Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen lapsi joka vkl kotona

Vierailija
23.02.2025 |

Olemme uusperhe ja alaikäiset lapset edellisistä liitoistamme asuvat kanssamme joka toinen viikko. Meillä on molemmilla myös aikuiset lapset, jotka asuvat omillaan. Yhteisiä lapsia ei ole. Rakastan syvästi myös mieheni lapsia, mutta nyt on alkanut ärsyttämään se, että mieheni aikuinen tytär tulee luoksemme joka ikinen vkl pe-su ajaksi täysihoitoon. Oma aikuinen lapseni ei tule, vaan näemme häntä muuten. 

Onko yleistäkin, että aikuinen lapsi tulee joka ikiseksi viikonlopuksi vanhempansa luo? Tytör asuu toisessa kaupungissa omasta halustaan eli ymmärrän, että hän tulee välillä myös kotikaupunkiinsa. Minä haluaisin kuitenkin välillä viettää viikonloppuisin ihan aikuisten aikaa mieheni kanssa kahdestaan. Miehenkin haluaisi samaa, mutta ei aio sanoa lapselleen mitään. Toki ymmärrän sen, mutta mietin kuinka kauan tämä systeemi jatkuu? Tyttären äiti ei ota häntä luokseen kuin pari kertaa vuodessa. 

Tyttäreltä on aina rahat loppu, vaikka syö meillä aina pe-su välillä. Vanhemmat maksavat hänelle asumisen ja elämisen, vaikka saakin opintotukea, asumistukea jne. Siltikään rahat eivät riitä. Asia ei sinällään minulle kuulu, mutta tuokin ärsyttää vaikkei saisi. Oma lapseni pärjää oikein hyvin opiskelustaan huolimatta. Neuvoja? 

Kommentit (232)

Vierailija
161/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkasen ettimään naisen, jonka kanssa suorittaa yhdyntä.

Vierailija
162/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy toivoa, että ap:n omat lapset eivät kotoa poismuuttonsa jälkeen enää koskaan palaa, korkeintaan äitienpäivänä käväisevät ja muuten ap saa olla mahdollisimman yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä alapeukkujen määrää, mitä olen saanut kommentoidessani uusperhettä harkitsevaa. Usein siis näkee pohdintaa siitä, että jos muuttaisi yhteen vasta kun lapset on aikuistuneet.

Minä vastaan aina, että miten sitten vietätte joulut, sukujuhlat ym. Oletetaan vaan että kyllä nyt aikuiset osaa sitten olla. Ei se aikuisen lapsenkaan mielestä ole kivaa tulla joulunviettoon, kun joku itselle vieras sukankuluttaja on siellä.

Mutta se on vaan sen mustasukkaisen lapsen hyväksyttävä, että se vanhempi on valinnut puolisonsa ja tätä rakastaa, ja haluaa tämän elämänkumppanikseen. Tämä puoliso kuuluu nyt sen hänen vanhempa

Et sitten aloitusta lukenut.  Hänelle näyttää olevan iso rasitus myös omat ja puolison alaikäiset.

Vierailija
164/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onkin oman lapsensa, aikuisen, heivauttanut elämästään kun löysi uuden suhteen.  Keskimmäisen miehen kanssa hankitut ovat vielä haittana parisuhdeajalle.  Ja miehen lapset.

Vierailija
165/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minkä ikäinen ja kuinka kauan asunut pois kotoa? Itse muutin 150km:n päähän samana vuonna, kun pääsin ylioppilaaksi. Ekat 3-4kk kävin joka vkl vanhemmilla, koska siellä oli kaverit ja elämä. Sitten alkoi tulla sitä, että opiskelukaupungissakin viihtyi ja löysin poikakaverin. Käynnit harveni pikkuhiljaa. 

Vierailija
166/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa hyvin julmalta ihmiseltä, ihan tulee mieleen tv-sarjan Sisarvaimot Robyn, joka uhriutui tämän tästä ja ihmetteli, miksi kaikki ei mene kuten hän on toivonut.

Miksi lapsi ei saisi tulla viikoloppuisin vanhempansa luokse ja mitä ihmeen kotiapulaista ap tästä oikein on haluamassa? Perheessä on alaikäisiä lapsia, perheessä on aikuisia lapsia ja sitten siellä on ap, joka yrittää ajaa miehen lapset pois isänsä luota, jotta hän pääsee rauhassa naimaan.

Tuohon kotiapulaiskohtaan, kyllä itsekin  edellyttäisin omaa lastani osallistumaan kotitöihin. Siitä vaan olisi hyvä sanoa ääneen rakentavassa hengessä, jos nuori vaan ei ole tullut asiaa ajatelleeksi.

Vierailija
167/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit uusperheeseen mennessäsi tietää, että miehen lapset tulevat mukana. Ihminen ei lakkaa olemasta vanhempansa lapsi, kun hän kasvaa aikuiseksi.

No normaalit aikuiset ihmiset eivät kyllä mene joka viikonloppuna täysihoitoon vanhempien luokse. Kyllä se oudolta kuulostaa. Ehkä tällä aikuisella lapsella on jotain ongelmia elämänhallinnan suhteen.

Ehkäpä iälläkin on merkitystä, onko tuo aikuinen lapsi 18v vai 30v?

Vierailija
168/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä alapeukkujen määrää, mitä olen saanut kommentoidessani uusperhettä harkitsevaa. Usein siis näkee pohdintaa siitä, että jos muuttaisi yhteen vasta kun lapset on aikuistuneet.

Minä vastaan aina, että miten sitten vietätte joulut, sukujuhlat ym. Oletetaan vaan että kyllä nyt aikuiset osaa sitten olla. Ei se aikuisen lapsenkaan mielestä ole kivaa tulla joulunviettoon, kun joku itselle vieras sukankuluttaja on siellä.

Mutta se on vaan sen mustasukkaisen lapsen hyväksyttävä, että se vanhempi on valinnut puolisonsa ja tätä rakastaa, ja haluaa tämän elämänkumppani

Et sitten aloitusta lukenut. Hänelle näyttää olevan iso rasitus myös omat ja puolison alaikäiset.

Pakko vastata, että tuosta ei näe mihin lainaukseen vastaat.

Kun lainausrimpsu jatkuu liian pitkään, niin kopioin viestin johon olen vastaamassa, ja liitän lainaukseen. Näin näkyy selvästi, mihin viestiin kommentoin.

Vierailija
169/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset ovat aikuisia ja saavat tulla kotiin aina kun haluavat ja olla niin kauan kuin haluavat. Täysihoito on taattu. On vain mukavaa kun käyvät.

Vierailija
170/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tämä lapsi tulla kotiin vaikka te lähdette muualle viikonlopuksi. Lapselle voi olla tärkeää tulla vaan tuttuun ympäristöön viikonlopuksi. 

Vierailija
171/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapset ovat aikuisia ja saavat tulla kotiin aina kun haluavat ja olla niin kauan kuin haluavat. Täysihoito on taattu. On vain mukavaa kun käyvät.

Nuorina aikuisina mentiin silloisen poikaystäväni kanssa käymään tämän vanhemmilla.

Ruoka oli valmiina ja syötiin. Ruoan jälkeen ex poistui pöydästä jättäen astiansa siihen, kehotti minua tekemään samoin, kun äitinsä korjaa sitten pöydän.

En tosiaankaan kehdannut toimia niin, vaan vein omat astianpesukone itse huuhteluun ja koneeseen.

Se tapa vaan valitettavasti kulkeutui myös yhteiseen kotiin saakka, siis oletus, että omat astiat voi jättää ja joku muu ne siitä korjaa.

Vierailija
172/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan aikuiset lapset otettu avosylin vastaan. Ihana kun käyvät ja vanhempien lihapadat maistuu. Ekan vuorokauden ovat hellittävinä, mutta sitten ne yleensä alkaa jo omatoimisesti tekemään jotain. esim pesemään pyykkejään. Niitä mä en pese valmiiksi, vaan hoitavat keskenään.

Ruokia eivät meille tee, mutta ovat apuna. Kattavat pöytää, tiskaavat, laittavat ruuat pois.. pyykivät, imuroivat..

Kyllä me saadaan omaa-aikaa, vaikka tulisivatkin. Tai ollaan reissussa oltu, kun käyvät. Ovat sitten talonvahteina. sitten vielä annetaan ruokaa mukaan, ettei tarvii kaikesta pihistellä ja jää bilettämiseenkin.

Vierailija
173/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on 23v

Vierailija
174/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: Juuri noin biologiset vanhemmat toimivat eli maksavat ihan kaiken. Paljon enemmän kuin mitä mainitset. Tytär ei ole ikinä pysynyt missään työssä pitkään, koska on joko lähtenyt tai tullut irtisanotuksi. 

Vierailija
175/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa: Juuri noin biologiset vanhemmat toimivat eli maksavat ihan kaiken. Paljon enemmän kuin mitä mainitset. Tytär ei ole ikinä pysynyt missään työssä pitkään, koska on joko lähtenyt tai tullut irtisanotuksi. 

Voi nääs nääs.

Näin se menee, että kun ottaa miehen, ottaa myös kaiken sen mitä miehen mukana tulee.

Tuntuu siltä, että et ole tätä oikein hyväksynyt ja odotat, että joku korjaisi tilanteen, jonka koet epäreiluksi. Näin ei tule tapahtumaan.

Siispä sinun täytyy jotenkin hyväksyä se tai valita elämä ilman tätä miestä.

Vierailija
176/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis enää koulussakaan? 

Vierailija
177/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: Todella ilkeitä kommentteja ketju täynnä. Minulla ei ole mitään tarvetta erottaa ko. lasta isästään, estää hänen käymistään meillä tai mitään muutakaan mitä moni kirjoitti. Hän on aina tervetullut meille, mutta en vaan jaksaisi tätä joka ikistä viikonloppua täysihoitolana olemista. Minusta vaikka 3 viikonloppua kuussa olisi sopiva, niin me saisimme välillä olla omassa kodissamme ihan rauhassa. Jokainen tarvitsee välillä rauhallista palautumisaikaa.

Tytär ei tee lainkaan kotitöitä tai mitään muutakaan kun käy luonamme. Hän on 23 v ja ei käy töissä, koska lähtee niistä tai tulee irtisanotuksi. Tietää hyvin, että vanhemmat maksavat kaiken eli ei tarvitse käydä töissä elääkseen. Meillä ei ole rahasta tiukkaa eli kyse ei ole siitä etteikö häntä voisi auttaa myös taloudellisesti. Itse en vaan näe, että tuollainen toiminta on tyttären parhaaksi pidemmällä aikavälillä. 

Yritin pyytää neuvoja, mutta suurin osa on kommentoinut, että uusperheisiin ei kannata mennä tai muuta ikävää. Ei meidän parisuhteemme tähän kaadu, mutta kieltämättä odotan aikaa, että tytär olisi edes yhden viikonlopun kuukaudessa kotona. Nyt kun tyttärellä on talviloma, niin hän on koko ensi viikonkin luonamme täysihoidossa. 

Vierailija
178/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kerroit lapsen olevan opiskelijan, saavan opintotuet jne.

Opiskelijoiden työt ovat usein lyhytaikaisia, määräaikaisia kesätyöpätkiä, sijaisuuksia tms. Oma tyttärenikin oli pikkukioskimyymälässä, siivoojana, puhelinmyyjänä, no, sitten kyllä oman alansa sijaisuuksissa harjoittelujaksonsa tehtyään.  Määräaikaisia 3 -6 kk,  opiskeli tenttimällä selvittäviä jaksoja niiden aikana.

Pojat olivat vartijoina, pakukuskeina, tehtaissa, satamassa yms.

Vierailija
179/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

177.  Puhut aika sekaisin, välillä töissä , välillä opiskelija,  hiihtolomakin on.

Kyllä ydinperheissä, ainakaan meillä, eivät lapset koskaan olleet haittana.  Lempiäkin ehdittiin ihan tarpeeksi kun lapset olivat pieniä saat sitten kun olivat 20+.  Vaikka aina tervetulleita ja he tärkeimmät elämämme asiat.

Vierailija
180/232 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei kaikille ole omatkaan lapset tärkeitä saati puolison lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi