Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suhteen salailu yleistä vai onko vika minussa?

Vierailija
23.02.2025 |

Nyt ihan laittoi miettimään että onko vika minussa vai tapahtuuko tätä paljonkin nykyään. Erosi lasteni isästä 9vuotta sitten. Se suhde oli viimeisin "normaali" suhde siinö mielessä että me seurusteltiin ja oltiin kihloissa ihan ilman salailuja.

Sen jälkeen ensimmäinen uusi suhde: Mies halusi olla minun kanssa, halusi että muutan hänen luo. Näin tehtiin. Asia mitä en tajunnut aluksi oli että mies salaili minua. Ei esitellyt minua perheelleen tai ystävilleen. Kukaan ei tiennyt meistä vaikka asuin siellä! 2 vuotta kesti ennenkuin itsellä alkoi raksuttamaan että eihän tämä voi olla normaalia. Jos otin itsestä kuvia ja mies oli lähellä, mies raivostui että jos hän näkyy kuvissa niin puhelin lentää seinään. Ero tuli sitten monestakin syystä.

Toinen lyhyempi suhde josta lapset ei koskaan tienneet koska halusin edetä hitaasti. Onneksi. Hän oli työkaverini. Halusi olla minun kanssa aina kun mahdollista. Oli niin huolehtivainen ja mukava mutta kukaan ei saanut tietää meistä! Töissä ei edes moikannut ettei muut epäilisi. Kaupassa "juoksi" edellä ettei kukaan nää että ollaan yhdessä. Sanomattakin selvää että vietettiin kaikki aika kotisohvalla. Työpaikan juhliin ei voitu mennä ettei asia paljastu. Kerran sanoin läheiselle työkaverilleni tästä ja sanoin miehelle että kerroin hänelle. Mies raivostui että miksi pitää mennä kertomaan, hän ei halua kuulla muiden vi**tuilua asiasta. No ero tuli.

Kolmas suhde, pidempi jossa lapset tutustui mieheen. Mies ei halunnut koskaan puhua suhteen laadusta että seurustellaanko vai ei. Halusi viettää aikaa kanssani ja ei pakoillut julkisilla paikoilla mutta someen ei saanut julkaista mitään. Hän tutustui perheeseeni mutta ei esitellyt minua omalleen. Ei esitellyt kellekkään. Tämänkin kanssa aika kului kotona seinien sisällä. Olin taas salaisessa suhteessa. 

Nyt olen päättänyt että kukaan ei tule enää kohtelemaan minua näin. En aio olla sala tyttöystävä kellekkään enää. Ja kaikki miehet oli varmuudella sinkkuja mutta epäilen että minua piti salata kaikilta koska

a) eronnut äiti ja lapsettomat miehet, noloa ehkä?

tai b) olin varavaihtoehto siihen asti että löytyy parempi 

Entiedä, onko muilla kokemuksia tällaisesta salailusta vai onko vika vaan minussa ettei kukaan halua vakavaa?

Olen myös todella monelle miehelle "märkä päiväuni" kelpaisin siis sänkyyn mielellään mutta ei muuta. Näissäkin ehdottelijoissa lähes aina "voitais SALAA nähdä joku ilta?" Jooo näe unia vaan, ei kiinnosta tuollaiset leikit.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia suhtautumistapoja yksityisyyteen ja siihen, mitä haluaa jakaa kenenkin kanssa. En ymmärrä some-esittelyä enkä halua näkyä muiden somessa. Läheiseni haluan esitellä toisilleen ja on mahtavaa, jos tulevat keskenään juttuun. Olen seurustellut samalla työpaikalla olevan kanssa ja sovimme, että työasioissa ja -tiloissa ollaan kuin ketkä tahansa muutkin työkaverit. Aika matalalla profiililla pidettiin suhteemme työpiireissä siis.

Koska ap:n suhteita yhdistää ap itse ja salailu, kannattaa hänen kysyä itseltään mitä hänessä on sellaista, että päätyy salailuun taipuvaisten kanssa yhteen.

N40

Vierailija
22/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selväksi tuli, ettet asu lastesi luona, vaan hyppäät suoraan asumaan miesystäviesi luo. Et ota vastuuta elämästäsi, et lapsistasi etkä itsestäsi.

En usko hetkeäkään, että olisit raahannut noiden miesystäviesi asuntoon myös lapsesi joka toiseksi viikoksi notkumaan, kun kerta mieskin haluaa sut niin salassa pitää. Jos lapsesi olisi asuneet miesystäviesi asunnossa, niin johan siitä jo koko maailma tietäisi, että miehellä on sinut ja sun lapset.

Olet siis sälyttänyt vastuun lastesi hoitamisesta lasten isälle, näet lapsia ehkä harvakseltaan jossain muualla kuin miesystäviesi asunnoissa. Sulla ei näköjään ole omistuskämppää eikä edes omaa vuokrakämppää, kun heti menet toisten nurkkiin asumaan.

Miehet vaihtuu lennosta. Eniten säälin lapsiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oma elämä ja oma kämppä.

Rakenna oma kämppä viihtyisäksi ja kivaksi, elä itsellesi ja lapsillesi.

Unohda tuo miesten nurkissa majailu.

Vierailija
24/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on minusta ainakin siinä, että annat tuollaisten suhteiden jatkua liian pitkälle. Ymmärrän sen, että esim työkavereilta salataan suhde alussa, ja vasta sitten julkistetaan se, kun ollaan tapailuvaiheen ohi ja ihan "kunnolla" yhdessä. 

Mutta tuo julkisilla paikoilla pakoilu esim, niin itse en katsoisi sitä paria viikkoa pidempään. Senkin verran vain ns hyvästä syystä. Jos seurustelukumppanini uhkaisi heittää puhelimeni seinään normaalin valokuvan takia, se olisi poikki samantien. Someen en itsekään hakua kuviani, joten sen kiellon ymmärrän.

Myös se, että mies ei halua keskustella suhteen tilasta, lopettaisi koko suhteen.

Hyvä, että olet nyt päättänyt ettet halua enää olla tuollaisessa salasuhteessa. Tarkkaile tilannetta alusta lähtien, niin et luisu enää samaan. Toivottavasti löydät hyvän miehen :)

Vierailija
25/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suhteilla nimi? Kutsutaanko niitä seurusteluksi? Jos ei, kyse on hengailusta ja siinä yleistä.

Avopuolison peittely on kyllä pimeää.

Vierailija
26/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen pettäjä. Että elää jotain kaksoiselämää.

Vierailija
27/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuhuomiona, että minun on vaikea kuvitella että jatkaisin suhteessa jossa uhataan heittää puhelimeni seinään yhtään mistään syystä.

Vierailija
28/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se niin yksinkertaista ole, ehdottelee kuitenkin yhteenmuuttoa ja kertoo että olen hänen sielunkumppaninsa, lapsiakin ehkä poikkeuksellisesti haluaisi vaikka muiden lanssa ei ole niitä koskaaan halunnut jne

Kyllä tuo homma haisee. Jotain on pielessä.

Vierailija
29/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se niin yksinkertaista ole, ehdottelee kuitenkin yhteenmuuttoa ja kertoo että olen hänen sielunkumppaninsa, lapsiakin ehkä poikkeuksellisesti haluaisi vaikka muiden lanssa ei ole niitä koskaaan halunnut jne

Tuo on oikeasti ihan yksinkertaista, jos rehellisesti ja avoimin silmin katsot suhdetta. Mies ehdottelee, ja sinä uskot todeksi. Tietenkin jokainen saa tehdä omat virheensä, sinäkin. 

Vierailija
30/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itse salaillut tapailujani useinkin. En halua että koko maailma tietää ketä kaikkia olen hetken aikaa tapaillut. Sullakin on jo noin monta suhdetta takana, oikeastiko haluaisit että kaikki tietäisivät kuinka tiuhaan mies vaihtuu? 

Hetken tapailu on hieman eri asia kuin yli vuoden suhde ja yhdessä asuminen.

Vierailija
31/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen mies ei halua esitellä sukulaisilleen, kokee suhteensa heihin vaikeaksi kuulemma.

Tiedän, että exänsä on nähneet sukulaiset.

On omituista mulle, koska yleensä kaikki jo tapailuvaiheessa on esittelemässä mua kaikille samantien.

Jos ne sukulaiset oli niin kamalia, että eksä karkasi ne nähtyään, ja mies haluaa välttää saman toistumista...

Vierailija
32/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä miehiä.

Moni on myös lukenut liikaa joitakin pelimiesoppaita. Pari jäänyt kiinni tästä. Seuraavat siis joitakin ilmeisesti tämän Laasasen tai jonkun muun neuvoja siitä, miten toimia naisen kanssa jos haluaa pysyvän suhteen. Pitää välillä jättää, välillä ottaa etäisyyttä, naljailla joka välissä jne. Kannattaa jättää nämä pelleilijät heti alussa. Jos ei enää tapailla, eikä ole sovittu mistään fwb suhteesta, silloin seurustellaan. Ihan normaalia olettaa tapaavansa suvun ja ystävät. Ettei jää ikuisesti sinne jonnekin liepeille "se yks Anna vaan, jo ollaan yhä kavereita". Tuollainen on loukkaavaa ja naurettavaa, etenkin jos on tottunut ihan normaalimeininkiin.

Vierailija
33/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tuli taas sellaset päätelmät yhden tekstin mukaan missä kerroin vaan ja ainoastaa minun suhteista miehiin. En kertonut lapsista mitään missä ne asuu tai kuka niitä hoitaa. Mistä ihmiset päättelee näitä juttuja? Haluaa keksiä draamaa?

Kerroin että asuin ensimmäisen miehen luona. Missä vaiheessa kerroin et minulla ei ole sen jälkeen ollut omaa asuntoa ja olen asunut jokaisen miehen luona? Missä vaiheessa kerroin että en välitä lapsista vaan hypin suhteesta toiseen mahdollisimman paljon. Missä vaiheessa kerroin että kauanko olen ollut näissä kahdessa muussa suhteessa ja kuinka paljon olen ollut vain yksin? En tietääkseni missään vaikka yritin lukea uudelleen oman tekstin. Voisin selittää mutta en koe tarvetta kun tämän aloituksen aiheena oli suhteen salailu ja onko se yleistä.

AP

Vierailija
34/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lasteni isän kanssa olleen pitkän liiton jälkeen esitellyt kumppaneitani kavereilleni, lähisuvulleni tai edes lapsilleni. Miksi? No, koska sille ei ole mitään tarvetta ja parisuhdeaika on omaa aikaani. En kuitenkaan mitenkään läheisiltäni salaa, jos minulla parisuhde on.

Miksi pitäisi aikuisessa suhteessa toistaa vanhoja kaavoja?

Vierailija
35/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salailu on yleisyä ei-vakituisissa tai muuten epävakaissa suhteissa. Se on itse asiassa niiden merkki.

Vierailija
36/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sellainen, joka haluaa pitää mahikset auki niihin naisiin, joita ehkä haluaisi. On kyllä hankalaa elää täysin kaksoiselämää, jos on ottanut nurkkiinsa ap:n jo asumaan. Siinä vaiheessa tosin tuntuu oudolta, että avopuolisoa siis salaillaan. Onhan se salailu helppoa, jos ei ole somessa eikä jaa yksityiselämäänsä someen. Eikä puhu livenä muille avopuolisostaan.

Vierailija
37/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä pakkomielle naisilla on kaikenlaiseen esittelyyn? somessa pitää jatkuvasti esitellä itseään ja tyrkyttää sinne belfieitä ja sitten suhdettakin pitäisi esitellä sukulaisille ja kavereille. miksei voi vaan elää omaa elämäänsä ilman väkinäistä esittelyä.

Kaikenlaiseen esittelyyn? Minun mielestä on aika normaalia esitellä kumppani omille läheisille? Jos näet vanhempiasi vaikka viikottain niin on aika outoa jos he ei tiedä että sinulla on kumppani. Tai vaihdat kavereiden kanssa kuulumisia ja vietät aikaa ja kaikki luulee että olet sinkku vaikka olet vuoden jo tapaillut ja viettänyt suurimman osan ajastasi jonkun kanssa.

Vierailija
38/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä tuli taas sellaset päätelmät yhden tekstin mukaan missä kerroin vaan ja ainoastaa minun suhteista miehiin. En kertonut lapsista mitään missä ne asuu tai kuka niitä hoitaa. Mistä ihmiset päättelee näitä juttuja? Haluaa keksiä draamaa?

Kerroin että asuin ensimmäisen miehen luona. Missä vaiheessa kerroin et minulla ei ole sen jälkeen ollut omaa asuntoa ja olen asunut jokaisen miehen luona? Missä vaiheessa kerroin että en välitä lapsista vaan hypin suhteesta toiseen mahdollisimman paljon. Missä vaiheessa kerroin että kauanko olen ollut näissä kahdessa muussa suhteessa ja kuinka paljon olen ollut vain yksin? En tietääkseni missään vaikka yritin lukea uudelleen oman tekstin. Voisin selittää mutta en koe tarvetta kun tämän aloituksen aiheena oli suhteen salailu ja onko se yleistä.

AP

Jos kerrot asuvasi uuden miesystäväsi kämpässä ja mies salaa sut kokonaan, ei kerro susta somessa ja kaupassakin juoksee 10 metriä edeltä, niin eipä ole kovin todennäköistä, että olisit raahannut lapsesi asumaan vuoroviikoiksi tuon miehen asuntoon. Siksipä lasten isä hoitaa lapset näköjään omassa kodissaan 24/7.

Vierailija
39/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sellainen, joka haluaa pitää mahikset auki niihin naisiin, joita ehkä haluaisi. On kyllä hankalaa elää täysin kaksoiselämää, jos on ottanut nurkkiinsa ap:n jo asumaan. Siinä vaiheessa tosin tuntuu oudolta, että avopuolisoa siis salaillaan. Onhan se salailu helppoa, jos ei ole somessa eikä jaa yksityiselämäänsä someen. Eikä puhu livenä muille avopuolisostaan.

Luepa tekstisi uudelleen. Kirjoitat Ap:sta kuin rotasta, joka otetaan nurkkiinsa asumaan. Tuliko hyvä mieli kun kirjoitit noin. Tunnet itsesi paremmaksi? 

No minäpä pistän paremmaksi. Et osaa lukea. Kukaan ei ottanut ketään nurkkiinsa asumaan.

Vierailija
40/98 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näköjään asuu jossain pienemmässä paikassa, koska miehet noin pakoilevat kaupoissakin. Suurkaupungissa ei miltei ikinä törmää tuttuihin kaupoissa.

Ja pienemmässä paikassa on halvempaa, joten vahva veikkaus on, että lasten isä on jäänyt asumaan isoon omakotitaloon lasten kanssa. Isossa kaupungissa vain rikkaimmilla on varaa asua perheenä omakotitalossa.

Ap sitten asuu miesystävien asunnoissa, kun lapset asuvat omakotitalossa 24/7 isällään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme