Miten painonne on laskenut synnytyksen jälkeen? Paljonko kiloja jäi laitokselle...
...ja mitä vauhtia loput kiloista poistuivat?
Olen tässä hieman jo yliajalla, painoa tullut reilut 10kg ( olen 162 pitkä, lähtöpaino 55kg, paino nyt 66kg).
Ihan vaan aloin mietttimään, että minkä verran kiloja " jää" laitokselle. Tosta 11kg:stahan voi vähentää ainakin vauvan painon :) Turvotuksia minulla ei ole juuri nimeksikään.
Kertoilkaa kokemuksia, te kokeneemmat :=) KIITOS
Kommentit (13)
Mulla painoa tuli esikoista odottaessa yhteensä 12kg (lähtöpaino 55kg, pituus 166cm). Näistä sairaalaan jäi vajaa 4kg, mutta vauvan ollessa kuukauden ikäinen olin jo 2kg alle lähtöpainon. Vanhat farkut mahtuivat jalkaan 2vkoa synnytyksen jälkeen.
Tällä hetkellä on rv23 ja painoa tullut saman verran kun esikoisen kanssa näillä viikoilla, saa nähdä miten tällä kertaa käy!
Nellukk@
esikoiselta 13kg ... söin periaatteella kun lihon kumminkin eli kiloja tuli myös syömällä sekä myrkytys lopussa niin turvotustakin.
Ja eipä paljon mitään lähteny sairaalassa, olin aika pulla.
Kakkonen + 6,5kg (lähtöpaino pari kg enempi kuin esikon aikaan)todella tarkka syömisteni kanssa, karkkia vain kerran viikossa. Oli paastoarvo ihan rajoilla. Kaikki jäi sairaalaan, omat housut meni tosi pian jalkaan.
Nyt sitten kolmosta odotan rv 11 ja lähtöpaino n.10kg vähemmän kuin nuilta kahdelta aikasemmalta.. nyt hirvittää keräänkö hirveän paljon enempi kiloja kuin noiden kahen aikaan kun nyt bmi alkuraskaudessa 22. Nyt tullu n. pari kg, en oo käyny puntarilla ko hirvittää. Laihdutin niin paljon ja nyt sit tietty pelko persiesä et paino nousee hulluna ja sit jääkin.
jäi kaikki:) Jälkitarkastuksessa pari kg vähempi paino kuin mitä eka neuvolasa.Lapsi painoi 3365g
Tosiaan, synnytyksen jälkeen kun menin vaa' alle painoin pari kiloa enemmän kuin ennen synnytystä! Tämä johtui ilmeisesti nesteen kertymisestä tai jostain.. Raskausaikana tuli yhteensä 17 kg ja puoli vuotta synnytyksen jälkeen oli ennen raskautta -mitoissa (172cm, 60kg). Imetys kyllä kulutti tehokkaasti, mutta taisi se olla liikunta ja ruokavalio, millä noista kiloista lopullisesti pääsin.
synnytin nelikiloisen lapsen ja laitokselle jäi vain pari kiloa :D
Minua janotti ihan sikana siellä, johtui varmaan maidon noususta. Siitäpä ne kilot sitten tulivatkin kun koko ajan piti juoda.
Minulle tuli esikoisesta vajaa 30 kg ja kakkosesta 20 kg. Tulin esikoisen jälkeen uudestaan raskaaksi kun hän oli 4 kk, silloin painoa oli jäljellä 4 kg. Kakkosesta tippui myös yhtä nopeasti.
eli esikoisesta painoa tuli dramaattiset 30 kg ja lähtäpaino oli 64 kg ja pituus 162. Minulla oli turvotusta todella paljon, painoa tipuikin 15 kg kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen. Vuosi synnytyksestä olin takaisin lähtöpainossani. Nyt toisessa raskaudessa lähtöpaino oli 66 kg ja kiloja kertynyt 15 kg ja viikkoja nyt 32+, uskoisin että 20 kg menee rikki vaikka turvotusta ei ole juurikaan. Nämä ovat todella yksilöllisiä asioita, itse olen hyvin luottavainen, että saan nämäkin kilot ja hieman ylikin pois tämän raskauden jälkeen, sillä normaalisti liikun paljon. Molemmissa raskauksissa aikaisin alkaneet supistelut rajoittavat liikkumistani.
tuli painoa reilu 11kg (painoin n.55kg lopussa, lähtöpaino 44kg ja pituus 154cm). Synnärille jäi 5kg, 2kg lähti kotona itsekseen ja vielä on kolme kiloa jäljellä. Synnytyksestä huomenna 5vkoa. Vanhat farkut mahtuivat jalkaan jo viikko synnytyksestä, mikä oli ihana yllätys, kun luulin etten koskaan mahdu niihin.
Tuo 3kg on varmaan jotain läskiä, koska turvotuksia yms. mulla ei ollut raskauden aikana. Tavoitteena olisi päästä takaisin lähtöpainoon jossain vaiheessa, mutta yritän olla ottamatta paineita.
Mulla tuli n. 14 kg, lähtöpaino 70 /177cm.
Laitokselle jäi noin 5 kg (tuli turvotusta, kun maito nousi, muuten raskausaikana ei ollut havaittavaa nesteen kertymistä). 5 kg lisää lähti parissa viikossa ja loput muutama kg imetysaikana, ehkä puolen vuoden ajalla.
Nyt raskaana rv16 ja 3-4 kg tullut. Pahuksen pakkaset pienensi liikunnan minimiin, siksi läskiä on tullut aika lailla.
painoa tuli raskauden aikana 12 kg. Laitokselle jäi 5 kg ja vielä on 2 raskauskiloa jäljellä (synnytyksestä neljä viikkoa).
HANNELE
mulla pituutta 165cm, lähtöpaino 72,5kg, ja " parhaimmillaan raskaana" viikkoa ennen synnytystä paino oli 84,5kg, eli +12kg tuli kaikkiaan.
viikon päästä synnytyksetä, vaaka näytti neuvolassa +200g siihen synnytystä edeltäneeseen painoon, eli 84,7kg!!
oli ihan tolkuttomasti turvotusta!!
eli painoin enemmän, kuin laitokselle mennessä..
neuvolan terkka oli ihan huuli pyöreänä, että nyt on tämäkin sitten nähty..
paino nousee laitoksella? =)
nyt on pudonnut vähän päälle 4 kg, aamulla kotivaaka näytti 80.3kg, ja tuo näyttää vähän enemmän kuin neuvolan vaaka.
synnytyksestä on nyt 2 viikkoa 5päivää, ja korkeimmasta painosta se 1 viikko ja 4 päivää
Oikeastaan koko aikuisiän mittani ovat olleet 170cm/58kg. Kahdesta ekasta raskaudesta ei oikaeastaan kiloja jäänyt, joten viime vuodet paino vaihteli 58-60kg.
Nyt kahden vuoden sisällä tuli kaksi keskenmenoa ja kun aina tarkoituksena oli vaan tulla mahdollisimman pian uudestaan raskaaksi, eikä laihduttaminen/paino kiinnostanut pätkääkään, olen viimeisen reilun vuoden ennen tätä raskautta painanut 71kg..
Tämän kolmannen raskauden aikana paino sitten nousi noin 84kiloon (eli 13kg tuli tässä raskaudessa). Tiistaina synnytin ja torstaina kun kävin sairaalassa puntarilla, painoin 77kg, eli 7kg jäi sairaalaan. Tai siis painoihan tuo poikakin yli 4kg :)
Tarkoituksena olisi saada paino pian sinne 70 kiloon ja sitten laihduttaa niihin entisiin mittoihin, eli kuuteenkymppiin..
Selvästi raskaus raskaudelta tuo painon pudotus on hankalampaa.. Esikoisesta minulle tuli 17kg (kuten toisestakin) ja laitokselle jäi 10kg. Silloin jouduttiinkin olemaan sairaalassa viikko, eikä ruoka maistunut kunnolla, kun odotin vaan kotiin pääsyä.. Imetys pudotti minulla painoa tosi tehokkaasti. Kun synnyksestä oli kulunut nelisen kuukautta, painoin kaksi kg vähemmän kuin ennen raskaaksi tuloa. Farkut vaan pyöri jalassa :)
mami ja poju 6pv
oli ennen tuota esikoista 157/50 ja painoa kerty raskauden aikana 13kg. Sairaalaan jäi 7kiloa siittä eli painoin sairaalasta tulessa 56kg. Siittä se sitten vaan nousikin imetys aikana.. Lapsella oli koliikki ja jotenki ei silloin ollut päällimmäisenä mielessä laihdutus. Painon nousu oli hurjaa vaikka imetinkin. Sitten kun tyttö oli 6kk kävin puntarilla ja oikein säikähdin kun painoin 68kg!!! ja siittä alkoi kova yritys laihduttamaan! Mutta paino nousi vielä 75kg, ja tämän summan sain kun tyttö 10kk, muutaman viikon päästä siittä tein raskaustestin, ja nyt yhtäkkiä, ihmeellisesti, ittestään on paino tippunut jo 66kg, eli 9kiloa tämän raskauden aikana!
Nyt tässä jännänä mietin että kuinkahan tässä käy, ja miten paljon on nyt kiloja laitokselle mennessä ja sieltä tullessa. Aionkin olla paljon tarkempi omasta painosta tästä lähtien! :)
piipi rv.16+4
esikoisesta painoa tuli raskausmyrkytyksen kanssa ja muutenkin +30kg, *laitokselle jäi -8kg (hätäsektion kanssa) loput ei meinannut lähteä kulumallakaan.. eli 4 vuoden jälkeen jäljellä 14kg
Kuopukselta painoa tuli +14kg
laitokselle jäi -6kg
loput lähti ittekseen ilman imetystä..
nyt painoa tullut rv 26 mennessä +1kg ja toivottavasti pysytäänkin alle 10kg tällä kertaa... muutenkin laihdutus työtä edessä =P