teillä se on ollut, siis testillä todettu. Nyt kiertää monia muitakin ihan tavallisia flunssaviruksia.
Influenssa vaivaa urheilijoita kun,,esim Iivo Niskanen taudin kourissa. Ei siis iske vain meihin tavis-pulliaisiin.
Tänne lisää vertaiskokemuksia, pliis!
Miten nopeasti tai hitaasti olet toipunut?
A influenssa hyökkäsi kolme viikkoa sitten minunkin kimppuuni. Pahempi kuin korona, senkin olen saanut kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahvasti näyttää siltä, että eniten koronarokotteita ottaneet sairastelevat eniten ja pahimmin. Sama oli itse koronan kanssa, aina piikin jälkeen 2 viikon hirveä tauti ja parhaillaan kuukausien jälkitaudit perään, meni rokottamattomuuden piikkiin koska "rokotetuksi" laskettiin vasta pari viikkoa piikin ottamisen jälkeen. Epäilen voimakkaasti, että nämä nykyiset "hirveät influenssat" ynnä muut ovat suoraa seurausta "tutkituista ja turvallisista" ja sen vahingollisista vaikutuksista omaan vastustuskykyyn. Kuten eräät varoittelivatkin ennakkoon.
T: Ei piikkejä, 1 korona (3 päivää), ei jälkitauteja, ei sairaslomia tänä talvena, mieto influenssa tammikuussa.
Ai, että oikein vahvasti näyttää?
Vahvasti näyttää siltä että kuu on juustoa. Vahvasti näyttää siltä, että kuu on suurempi kuin aurinko. "Vahvasti näyttää, ja epäilen voimakkaasti", ettähttps://jarjenaani.fi/ongelmallinen-rokotevelvoite-on-kumottava/
https://mkrsuomi.fi/hoitajapula-poliitikot-estaneet-hoitajien-tyonteon-…
En ole ikinä sairastanut influenssaa, enkä koskaan ottanut rokotetta. Lasten kanssa teen työtäni.
Koronan sairastin kerran. Selvisin päivän kuumeella.
Sinä ja sinä ja sinä. Mitäpä jos ottaisit ne rokotukset vähän muidenkin vuoksi? Influenssa voi olla kohtalokas vanhuksille tai muutoin hauraille ihmisille. Rokottautumalla vähentäisi taudin tarttumista.