Eveliina Ojala haukkuu edesmennyttä isäänsä Matti Nykästä dokumentissa
Kehuisiko Eveliina nyt isäänsä jos olisi saanut ison perinnön?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
huomaa kateuden kun ei ole voitettu edes koulun hiihtokisaa
Nykäsen kuolinpesässä oli pelkkää velkaa.Miten se mäkihypystä hyötyi?
Eipä rahaperintö korvaa isän läsnäoloa, jos isä on alkoholisti siinä perhe unohtuu. Eiköhän lapsi kanna "alkoholistin jättämää perintöä" lopun elämäänsä mukana
Eveliina tuli julkisuuteen vasta isänsä kuoleman jälkeen. Onko hänelläkin nyt virinnyt halu päästä hyötymään julkisuudesta? Onkohan tytär oikeasti kovinkaan paljon ollut tekemisissä isänsä kanssa, vaikka nyt sitä esittääkin. Jos Matti olisi pitänyt yhteyttä tyttäreensä, niin kyllä Matti olisi eläessään siitä Seiskan sivuillla kertonut.
Täällä ulisevat nyt kaikki jotka eivät ole suoriutuneet oikein hyvin omien lastensa kanssa.
Haukkuu? Minusta hän puhuu rehellisesti omista kokemuksistaan isästään. Monella muullakin on samanlaisia kokemuksia tässä maassa.
No hän tekee nyt hyvää tienestiä mm itkemällä naistenlehdissä ja esiintymällä isästään kertovassa näytelmässä. Ei näytä kovin kärsineeltä
Vierailija kirjoitti:
Ei hauku.
Käy rehellisesti läpi hyvät ja huonot puolet. Huonoja on vaan niin uitun paljon enemmän.
Niin ja tämä kaikki perustuu pelkästään tyttären näkemykseen, jonka on helppo huudella, kun isä ei pysty puolustautumaan tahi kertomaan omaa kantaansa!
Miksi tytär odotti näin kauan kunnes kertoo näkemyksiään?
Hiljaista oli Matin vielä eläessä!
Jokaisella on oikeus määrittää itse sen pitääkö jotakuta isänä vai ei. Esimerkiksi veljeni pitää minun isääni isänään enemmän kuin biologista isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset sanovat, että antaa vainajien maata rauhassa. Mitähän tarkoitusta tällaisellakaan dokumentilla enää on. Kaikki nuo asiat on aikoinaan luettu lehdistä. Ei siis mitään uutta. Joku vaan yrittää vieläkin rahastaa ja kalvaa loppuunkaluttua luuta.
Ihan itse ne vainajat ovat ne puheet luoneet. Ei kuolema pyhitä ketään.
Rohkeaa puhua vaikeista asioista, eikä se ole mitään haukkumista, jos toteaa tosiasiat.
Itse olen kärsinyt niin sanotusta isästä lapsuudessa, tosin hän ei ollut alkoholisti. Oikeastaan päinvastoin, hän oikein ylpeili sillä että hän ei istu baarissa kaljalla, kuten jotkut muut kävi vaikka perjantaisin kaljalla työpäivän jälkeen. Tämän vuoksi hän ilmeisesti koki olevansa parempi ihminen. Käytöksensä kotona oli arvaamatonta, saattoi saada mielettömiä raivareita mitättömistä asioista, uhkailla itsemurhalla, puhumalla todella ala-arvoisesti lapsista ja muista ihmisistä, paiskoi ovia ja tavaroita, uhkasi autolla ajaessaan ajaa vastaantulevia päin, ampua itsensä, ottaa yliannostuksen lääkkeitä, jne. Pelkäsin lapsena joutuvani perhesurman uhriksi.
Tällä oli myös ongelma lääkkeiden kanssa, veti rauhoittavia, unilääkkeita, vahvoja kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja ihan miten sattuu, eikä siinä ollut hänen mukaansa mitään ongelmaa, hänellä ei omasta mielestään ollut päihdeongelmaa. Kaljalla käyminen sen sijaan oli hänen mielestään päihdeongelma.
Minulla ei ole oikeastaan mitään vanhemman ja lapsen välistä suhdetta tähän ihmiseen, käytännössä vieras ihminen minulle. Siksi olenkin lapsesta asti ajatellut ja sanonut, että minulla ei ole isää.
Minusta Matti oli naamasta vastenmielisen näköinen,en ymmärrä mitä naiset siinä näki. Julkkis tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hauku.
Käy rehellisesti läpi hyvät ja huonot puolet. Huonoja on vaan niin uitun paljon enemmän.
Niin ja tämä kaikki perustuu pelkästään tyttären näkemykseen, jonka on helppo huudella, kun isä ei pysty puolustautumaan tahi kertomaan omaa kantaansa!
Kuka tahansa, joka edes sivusilmällä seurasi lehtien lööpeistä sitä kun Nykänen teki hidasta alkoholistin kuolemaa, ymmärsi vähintään niiden väkivaltatuomioiden kohdalla millaista elämä hänen lähipiirissään täytyi olla.
Sinä et vissiin huomannut?
Voi luoja nämä jotka hokee jotain perintöä. Ei mikään perintö korvaa julmaa kohtelua, ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hauku.
Sulla ei taida olla kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Inhotti aina jo sen naama. En käsitä, mikä siinä naisia viehätti.
Ensimmäisen avioliiton lehtijutut viimeistään kertoi riittävästi myös siitä, mitä on tulossa.
Mikä siinä naisia viehätti? Matti oli kuuluisa ja suorasukainen. Tuskin semmoista julkkismiestä löytyy, josta naiset eivät olisi kiinnostuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hauku.
Entisen urheilijan menestystä ja yksityiselämää leimasivat vuosikymmenten ajan väkivaltaisuus ja liiallisen alkoholin käyttöön liittyvät otsikot.
Nyt hänen äitinsä Vieno Nykänen puhuu poikansa väkivaltaisuudesta ja siitä kuinka hän yritti puuttua asioihin.
Kyllä minä koitin puhua, että sinun täytyy nyt ajatella lasta ja vaimoa eikä juosta kavereiden kanssa kapakassa. Mutta minkä teet? Hän oli aikuinen mies.
Vieno Nykänen avaa ajatuksiaan poikansa pimeistä puolista ohjaaja Olli Laineen uudessa dokumenttielokuvassa Matti Nykäsen elämästä.
Langenneen mäkikotkan pimeä puoli: Matti Nykänen tuomittiin useasti, istui kahdesti vankilassa puukotti ex-vaimoaan, iski tuttavaa lihaveitsellä
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/langenneen-makikotkan-pimea-puoli-m…
On ollut haulikkomiehiä, puu kottajia kaikenlaisia väkivallantekijöitä. Tosiasia on kuitenkin se, että en ole ketään muuta pelännyt niin paljon kuin Nykää, Sveins käyttää dokumentissa Nykäsestä lempinimeä.
Nykä on kaikista pelottavin ihminen, jonka minä olen tavannut. Minä oikeasti pelkäsin häntä.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e7fdeaeb-2fde-43b1-83b0-8c35a7e…
Tässä maassa on änkyräjuntteja, joiden mielestä jos on ollut hyvä urheilija niin kaikki luonteen paskamaisuus pitäisi vain pyyhkiä villaisella.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa on änkyräjuntteja, joiden mielestä jos on ollut hyvä urheilija niin kaikki luonteen paskamaisuus pitäisi vain pyyhkiä villaisella.
Sanonta on painaa villaisella.
suomalaisten perimässä oleva päihderiippuvuus on niin vaikea ja kipeä asia, että yritetään tukahduttaa alkoholistien lapsien ja puolisoiden (puolisot kyllä yleensä vaikenevat ja koittavat salata) rehelliset kertomukset siitä millaista helv ettiä voi olla elää päihderiippuvaisen vanhemman lapsena.
sellaista se on tabujen kanssa.
Eveliina on rohkea, kun avasi tuota puolta julkisuudessa ja teki suuren työn kaikkien päihdevanhempien lasten suuntaan toimimalla esimerkkinä, että lapsilla on oikeus purkaa omia haavojaan päihderiippuvaisen vanhemman lapsena riipumatta siitä, että asuu maassa nimeltä suomi, jossa liiallist apäihteidenkäyttöä enemmänkin ihaillaan ja sen haittapuolista ei saa puhua, kun eihän se mitään ole.