Mitä et halua tehdä jouluaattona?
Itse en halua stressata jouluaattona mistään enkä kiirehtiä mihinkään. Siksi meidän jouluaatoksi ei ole oikeastaan mitään sovittua tai suunniteltua ohjelmaa. Mennään fiiliksen mukaan.
Kommentit (46)
En halua juoda halpiskaljaa, en halua siivota, en halua puhua ruotsia, en halua maksaa laskuja, en halua kävellä räntäsateessa... onhan noita.
En halua rasittaa itseäni millään asialla tai millään tekemisellä.
Aattoaamu alkaa katsellen sitä, mitä telkusta tulee jouluista ohjelmaa, Ja siitä sitten kevyesti aterialle jne.
V--tun yläkerran naapuri on tosin vaarassa pilata koko joulurauhani. Puheääni kun on huutoääntä vastaava ja jatkuvasti se mänttää jotain lattiaan, joka on minun kattoni.
En halua riidellä. Onneksi nykyisen kumppanin kanssa ei ole siitä pelkoa.
En haluaisi tehdä mitään, mutta pakko kai jotain tehdä. Mitään jouluista en tee ja joulua en vietä. En ole ikinä tykännyt jouluhulinasta, joten kaikki sellainen vältetään edelleenkin.
En halua aurata 30 cm lunta. 15 senttiäkin tietää 20 tunnin työrupeamaa. Vtuttaa jo valmiiksi.
Passata perhettä ja sukulaisia. Sitä kuitenkin päädyn taas tekemään.
En halua käydä hautausmaalla jouluaattona. Valitettavasti miehen perheessä se on ollut perinteenä löhteä käymään hautausmaalla hämärän alkaessa, mutta saavat kyllä mennä keskenään. Minä jään kotiin.
En haluaisi mennä muiden nurkkiin, mutta ne muut vaatii sitä ja perhe haluaa, joten joulua ei vietetä kotona. Olen parissakymmenessä vuodessa oppinut asennoitumaan jouluun vähän kuin muiden juhlana, ei ole enää erikoisen tärkeä minulle, joten voin joustaa ja tehdä kuten muut haluaa. Tykkään laittaa itsenäisyyspäivää, uutta vuotta ja pääsiäistä. Silloin ei jostain syystä ole kellekään väliä ollaanko edes olemassa. Juhannus on sitten taas varattu muille.
Huomenna laitan kotiin pienen jouluaterian, kun on sopiva ilta sille, kuusi tönöttää jo nurkassa.
En halua opetella tuuban soittoa. En halua juosta maratonia. En halua ottaa tatuointia. En halua kuunnella Arttu Wiskaria. En halua laatoittaa kylpyhuoneen lattiaa. En halua kääntyä juutalaiseksi.
Monta asiaa mitä en halua tehdä jouluaattona.
En halua nähdä muita kuin omia sukulaisiani, en halua nähdä joulupukkia, en halua minuuttiaikataulua enkä mennä hautausmaalle.
Näitä jännittäviä jouluaattoja muistellessa, en halua jännittää.
Siivous vielä aattona, jonkun raivokohtaukset, miesväki päissään hautakynttilöitä viedessä.
Vielä aikuisenakin kuinka kaiken järjestäisi, jouluateria puoliltapäivin että loppupäivä oman perheen kanssa.
Kun ei kenenkään tarvitsisi pelätä jouluna.
En halua mitään aikataulutettua ohjelmaa eikä onneksi tarviikaan olla kun vietän joulun aikuisen tyttäreni ja mieheni kanssa. Voi ottaa ihan rennosti ja fiiliksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Passata perhettä ja sukulaisia. Sitä kuitenkin päädyn taas tekemään.
Tuohon hommaan se naisen veri vetää ihan luonnostaan.
En halua tehdä mitään minuuttiaikataulussa.
Kauhujen skenaario: Juosta sukulaisista toiseen, vaihtaa typerät mitään sanomattomat joululahjat, huudella niitä "hyvän joulun" toivotuksia kaikille. Onneksi mikään noista ei tänä jouluna toteudu. Olen vapailla....kerrankin, ja lipittelen glögiä (terästettyä) ja syön mitä itse haluan.
En haluaisi nalkuttaa, enkä kiukkuilla. En ole kuitenkaan varma ettenkö niin valitettavasti tekisi.
Mutta yritän kovasti. Jos tämä ketju on vielä olemassa , tulen tapanina kertomaan miten meni
Maata sairaalassa tai voida muutenkaan huonosti
En halua että joulupukki panee taas vaimoani kodinhoitohuoneessa kun hoidan lapsia.
En halua vierailla missään, varsinkaan sukulaisilla.