Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ette ole enää pariskunta vaan pelkästään äiti ja isä

Vierailija
23.02.2025 |

Onko kenelläkään parisuhde väljähtynyt/ kuollut ja olette vai äiti ja isä?

Kaikki keskustelumme liittyy nykyään vai lapsiin ja iltaisin linnoittaudutaan omiin maailmoihimme. Ero olisi kummallekin taloudellinen katastrofi. Oletteko vain jääneet olemaan? Lapset ala-asteella ja kummatkin yli 40v.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla paino noussut?

Vierailija
2/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama juttu. Molemmat ollaan 40 kieppeillä ja kolme alakouluikäistä lasta. Ei meillä mitään parisuhdetta enää ole, ei ole ollut vuosiin. Pienessä rivarinpätkässä asutaan, oltais kuulemma asuttu omakotitalossa pitkään, jos minä olisin erilainen. Näin mies totesi. Mies ei ole tukenut minua vaikeina aikoina, syyllistänyt muiden elämän pilaamisesta. Täällä se kuitenkin vielä roikkuu, kiva tulla töistä valmiiseen ruokapöytään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole aika normaalia? Ainakin omatkin vanhempani lopulta olivat vain isä ja äiti, ei heillä enää ollut mitään parisuhde-elämää. Se loppui aikalailla mun syntymän jälkeen, kun olin lapsista viimeinen. Kuitenkaan eivät riidelleet niin ei heillä ollut syytä erotakaan. 

Enkä usko kummankaan mitään sivusuhdettakaan pitävän, sillä molemmat olivat kaiken vapaa-ajan kotona aina.

Vierailija
4/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tämän seurauksena mies löysi uuden naisen ja jätti minut hoitamaan arjen ja kaksi nuorta. Toki ratkaisu tämäkin, ulkoistaa itsensä tylsästä ja rahaa vievästä omasta perheestä. 

Vierailija
5/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarsuhde on hautausmaa...laulussakin lauletaan...

Vierailija
6/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ero olisi taloudellinen katastrofi?? Kannattaako elämä tosiaan rakentaa rahan varaan?

Vierailija
7/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö panette?

Vierailija
8/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehellä on hiusraja paennut?

Vierailija
9/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämän seurauksena mies löysi uuden naisen ja jätti minut hoitamaan arjen ja kaksi nuorta. Toki ratkaisu tämäkin, ulkoistaa itsensä tylsästä ja rahaa vievästä omasta perheestä. 

exmiehesi haluaa tuntea elävänsä

hyvä ratkaisu, paljon parempi kuin kuolla rinnallasi pystyyn

Vierailija
10/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieläkö panette?

Ei.

Vierailija
11/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaus. Ilmiannettu.

Vierailija
12/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan sama juttu. Molemmat ollaan 40 kieppeillä ja kolme alakouluikäistä lasta. Ei meillä mitään parisuhdetta enää ole, ei ole ollut vuosiin. Pienessä rivarinpätkässä asutaan, oltais kuulemma asuttu omakotitalossa pitkään, jos minä olisin erilainen. Näin mies totesi. Mies ei ole tukenut minua vaikeina aikoina, syyllistänyt muiden elämän pilaamisesta. Täällä se kuitenkin vielä roikkuu, kiva tulla töistä valmiiseen ruokapöytään. 

Anteeksi, mutta alkoi naurattaa tuo "oltais kuulemma asuttu omakotitalossa pitkään, jos minä olisin erilainen." Siis kauhea mies, ei saisi nauraa, mutta jotenkin huvittavaa. Tuntuu että tuollaisia miehiä on paljon. Haukkuvat mutta silti pysyvät suhteessa.

Vierailija
13/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisithan säkin voinut niin tehdä jos on kerta niin tylsää.

Vierailija
14/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme isä ja äiti. Parisuhdetta takana 12 vuotta ja lapset ovat vielä päiväkoti-ikäisiä. Kuulostaa tutulta. Keskustelu liittyy hyvin paljon lapsiin ja ajatukset tuntuvat pyörivän lasten ympärillä. Iltaisin ei ole juurikaan läheisyyttä, molemmat tekevät omia juttuja ja nimenomaan linnoittautuvat omiin maailmoihin. Kun kuitenkin päätämme tehdä jotain yhdessä ja otamme yhteistä aikaa, se on mahtavaa. Silloin muistaa että me olemme myös pariskunta, vaikka paljon lapsista puhumme silloinkin. :D Olen hyvin onnellinen tästä tilanteesta.

Vierailija
15/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä eivät siis ole pariskunta? 

Vierailija
16/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme isä ja äiti. Parisuhdetta takana 12 vuotta ja lapset ovat vielä päiväkoti-ikäisiä. Kuulostaa tutulta. Keskustelu liittyy hyvin paljon lapsiin ja ajatukset tuntuvat pyörivän lasten ympärillä. Iltaisin ei ole juurikaan läheisyyttä, molemmat tekevät omia juttuja ja nimenomaan linnoittautuvat omiin maailmoihin. Kun kuitenkin päätämme tehdä jotain yhdessä ja otamme yhteistä aikaa, se on mahtavaa. Silloin muistaa että me olemme myös pariskunta, vaikka paljon lapsista puhumme silloinkin. :D Olen hyvin onnellinen tästä tilanteesta.

Tahtotilaa. Hyvä.

Vierailija
17/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ero olisi taloudellinen katastrofi?? Kannattaako elämä tosiaan rakentaa rahan varaan?

Katsos kun elintaso laskee. Ei näytä enää niin kivalta. Ei voi enää asua isossa talossa vaan muutetaan erilleen pienempiin. Talouden ainoa työssäkäyvä maksaa kaiken, ei voi jakaa kustannuksia joten tilanne on kuin sinkulla, pelkkä eläminen maksaa enemmän. Voi tarkoittaa lasten hienoista harrastuksista ja merkkivaatteista luopumista eikä päästä joka vuosi ulkomaille, huvipuistoihin jne. Siitä alkaa syrjäytymiskierre ja entiset kaveriperheet lakkaavat tervehtimästä kadulla. Kaiken huipentuma on, kun perheen tyttäret joutuvat ostamaan vanhojentanssimekkonsa käytettynä ja tekemään kampaukset ja meikit itse. Sanomattakin selvää, että opintolainaa ei sijoiteta ja osteta sillä omaa asuntoa, vaan se käytetään opiskelevien lasten elämiseen, koska he ovat eroperheen lapsia. 

Vierailija
18/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ei yleensä ole taloudellinen katastrofi. Elintasoa joutuu hieman laskemaan eli mukavuuksista luopumaan, mutta se on ihan eri asia. Henkinen hyvinvointi voi silti parantua jos suhde on enemmän kuormittava ja ahdistava kuin iloa tuottava ja voimia antava.

Vierailija
19/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta alkoi naurattaa tuo "oltais kuulemma asuttu omakotitalossa pitkään, jos minä olisin erilainen." Siis kauhea mies, ei saisi nauraa, mutta jotenkin huvittavaa. Tuntuu että tuollaisia miehiä on paljon. Haukkuvat mutta silti pysyvät suhteessa.

Ja kyseisessä herrasmiehessä ei varmaan omasta mielestään ole mitään vikaa, muitten (=vaimon) syytä kaikki 😅

Vierailija
20/86 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hankkia lapsia niin ei käy noin 👍