Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yläkouluja Lappeenrannassa on? Mitkä hyviä/huonoja?

Vierailija
23.02.2025 |

Muutto edessä jossain vaiheessa sinnepäin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin että Kimpinen olisi ja aikanaan oli myös Lönkan yläaste. Onko nykyään?

Vierailija
2/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 näytti olevan yläkouluja. Mitä noista voisi suositella tai mihin ei missään tapauksessa kannata mennä. Asuinpaikka määräytyy koulun mukaan, koska työtäni voin tehdä missä vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelin että Kimpinen olisi ja aikanaan oli myös Lönkan yläaste. Onko nykyään?

Ei ole Lönnrotin yläastetta ollut ainakaan 20 vuoteen.

Vierailija
4/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjä osaa varmaan kertoa, kaupunki lisää ja osaatko itse googlata?

Vierailija
5/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistönvälittäjä osaa varmaan kertoa, kaupunki lisää ja osaatko itse googlata?

No googlellahan nuo 5 koulua löysin, mutta google ei kerro kouluista sitä, mitä paikkakuntalaiset ehkä tietävät. Pari noista tiedän ennalta, niihin en lapsiani laittaisi, mutta vielä jää kolme.

Vierailija
6/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammonlahteen valmistuu ihan uusi koulu. Ilmeisesti alueella huono maine, mielestäni sitä liioitellaan ja jutut elävät omaa elämäänsä. Itse asutaan Uus-Lavolan puolella ja molemmat lapset kävivät Sammonlahden yläasteen ihan tässä taannoin. Oli hyvät opettajat ja rehtori, painotettuja luokkia, mm. englanti, luonnontieteet ja liikuntapainotteinen taisi olla yksi, saattoi olla muitakin.

Omasta puolestani suosittelen, lisäksi ainakin tämä Uus-Lavolan vanha puoli todella rauhallista aluetta ja palvelut sekä tämä tuleva Sammontalo lähellä. Siihen tulee myös uusi kirjasto ja kuntosali. Myös bussiyhteydet paikallisittain hyvät.

Vierailija
7/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sammonlahteen valmistuu ihan uusi koulu. Ilmeisesti alueella huono maine, mielestäni sitä liioitellaan ja jutut elävät omaa elämäänsä. Itse asutaan Uus-Lavolan puolella ja molemmat lapset kävivät Sammonlahden yläasteen ihan tässä taannoin. Oli hyvät opettajat ja rehtori, painotettuja luokkia, mm. englanti, luonnontieteet ja liikuntapainotteinen taisi olla yksi, saattoi olla muitakin.

Omasta puolestani suosittelen, lisäksi ainakin tämä Uus-Lavolan vanha puoli todella rauhallista aluetta ja palvelut sekä tämä tuleva Sammontalo lähellä. Siihen tulee myös uusi kirjasto ja kuntosali. Myös bussiyhteydet paikallisittain hyvät.

Onko koulussa kiusaamista, väkivaltaa? Ilm. S2 oppilaita paljon tuolla alueella miten vaikuttaa tämä? 

Vierailija
8/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla oikein Lemiltä asti tulossa. Tai Savitaipaleelta. 🤣

Vierailija
9/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla oikein Lemiltä asti tulossa. Tai Savitaipaleelta. 🤣

Luumäeltä hän ei ole muuttamassa, kun täällä on ihmisen ja koirankin hyvä olla.

Vierailija
10/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimpinen vai Kesämäki, kumpi parempi koulu?

Vierailija
11/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimpinen vai Kesämäki, kumpi parempi koulu?

En usko, että näissä on merkittävää eroa. Omat käy Kimpisessä. Sammonlahdella ja Laurisalalla on huono maine. Sammonlahdessa on paljon m.aahan.m ja Lauritsalassa taas ihan suomalaisia räkänokkia. Näin yleistäen ja rumasti ilmaistuen asia.

Vierailija
12/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammonlahtea on nyt kuvailtu. Olen itse käynyt Sammonlahden koulua yli 20 vuotta sitten. S2:ia jo tuolloin jonkun verran tuolla alueella. Lapseni käy nyt samaa koulua ja tuo väki on lisääntynyt. Opettajat osin sampja, kuin minun aikanani. Lapsi on viihtynyt ja ei siinä mielessä pahaa sanottavaa.

Lauritsalan porukat olen aina mieltänyt "Aarnikotkan varjossa" paperitehtaalla varttuneiksi eli demareiksi ja ay-aktiiveiksi. Aikanaan toisella asteella Lappeenrannassa tuo käsitys itäisen Lappeenrannan asukkaista vain vahvistui, kun tutustuin tuon alueen ihmisiin enemmän.

Mutta tosiaan vain minun näkemyksiä ja kokemuksia. Jollain voi olla muuta.

Vierailija
13/19 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koulussa kiusaamista, väkivaltaa? Ilm. S2 oppilaita paljon tuolla alueella miten vaikuttaa tämä? 

Ymmärtääkseni kiusaamista tai väkivaltaa ei sen enempää kuin muuallakaan, ainakaan omien lasten kohdalla ei mitään ongelmia. Eikä S2:sta mitään hämminkiä. Jollain toisella voi tietysti olla erilainen kokemus, mutta itsellä ei tosiaan valittamista ja rehtori todella pätevä. Omat lapset kävivät lumapainotteiset luokat.

Vierailija
14/19 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Joutsenon koulu? 

Vierailija
15/19 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/19 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Joutsenon koulu? 

En tiedä mikä meno nykyään Zenon koulussa. Itse en tykännyt. Tästä toki jo aikaa.

Vierailija
17/19 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä laskurista näkee s2 määrät, todistusten keskiarvot kouluittain

https://yle.fi/a/74-20018233

Etsimällä kuntavalikosta Lappeenrannan, näkee paikkakunnan kaikki koulut.

Vierailija
18/19 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up, tietäjiä paikalla?

Vierailija
19/19 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän