Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?
Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa.
Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.
Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia.
Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta.
Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi?
Kommentit (945)
Sinkkuna saa olla niin haluton kuin haluaa, parisuhteessa ei, jos toinen onkin halukas. Jälkimmäisessä tilanteessa tulee ottaa ero, jos ei pysty suorittamaan omaa osaansa parisuhteessa. Hyvin yksinkertaista. Miten tästä voi saada sivukaupalla keskustelua edes aikaiseksi? Ap:n viesti esimerkiksi on loputonta jaarittelua vailla todellista sisältöä.
Eihän se ole ongelma, jos et halua olla parisuhteessa tai miehesi ei kaipaa seksiä.
Jos haluat parisuhteen, ongelmia voi esiintyä.
Haluttomuus on ongelma silloin jos ei kykene tyydyttämään itse valitsemaansa kumppania. Todella typerää alkaa valheellisesti suhteeseen ja kuvitella että sitten suhteen vakiinnuttua voi omalla päätöksellään lopettaa toisen ihmisen seksielämän. Seksin puutteesta kärsii miehet ja naiset, tämä ei ole sukupuoliasia.
Tapailuvaiheessa reilusti kortit pöytään ja sanot että olet haluton, mutta haluat parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että jotkut pitää haluttomuutta terveempänä kuin halukkuutta. Tästähän voisi vetää sen johtopäätöksen, että naisen ympärileikkaus tai miehen kastraatti ei ole mikään ongelma.
Mutta kun ne ovat ja ne pyritään lailla estämään. Seksuaalinen turhautuminen aiheuttaa psykologisia oireita ja siksi miehet vonkaa.
Mitä? Silpominen oikeutetaan mahdollisella haluttomuudella? Nyt oli kyllä erittäin savolainen "logiikka"
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna saa olla niin haluton kuin haluaa, parisuhteessa ei, jos toinen onkin halukas. Jälkimmäisessä tilanteessa tulee ottaa ero, jos ei pysty suorittamaan omaa osaansa parisuhteessa. Hyvin yksinkertaista. Miten tästä voi saada sivukaupalla keskustelua edes aikaiseksi? Ap:n viesti esimerkiksi on loputonta jaarittelua vailla todellista sisältöä.
Parisuhde ei sisällä seksipakkoa, vaan on sopimus siitä että seksiä ei harrasteta muiden kanssa. Omituinen konsepti muutenkin, miksei mene avioon jos haluaa paritella. Kuulostaa samalta kuin nämä fwb sekä miljoonat muut höpöpökonseptit, joiden tosiaaillinen funktio on vaan saada käytettyä toista seksuaalisesti omaksi hyväkseen
Olen ollut naisten ja miesten kanssa parisuhteessa ja ihmettelen suuresti miksi ap rajaa tämän vain toiseen sukupuoleen? Jos seksiaaliset halut eivät kohtaa, se on ongelma. Yhteiskunnallisestikenekään ei tarvitse olla halukas.
Ilman jälkipolvia vanhuus on vain epämukavampaa ja lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat parisuhteen, ongelmia voi esiintyä.
Haluttomuus on ongelma silloin jos ei kykene tyydyttämään itse valitsemaansa kumppania. Todella typerää alkaa valheellisesti suhteeseen ja kuvitella että sitten suhteen vakiinnuttua voi omalla päätöksellään lopettaa toisen ihmisen seksielämän. Seksin puutteesta kärsii miehet ja naiset, tämä ei ole sukupuoliasia.
Tapailuvaiheessa reilusti kortit pöytään ja sanot että olet haluton, mutta haluat parisuhteen.
Veikkaan että tuo parisuhteen haluaminen on vain yksi välivaihe tajuamisessa, ettei se miehen seurakaan niin hienoa ole, ihan niinkuin seksikään. Meidät on vaan ehdollistettu ja aivopesty tähän paripakkoon, ja koko suhteen hylkääminen kerralla voi olla monelle liian raju askel
Oisko ennemminkin ongelma se että haluton osapuoli valehtelee/antaa ymmärtää olevansa päinvastaista suhteeseen päästäkseen?
Eli että manipuloiva valehtelu ei oliskaan ihan aina se paras vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naisten ja miesten kanssa parisuhteessa ja ihmettelen suuresti miksi ap rajaa tämän vain toiseen sukupuoleen? Jos seksiaaliset halut eivät kohtaa, se on ongelma. Yhteiskunnallisestikenekään ei tarvitse olla halukas.
Lisääntyminen on eri asia kuin seksi. Lisääntymiseen tarvitaan siemen, ei 10 000 siitosta, eikä edes parisuhdetta. Tuostakin voi olla montaa mieltä, millainen vanhuus on elämisen arvoinen
Eihän se ole mikään ongelma, paitsi jos ryhtyy halukkaan ihmisen kanssa parisuhteseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen on eri asia kuin seksi. Lisääntymiseen tarvitaan siemen, ei 10 000 siitosta, eikä edes parisuhdetta. Tuostakin voi olla montaa mieltä, millainen vanhuus on elämisen arvoinen
Samalla logiikalla voidaan kyseenalaistaa kaikki. Onko aloittajan elämä elämisen arvoinen? Sinun kommentista voidaan olla montaa mieltä.
Olipa taas outo aloitus. Jos ei halua seksiä, niin ei se ole mikään ongelma.
Se voi olla haaste, jos haluaa parisuhteeseen ja lapsia. Mutta jos viihtyy ihan hyvin itsekseen, niin ei haittaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Oisko ennemminkin ongelma se että haluton osapuoli valehtelee/antaa ymmärtää olevansa päinvastaista suhteeseen päästäkseen?
Eli että manipuloiva valehtelu ei oliskaan ihan aina se paras vaihtoehto?
Ennen parisuhdetta olisi hyvä tutustua siihen kenen kanssa edes on tekemisissä. Jos sitä parisuhteen aloittamista lykkää vaikka parikin kuukautta niin siinä ajassa ehtii saada selville paljon
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole oikeasti kenellekään ongelma. Yhteiskunta on yliseksualisoitu ja kaikkien pitäisi haluta koko ajan, mutta ei siihen kukaan oikeasti pysty.
Potaskaa. Esimerkiksi 70-luvulla oli paljon enemän seksiä. Nykyään siitä toki puhutaan joka paikassa, mutta ei sitä oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla voidaan kyseenalaistaa kaikki. Onko aloittajan elämä elämisen arvoinen? Sinun kommentista voidaan olla montaa mieltä.
Öö? Elämän arvottaminen ei ole kenenkään muun kuin eläjän itsensä asia. Eli vanhuus ilman lapsia ja elämä ilman seksiä voi olla erinomaista, jopa parempaa kuin niiden kanssa
Tämä ketju meni todella oudoksi. Ketään ei olla alkamassa silpomaan ja kaikkien elämä voi olla hyvää riippumatta sen sisällön yksityiskohdista
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas outo aloitus. Jos ei halua seksiä, niin ei se ole mikään ongelma.
Se voi olla haaste, jos haluaa parisuhteeseen ja lapsia. Mutta jos viihtyy ihan hyvin itsekseen, niin ei haittaa ketään.
Ihan normaali pohdinta juurikin esim. Tuon lapsiasian kannalta, että jos haluaa toteutua naisena ja äitinä, niin pitäisikin ryhtyä s eksiorjuuteen. Ja sitten haukutaan sairaaksi ja kyvyttömäksi, jos ei tämä kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Itsekin parikymppisenä luin ahdistuneena kirjallisuutta ja nettivinkkejä, söin kaiken maailman ashwagandhaa ja muita epämääräisiä luonnontuotteita, ja tein seksuaalisuutta herätteleviä harjoitteita paikat ruvella, koska koin olevani viallinen, kun miehiä halujeni vähäisyys ahdisti.
Surullista, kuinka moni meistä ymmärtämättään itse typistää itsensä pelkäksi objektiksi. Ja kuinka helposti siihen näiden sinkkuaikojen lyhyiden valaistumisten jälkeen puskee itsensä uudestaan, kun alkaa jälleen suhteeseen miehen kanssa.
Miksi sinä ängit suhteeseen halukkaiden miesten kanssa, jos ei kerran seksi kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että jotkut pitää haluttomuutta terveempänä kuin halukkuutta....
Tällä palstalla on harvinaisen suuri osuus aseksuaaleja sekä uskiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin parikymppisenä luin ahdistuneena kirjallisuutta ja nettivinkkejä, söin kaiken maailman ashwagandhaa ja muita epämääräisiä luonnontuotteita, ja tein seksuaalisuutta herätteleviä harjoitteita paikat ruvella, koska koin olevani viallinen, kun miehiä halujeni vähäisyys ahdisti.
Surullista, kuinka moni meistä ymmärtämättään itse typistää itsensä pelkäksi objektiksi. Ja kuinka helposti siihen näiden sinkkuaikojen lyhyiden valaistumisten jälkeen puskee itsensä uudestaan, kun alkaa jälleen suhteeseen miehen kanssa.
Miksi sinä ängit suhteeseen halukkaiden miesten kanssa, jos ei kerran seksi kiinnosta?
Olen eri, mutta nuorena menin parisuhteeseen siksi kun muutkin menivät. En ajatellut sitä sen kummemmin. Seksiäkin oli, kun muillakin oli, ja mies halusi. Joskus 25v tienoilla aloin miettimään, pidänkö siitä edes
Ei nuori tai lapsi hirveästi osaa kyseenalaistaa mitään, varsinkaan vallitsevia normeja. Nykynuorissahan on toki paljon tyttöjä, jotka osaavat kysyä, että "mihin sitä parisuhdetta oikein tarvitsee" jo ennen kuin kokeilee sitä
Minun äitini aikaan taas oli pakko mennä avioliittoon, ei ollut edes vaihtoehto ettei menisi. Minä säästyin aviopakotukselta, nykyteinejä ei painosteta enää edes suhteisiin
Hassua, että jotkut pitää haluttomuutta terveempänä kuin halukkuutta. Tästähän voisi vetää sen johtopäätöksen, että naisen ympärileikkaus tai miehen kastraatti ei ole mikään ongelma.
Mutta kun ne ovat ja ne pyritään lailla estämään. Seksuaalinen turhautuminen aiheuttaa psykologisia oireita ja siksi miehet vonkaa.