Nuorten kauniiden naisten keskuudessa nostaa päätään kotirouvailmiö, jossa nainen hankkii elättäjämiehen ja jättäytyy pois työelämästä.
Nuorten kauniiden naisten keskuudessa nostaa päätään kotirouvailmiö, jossa nainen hankkii elättäjämiehen ja jättäytyy pois työelämästä. Tässä on omat etunsa ja tietty arvokkuus.
Itse juon tässä juuri juhlamokkaa ja syön fatzerin sisinstä. Ekaa kertaa yökylässä DI-miehen luona. Rikas elämä olen valmis.
https://www.aamulehti.fi/kolumnit/art-2000011049870.html
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhatpiiat ja mahot naiset kadehtivat eniten kotirouvia, joilla vieläpä omatekemiä lapsia ja kaiken lisäksi oman rakkaan miehen kanssa yhteisiä.
Painukaa vaan töihinne niillä matalilla palkoillanne tai olkaa työttömänä kelan elätteinä. Ja muistakaa katkerina kadehtia elämänne valuessa hukkaan.
Kyllä siltä kateudelta suojaa tarinat parhaat päivänsä nähneistä trad wifeista, jotka joutuvat tyhjän päälle kun elättäjä päättää lopettaa työsuhteen ja vaihtaa nuorempaan.
No tässähän se esimerkki toisen naisen kohtalosta ilakoivasta tulikin! Ei tarvinut kauaa odottaa. Tätä juuri tarkoitin.
En minä ilakoi siitä että joillain menee huonosti. Mutta en myöskään ole heille kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy miehen maksaa mulle ns. palkkaa kotona olosta niin suostun. Ja luulen, että tämä onnistuu.
Tuolle ammatille on toinenkin nimi.
Naiset täällä vihaamassa naisia. Onpa taas yllättävää. Tätä se feminismi on!
Vierailija kirjoitti:
"Elättinä"? Sitäkö sun äitisi oli siun silmissäs? Onpa halveksiva tapa suhtautua
Ohis
Tähän toivon vastausta siltä ihmiseltä, jolle osoitettu!
Vierailija kirjoitti:
Tradwifen copet. Mikset mene pirteänä leipomaan, jos tykkäät siitä niin paljon?
Täällä ei edes ymmärretä, mitä eroa on kotiäidillä ja kotirouvalla.
Suomessa on todella vähän kotirouvia, eikä hän välttämättä elä miehen rahoilla, saattaa kuulua vanhaan sukuun, koulutautunut korkealle, kuuluu useisiin hyväntekeväisyysjärjestöihin ja johtaa niitä, edustaa miehensä rinnalla julkisuudessa ja vastaanotoilla, kotona lastenhoitajat ja taloudenhoitajat.
Nykyään ei edes presidentin puoliso ole Kotirouva/herra, vaan heilläkin joku sivutyö.
Minulla on tälläinen loisija tuttu. Sitten kun viisikymppisenä heräsi että haluaa erota ja töitä niin kumpikaan ei onnistu kun omaa rahaa ei ole.
Oikeassa elämässä aikanaan harva torpparin eukko oli kaunis. Missityypit kelpasivat hoviin asti, kun niitä on vain 5% naisista. Elokuvat vääristävät.
Vierailija kirjoitti:
Miten keskustelu naisten mahdollisuuksista yhteiskunnassa on vihaamista?
Vierailija kirjoitti:
En arvostele enkä kadehdi mutta ihan pienenä vihjeenä, että kotirouvan on hyvä varmistaa tavalla tahi toisella, millä tulee toimeen sitten kun/jos suhde katkeaa ja jää tyhjän päälle.
Äitini oli sitä ikäluokkaa, että oli kotityössä koko ikänsä. Eläke oli hurjan pieni siitä huolimatta, että hän oli maksanut säntillisesti maatalousyrittäjän eläkemaksut. Hänet ja meidän tytärten kouluttautumisen pelasti varhain kuolleen isän jättämä omaisuus.
Mitä tekee onnellinen kotirouva, jos työeläkettä ei kertynyt eikä mies jättänyt kunnon perintöä? Tai jos elettiin avoliitossa, mies kuoli, ei ollut testamenttia tai testamenttasi omaisuutensa ihan jollekin muulle.
Tiesitkö, että Suomessa ei jää kukaan tyhjän päälle. Kyllä sitä rahaa aletaan maksamaan yksin jäänneellekin avoleskellekin tai eronneelle yksin asuvallekin naiselle ilman elättäjäänsä. Se on joko työttömyyskorvaus tai leskeneläke tms. toimeentulotuki. Ole huoleti, älä väitä muuta.
"Mutta siis haluisin"
No kyllä mä sen myönnän, että äitini elämäntyyliä kävi kateeksi. Isällä oli hyvät tulot, osittain koska se että äiti hoiti kodin ja lapset yksin, mahdollisti isän uran luomisen mm. runsaat työmatkapäivät. Isän tulot mahdollisti sen, että äidillä pystyi olemaan kaikenlaista virikettä ja harrastusta, meidän lasten ollessa vähän isompia mm. matkoja, golffausta, monenlaista kurssia, opiskeli ihan huvikseen artesaaniksi kun innostui käsitöistä jne.
Omassa elämässä en ole koskaan löytänyt puolisoa. On mulla muutama pitkähkö seurustelu ollut, mutta ei niistä ole tullut sen enempää. Joten mulle ainoakin vaihtoehto on pärjätä itse. Mutta kyllä mä tunnistan itsessäni sellaista perinteistä naisellista passiivista yin-energiaa, joka ei kovin hyvin sovellu yhteen kovatahtisen ja kilpaillun miesvaltaisen alan työelämään, ja olen siis juuri sellaisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vihaamassa? Onko se vihaamista, jos ei halua tai ole mahdollisuutta kotirouva kulttuuriin, jota ei vielä tehdä
keskiverto DI palkalla, kun lisäksi tarvitaan vanhaa varallisuutta, akateemista koulutusta jne ja täällä rinnastetaan kotiäitiys kotirouvaksi, joka on ihan eri asia. Kotirouva voi olla myös lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En arvostele enkä kadehdi mutta ihan pienenä vihjeenä, että kotirouvan on hyvä varmistaa tavalla tahi toisella, millä tulee toimeen sitten kun/jos suhde katkeaa ja jää tyhjän päälle.
Äitini oli sitä ikäluokkaa, että oli kotityössä koko ikänsä. Eläke oli hurjan pieni siitä huolimatta, että hän oli maksanut säntillisesti maatalousyrittäjän eläkemaksut. Hänet ja meidän tytärten kouluttautumisen pelasti varhain kuolleen isän jättämä omaisuus.
Mitä tekee onnellinen kotirouva, jos työeläkettä ei kertynyt eikä mies jättänyt kunnon perintöä? Tai jos elettiin avoliitossa, mies kuoli, ei ollut testamenttia tai testamenttasi omaisuutensa ihan jollekin muulle.
Tiesitkö, että Suomessa ei jää kukaan tyhjän päälle. Kyllä sitä rahaa aletaan maksamaan yksin jäänneellekin avoleskellekin tai eronneelle yksin asuvallekin naiselle ilman elättäjäänsä.
Ne on kuule todella pieniä pennosia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias nainen, jolla kolme lasta ihanan Miehen kanssa. Tunnen itseni erinomaiseksi. Katson peiliin ja näen timmin vartalon, joka kertoo tarinaa omasta huolenpidostani. Rinnat ovat kiinteät ja pakarat muotoillut, ja se saa minut hymyilemään. Minä olen ylpeä siitä, että olen panostanut itseeni.
Aamuni alkaa varhain. Herään ennen auringon nousua, ja ensimmäinen asia, jonka teen, on venytellä. Kehoni tarvitsee tätä aikaa herätäksesi. Joogaharjoitus rauhoittaa mielen ja valmistaa minut päivään. Tiedän, että liikunta on avain hyvinvointiin, joten nautin siitä, että voin ulkoilla ja liikkua luontoon. Juoksen usein lähimetsässä, tunnen tuulen kasvoillani ja sydämeni sykkii rytmikkäästi. Se on vapauttavaa.
Joka päivä diplomi-insinööri mieheni halaa minua ja antaa suudelman. Ihanaa seksiäkin on pari kertaa viikossa.
Ruoka on myös tärkeä osa elämääni. Valmistan itse terveellisiä aterioita, joissa on runsaasti vihan
No tuota:D Kerrohan meille myöskin siitä, kun teille tulee riita ja sun miehellä on valttikorttina laittaa rahahanat kiinni. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias nainen, jolla kolme lasta ihanan Miehen kanssa. Tunnen itseni erinomaiseksi. Katson peiliin ja näen timmin vartalon, joka kertoo tarinaa omasta huolenpidostani. Rinnat ovat kiinteät ja pakarat muotoillut, ja se saa minut hymyilemään. Minä olen ylpeä siitä, että olen panostanut itseeni.
Aamuni alkaa varhain. Herään ennen auringon nousua, ja ensimmäinen asia, jonka teen, on venytellä. Kehoni tarvitsee tätä aikaa herätäksesi. Joogaharjoitus rauhoittaa mielen ja valmistaa minut päivään. Tiedän, että liikunta on avain hyvinvointiin, joten nautin siitä, että voin ulkoilla ja liikkua luontoon. Juoksen usein lähimetsässä, tunnen tuulen kasvoillani ja sydämeni sykkii rytmikkäästi. Se on vapauttavaa.
Joka päivä diplomi-insinööri mieheni halaa minua ja antaa suudelman. Ihanaa seksiäkin on pari kertaa viikossa.
Ruoka on myös tärkeä osa elämääni. Valmistan itse terveellisiä aterioita, joissa on runsaasti vihan
Kuulostaa ahdistavalta ja pinnalliselta elämältä. Pyörii kovasti vain ulkonäön ympärillä, jopa siihen asti että on pitänyt jollain operaatioilla silpoa kehoa ulkonäön takia. Itse ainakin haluan elämässäni tehdä jotain merkityksellistä, kokea olevani hyödyllinen osa yhteiskuntaa, enkä vaan vaalia ulkonäköäni ja terveyttäni ja palvella miestä kotona.
Satun pitämään opiskelusta, työn tekemisestä sekä harrastamisesta. Kotityöt tulee jakaa. En palvelisi aikuista mieslasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että Suomessa ei jää kukaan tyhjän päälle. Kyllä sitä rahaa aletaan maksamaan yksin jäänneellekin avoleskellekin tai eronneelle yksin asuvallekin naiselle ilman elättäjäänsä.
Miks ihmeessä mun pitäis mun veroilla elättää jotain tyyppiä, joka ei ole viitsinyt edes kouluttautua mihinkään tai käydä töissä?
Ennen mies elätti ja nainen keskittyi huolehtimaan kodista. Tultiin toimeen yhdellä palkalla. Nyt nainen saa olla 8 tuntia työelämässä ja tehdä vielä työpäivän kotonakin burn outin partaalla. Töitä ei saa myöskään helposti nykypäivänä. Ymmärrän täysin naisia jotka haluavat jotain muuta. Ongelmat tulee siinä vaiheessa jos mies tekee Mikko Koivut ja jäät tietyllä tavoin puille paljaille. Koulutus kannattaa käydä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elättinä"? Sitäkö sun äitisi oli siun silmissäs? Onpa halveksiva tapa suhtautua
Ohis
Tähän toivon vastausta siltä ihmiseltä, jolle osoitettu!
Ole eri, mutta jos joku on elättäjä, niin mikä se toinen sitten on?
No tässähän se esimerkki toisen naisen kohtalosta ilakoivasta tulikin! Ei tarvinut kauaa odottaa. Tätä juuri tarkoitin.