Mistä koiraroduista ihmiset pitää?
Eli siis, tähän voi kommentoida koirarotuja ja sit muut laittaa yläpeukun jos tykkäävät kyseisestä rodusta tai alapeukun jos eivät.
Ja muistetaan se, että kaikki eivät voi tykätä samoista asioista ja jokaisella on oma mielipide kaikesta😊 Eli ei tarvitse suuttua jos juuri sinun lempi koirarotu saa alapeukun😌
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Malamuutti
TÄMÄ! Jos olisin vielä nuorempi, ottaisin seuraavaksi koiraksi alaskanmalamuutin. Eika koirani oli malamuutti. Mutta vaatii sen verran paljon liikuntaa, että en enää ota. En tosin ota enää mitään muutakaan koiraa. Korkeintaan jonkun mummo/pappakoiran, jonka omistaja on kuollut tai joutunut hoivakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ihmisillä rahaa riittävän kun pitää näitä ympäristökatastrofeja "ottaa". Itsellä palkka 7500 euroa / kk eikä kyllä olisi varaa pitää yhtään mitään koiraa tai muutakaan lemmikkiä. Jos oikeasti välittää eläimistä ei ota mitään lemmikkiä.
No sä käytätkin rahasi johonkin muuhun. Mä en tarvitse autoa, omakotitaloa, maailmanympärysmatkoja, purjevenettä enkä satojen eurojen shamppanjoita. Mun kissani saa joka sunnuntai katkarapuja aamiaiseksi. Usein myös tiikeritrapuja ja välillä myös kampasimpukoita. Onneksi sille ei ole kukaan älynnyt vielä kertoa, että kobe-härkä on hyvää :D
Riipuu siitä onko keitetty vai paistettu,myöskin mausteet ratkaisee.
Kiinalainen harjakoira; ei hauku, menee piiloon kun tulee vieraita, kiintyy omistajaansa muttei nuoleskele muita; kova kipittämään ja tykkää pitkistä kävelylenkeistä reipasta vauhtia; pienikokoinen ja ruoka ei maksa paljon; hienostunut keisarillinen koira
Vierailija kirjoitti:
(Englannin) Mastiffi.
Kaikista tapaamistani koirista englanninmastiffi on tehnyt minuun suurimman vaikutuksen. Lempeä jättiläinen, äärimmäisen ihmisrakas ja rauhallinen.
Aivan ehdottomasti kääpiösnautseri! Paras rotu ikinä ja kaunein la luotettavin ystävä. Kotona numero 4 ja 5 ja numero 6 on jo mietteissä kun ne muut ovat jo aika vanhoja. Iloinen, innokas sylikoira (eivät kaikki :)
Vierailija kirjoitti:
Cane Corso.
Ehdottomasti oma suosikkini. Todella hyvä perhekoira jolle jokainen perheenjäsen on tärkeä. Omat Corsoni tykkäävät mm leikkiä lastemme kanssa niin sisällä kuin ulkonakin ja lisäksi ovat erittäin suojelevia joten lastenkin on turvallista olla keskenään pihalla.
Onko lasten kavereiden turvallista tulla teille kylään?
Kunhan ei ole sellaista mallia jolta on kuono leikattu pois, ne ovat rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi laittaa vähän perustelujakin miksi ei tykkää tai tykkää.
Itse tykkään tai en tykkää sen perusteella, että sopisiko kyseinen rotu minulle. En myöskään tykkää pilalle jalostetuista tai sairaista roduista.
Minulla eri peruste, eli laitoin border collien, koska yksinkertaisesti ihailen niitä koiria, mutten koskaan voisi tarjota niille sopivaa kotia.
Upeita koiria ovat 💖
Youtubesta on ihan mahtavaa katsoa, kun border colliet paimentaa lammaslaumoja. Ne on niin taitavia siinä hommassa ja on hienoa nähdä, miten ne nauttii siitä työskentelystä. Toisaalta sama pätee muihinkin työ- ja harrastuskoiriin. Olen mökin pihassa nähnyt, kun ensin meni jänis ja vähän aikaa sen perässä tuli metsästyskoira, joka nuuhki niitä
Ollaan varmaan katsottu samoja videoita.
Erityisen hieno kanava on Sean the Sheepman ja hänen mahtavat border colliensa Katr, Storm & Echo 😍😍😍
Vierailija kirjoitti:
Kiinanpystykorva.
Chow chow, ikuisedti sydämessäni, lapsuuden koira 💖
Tutustuin Etelä-Koreassa eri rotuihin. Lihan maku mielestäni yhtäläinen. Annoksen maku riippui kastikkeesta tai muusta lisukkeesta. Hunaja-Curry riisin kera minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kissaihminen, mutta tykkään aika monestakin koirarodusta. Koska peukutusketju, niin mainitsen vain yhden eli nyt en sitä rotua muista, mutta se on se valkoinen söpö koira, joka on siinä Cesar mainoksessa. Rodun luonteesta en tiedä, mutta mielestäni se on aivan ihanan näköinen 🙂
Westie eli länsiylämaan terrieri, suloisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei ole sellaista mallia jolta on kuono leikattu pois, ne ovat rumia.
Minusta ne ovat söpöjä. Rumia ovat ne millä käsivarrenmittainen kuono
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ennen skotlanninpaimenkoira eli collie. Aivan ihana persoona ja tosi älykäs. Vaatii paljon liikuntaa (samalla siinä liikkuu itsekin) ja huonona puolena tolkuton karvanlähtö varsinkin keväisin.
Ja se oli sitä aikaa kun varsinkin urokset olivat kookkaita. Nykyään rotua on jalostettu pienemmäksi.
Taitaa olla muutenkin jalostettu vähän liian pitkälle. Kaikki tietämäni colliet on ihan järkyttävän hermoheikkoja. En tiedä mitä on tapahtunut. Ysärillä sukulaisella oli useampi collie ja kaikki olivat todella lempeitä, rauhallisia ja luotettavia. Nuo nykyiset hyppää omistajan syliin, jos jollain kahisee housut, lapsi itkee tai auto ajaa ohi. (Tai sitten meidän lähelle on kasaantunut näitä hermoheikkoja yksilöitä)
Asian vierestä: Suomen kielessä puhutaan samaan hengenvetoon koirasussista ja koiraihmisistä! Mitäs koiraharrastajat sitten ovat?
Vierailija kirjoitti:
Tiibetinspanieli
TIpsut on kyllä parhaita. Ainakin kaupunkikoirana. Pienikokoinen ja ihmisystävällinen
Susi ainoa oikea.