Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keinoja teillä muilla "alkoholiin menevillä" on siihen, että pysytte juomatta?

Vierailija
24.02.2025 |

Kertokaa. Juon nykyään aivan liian paljon ja usein. Joka kerta päätän olla ostamatta ja ottamatta mutta kohta sitä ollaan taas kalja kädessä ja sit ahdistaa. 

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut paljon niitä tunteita joiden takia juon, pakenenko tylsyyttä vai epämukavaa oloa sillä hetkellä. Nautin hyvistä yöunista, jotka tällä ikää melko pienikin määrä alkoholia pilaa. Olen myös aika tarkka ulkoisesta olemuksestani, ja juominen näkyy naamasta, sekin pitää minut erossa viinistä. Viimeksi olen ollut kunnon kännissä toissa perjantaina, että ei tämä nyt ihan aukottomasti toimi mutta joku suunta kuitenkin.

Vierailija
22/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaan kaikki rahani kuun alussa ruokaan niin ei voi ostaa alkoholia kun tilillä 0€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätin olla juomatta nyt muutaman kuukauden

ei siihen sen enempää tarvitse

Vierailija
24/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riitti motivaatioksi se että (ryyppy) kaverit piti mua huonompana ja rumempana kuin he. Kävi kerran jossain tissuttelussa ilmi kun joku niistä möläytti että mä olen heidän mittapuullaan sellainen laitapuolen kulkija kun heillä kuitenkin lapset ja miehet ja minä ilman miestä ja lapsia.

No, lopetin juomisen ja nyt on mies, lapsi ja -40kg niistä ajoista kun ryyppäsin. Jos ikinä koskaan alkaa tekemään viinaa mieli niin katson facebookista niitä vahvasti filtteröityjä kuvia kun nämä pöhönaamat yrittää näyttää freesseiltä, mutta ei ne filtteritkään ihmeisiin pysty.

Joskus sitä vaan muuttaa suunnan just ajoissa.

Vierailija
25/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möyhyä.

Vierailija
26/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic auttaa kaikkeen himoihin.  Ei tee mieli ruoka, viinaa ja naisia. Pitäisi varmaan lopettaa käyttö.

Vierailija
27/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi selvinpäin tunnistamaan ja tiedostamaan tunteet, jotka edeltävät juomista ja saavat sinut juomaan. Itselläni tällaisia tunteita ovat ahdistus, yksinäisyys, tylsyys ja liian hyvä olo eli hällä väliä-kokemus. Pohdi myös juomisen seurauksia 20 minuuttia ennen kuin teet päätöksen juomisesta. Istut rauhassa minuutteja ja palautat mieleesi epämiellyttävät kokemuksesi viinan kanssa. Esim. krapulan, ahdistuksen pohtiminen saattaa aiheuttaa sen, että jätätkin väliin.

Joillekin juominen on vain tottumus, josta täytyy harjoitella eroon: kaupan kaljahyllystä päätyy aina ottamaan juotavaa kauppareissulla sen kummemmin reflektoimatta. Voisiko tavan aluksi vaihtaa alkoholittomiin ja sittenbharjoitella sitä, että ei ostakaannkaljaa jne. 

Keksi mielekästä tekemistä, ettet jää vain pohtimaan juomista. Tekemisen ei tarvitse olla huippuhauskaa, vaan se voi olla tavallista ja tylsää. Siivoaminen, kävely, sali, uiminen, leffa, teatteri, kaverien kanssa touhuilu jne. 

Vierailija
28/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokainen työpäivä kiireinen, ahdistaa ja kyrsii. Päivän stressi helpottaa Alkolla. Vie pois yksinäisyyden ja tylsyyden tunteen. 

Vierailija
29/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aina kun tekee alkoa mieli, sen jälkeen ei enää tee mieli. En ole muuta keksinyt joten lihotaan nyt sitten muodottomaksi möykyksi. 

Älä syö kaiken aikaa. Kannattaa syödä jotain kolmen tunnin välein, ettei verensokeri pääse alamaihin. Pieni/kohtuullisia annoksia. Jos on joskus käyttänyt liikaa alkoholia, vaikkei juoppo olekaan ollut, niin tämä toimii. Opettelin väkisin syömään aamupalan (yhden tai kaksi leipäviipaletta kahvin lisäksi), sitten syön lounaan joskus 11-12, iltapäiväkahvin/teen kanssa leivän 14-15, päivällisen 18-19, välipalaksi hedelmän 21-22, iltapalaksi teen ja leivän 23-24.

Mies dokaa joka päivä. Aamupalaa ei. Lounas 12-13, päivällinen 22-23. Mieliteko ja nousuhumala menisi pilalle, jos söisi. Hän on minulle rakas edelleen. Ja tiedän kyllä, että kuolee tuohon jossain kohtaa, vaikka on hyvät geenit ja perusterve. Valitettavasti päätöksen pitää lähteä itsestään, enkä paljoa voi vaikuttaa. En silti kannusta, vaan päinvastoin. Pidän huolta, että sen, minkä syö, syö terveellistä ja ravintorikasta. Ei ole lihava, vaan alko on sulattanut kaiken rasvan. Tämä on se vastamäki, johon tuli aikanaan lupauduttua. Ja kyllä minä hajoan tähän jo nyt, ja viimeistään sitten, kun hän kuolee. Alkoholismi on kuolemaan johtava sairaus. Jos vaikka fysiikka kestäisikin, niin aivot ei loputtomiin. Alkomuistisairaat(kin) kuolee laitoshoidossa suhteellisen nopeasti. Tämä on hirveää.

Vierailija
30/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon viidettä viikkoa selvinpäin ja alkanut syömään niin ettei vatsan edes alkoholia mahtuisi. Bulimia oireilee. 

Oon huomannut että siinä 2-4 viikon kohdalla jo helpottaa, ilmeisesti juomiseen ei ole ehtinyt kuitenkaan fyysistä riippuvuutta muodostua vaikka viikonloppujuominen on rankkaa.

Jotain mielekästä tekemistä, ulkoilua, luomista ja liikkumista. Myös lepoa ja lempeyttä itseään kohtaan. 

Tässä vaiheessa ei tee enää mieli yhtään ja vtuttaa se miten paljon siihen on aikaa ja rahaa palanut ja ajatuskin oksettaa. Todennäköisesti sitä kuitenkin lähiviikkoina taas korkki aukeaa. 

Vierailija
31/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavasti alkoholisti. Suurin osa heistä on ihan tavallisia ja siistejä ihmisiä, ei rappiojuoppoja katuojassa. Ja kieltävät sen ihan liian pitkään.

Hae apua tuohon

Vierailija
32/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vain lykkään mielitekoa. Kun pääsen noin iltakahdeksaan juomisen halu on hiipunut. Lipitän myös vettä. Näin pääsee eteenpäin ainakin pahimman alun.

Tissutteluni on ajoittaista ja siihen johtaa yleensä apea ja surullinen tai ahdistunut olo. Toki järjellään tietää, että olo ei juomisesta ainakaan parane, mutta kestäähän se nousuhumala sen hetken.

Vierailija
33/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan entisen perjantain viinipullon sijasta 0,2 tai 0,375 pullon. Lisäksi olen tehnyt itseni kanssa sopimuksen, että viikolla on nollatoleranssi. 

Vierailija
34/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pitkä tauko, yli 3kk. Viinahimot laskee. Sen jälkeen juot harvoin esim kerran kuussa.

Vierailija
35/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin kyllästyväni tissutteluun. Riittävä motivaatio kyllä löytyi ja iso helpotus ei tarvinnut edes ajatella alkoa

Vierailija
36/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan kalleus.

Vierailija
37/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antabus auttaa! Sen kun ottaa heti aamusta niin ei tarvi miettiä että juoko vai ei. Kun tietää ettei voi. Kerran tuli kokeiltua ja huhhuh mikä oli tuli. Syke 160 ja naama kuin tomaatti. Mut se on helppo keksiä tekosyitä miksi se antabus ei käy. Muka väsyttää tai käy maksan päälle ..

Voin kertoa että se alkoholi käy 100 kertaa enemmän maksan päälle ja se alun väsymyskin loppuu nopeasti kun elimistö tottuu antabukseen.

Vierailija
38/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy perussuomalaisten kokoontumisajoissa, kirkossakaan ehtoollispäivinä. En pidä muutenkaan salaryypiskelystä.

Vierailija
39/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kaljaa. Vain väkeviä. Niitähän ei lasketa?

Vierailija
40/82 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlaan kaikki rahani kuun alussa ruokaan niin ei voi ostaa alkoholia kun tilillä 0€

Kannattaa silloin alkukuusta ostaa myös kiljutarvikkeet ja tehdä kilju. Sitten ei rahaa tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme