Kehtaako pyytää kantamisapua samassa rapussa asuvalta miehltä jota ei tunne?
Tervehitään vaan jos satutaan samaan aikaan rappuun tai pihalle.
Kommentit (47)
Tietenkin kehtaat! Itse ainakin pidän siitä jos naapuri tai jokin tuttu pyytää apua johonkin pieneen asiaan. Tulee hyvä mieli auttamisesta ja tunne, että tarvittaessa voi itsekkin pyytää apua.
Tottakai voi pyytää. Siinähän on hyvä tilaisuus samalla jutella ja tutustua naapuriin paremmin. Jos on juntti, niin ei auta, mutta kunnolla kasvatetut ihmiset auttavat kyllä.
Minulta pyysi apua naapurirapun nainen n 60 v. kun tuo x-paketti on niin painava viedä varastoon. Autoin, paketti painoi ehkä 4 kg........mutta mitäpä tuosta.
Tässä kerrostalossa asukkaat katselevat puunlatvoja tai kiinnostuvat yhtäkkiä betoniseinistä kun tulevat vastaan ettei tarvitse tervehtiä. Tekis mieli joskus kysyä mitä mielenkiintoista siellä näkyy tänään....Yksi koirantaluttaja näyttää menevän paniikkiin kun joku muu osuu yhtä aikaa pihalle. On tämä erikoinen kansa. Ja yhteiseloa talossa jo yli 20 vuotta, mutta Helsinki...
Voit, jos ei ole pelkoa, että luulee sinun olevan kiinnostunut hänestä romanttisessa mielessä. Paitsi jos se on tarkoitus.
Minulta ja mieheltäni pyysi nuori opiskelijapoika kantamisapua yhdelle sängylle kun oli muuttamassa. Pakettiautoon piti kantaa, muut tavarat sanoi saavansa itse. Toki autettiin.
Kerro nyt. Mitä pyytäisit kantamaan?
Minä pyysin paria naapurin sälliä kantamaan pesukoneen. Sanoin, että maksan pari kybää per sälli, jos kannatte.
Ja se kävi sukkelaan se kanto homma.