Jimi, 21, ei ollut koskaan käynyt ulkomailla
https://www.is.fi/matkat/art-2000011029024.html
Onko se oikeasti joku juttu ettei joku ole tuohon ikään mennessä käynyt ulkomailla?
Kommentit (454)
Melkein 70-vuotias tätini ei ole koskaan käynyt ulkomailla, eikä montaa kertaa edes kotikaupunkinsa ulkopuolella. Silti on täysin tyytyväinen elämäänsä.
Minusta juttu oli hyvä ja inspiroi matkustelemaan, jos sen lukee ilman tuomitsemista. Olivat aidosti innoissaan ekasta matkasta, mikä on huippujuttu. Ihan symppiksiä ovat, ihmiset ilkeitä kyllä täälläkin palstalla samalla tapaa kuin varmasti toimituksessakin hirnuttu. Hyvä jos ei, mutta epäilen. Ei pitäisi näin suhtautua, entä jos jutussa olisikin tyttö pojan sijaan, ei varmaan näin käyttäydyttäs? Hävetkää aikuiset ihmiset! Antakaa Jimin olla ja elää, ette ole yhtään häntä parempia. Jokaisen ihmisarvo on sama. Toisen tarinaa ei kukaan vieras tiedä. Toivon, että pääsevät matkustelee vielä paljon!
Vierailija kirjoitti:
Mitähän noloa tässäkään jutussa on?
Toimittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaamea artikkeli.
Valokuvat on kaameampia.
Miten niin? Komea poika, mammoilla sukat pyörii oikein jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkeekin ettei ole käynyt ulkomailla ennen... havaijinpaita päällä... kas kun ei vielä kireä vyölaukku.
Mun mielestä Jimin tyyli vaikutti hauskalta. Lomalla saa pukeutua just niin kuin haluaa, kunhan se tekee olon iloiseksi ja rennoksi oli se sitten kliseistä tai ei.
En lue juttua, enkä ole koskaan lentänyt turistirysiin tai minnekään, mutta jos johonkin aurinkoon päätyisin, pukeutuisin todellakin just johonkin hauskaan paitaan ja feikkikrokseihin. Kesäisinkin pukeudun niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun samanikäinen nuori on ollut monta kertaa ulkomailla harrastusten ja koulun kautta, ihan ilman vanhempia. Koulun järjestämä matka ei esim. maksanut mitään (Erasmus). Mutta tällaisessakin varmaan vaaditaan että on jonkinlaista omaa aktiivisuutta.
Kun olin lukion ekalla, neljä tyttöä lähti hiihtolomalla Åreen skimbaamaan. Omin päin.
Useimmat lähtivät vasta pari vuotta myöhemmin matkustelemaan.
Siis tarkoitan nyt matkoja kavereiden kanssa tai omin päin. Vanhempien kanssa matkustaminen oli kivaa sekin, mutta kaikki halusivat kokeilemaan omaa pärjäämistään. Se ei taida nykyään olla muotia. Ei ihme että ihmiset ovat tyhmentyneet ja passivoituneet.
Nuoret on ehkä peloteltu aroiksi, pelkkiä uhkakuvia kaikkialla. Ei ysärillä 20-vuotiaat matkustaneet vanhempien kanssa, mentiin toisten nuorten kanssa tai yksin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta juttu oli hyvä ja inspiroi matkustelemaan, jos sen lukee ilman tuomitsemista. Olivat aidosti innoissaan ekasta matkasta, mikä on huippujuttu. Ihan symppiksiä ovat, ihmiset ilkeitä kyllä täälläkin palstalla samalla tapaa kuin varmasti toimituksessakin hirnuttu. Hyvä jos ei, mutta epäilen. Ei pitäisi näin suhtautua, entä jos jutussa olisikin tyttö pojan sijaan, ei varmaan näin käyttäydyttäs? Hävetkää aikuiset ihmiset! Antakaa Jimin olla ja elää, ette ole yhtään häntä parempia. Jokaisen ihmisarvo on sama. Toisen tarinaa ei kukaan vieras tiedä. Toivon, että pääsevät matkustelee vielä paljon!
Toimittaja tässä veti alta lipan. Puolet jutuista olisi voinut jättää kirjoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 50, en ole koskaan ollut ulkomailla.
Jonkun viikon takia ei jaksa raahautua katsomaan kun suomalaiset juo ulkomailla.
On muitakin kohteita kuin Kanaria.
Eihän tämän jutun pointti ollut että porilaispoika 21v ekaa kertaa ulkomailla vaan ihan jokin muu...
Karun näköinen tapaus tuo Jimi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkeekin ettei ole käynyt ulkomailla ennen... havaijinpaita päällä... kas kun ei vielä kireä vyölaukku.
Mun mielestä Jimin tyyli vaikutti hauskalta. Lomalla saa pukeutua just niin kuin haluaa, kunhan se tekee olon iloiseksi ja rennoksi oli se sitten kliseistä tai ei.
En lue juttua, enkä ole koskaan lentänyt turistirysiin tai minnekään, mutta jos johonkin aurinkoon päätyisin, pukeutuisin todellakin just johonkin hauskaan paitaan ja feikkikrokseihin. Kesäisinkin pukeudun niin.
Me ostetaan reissuun aina kaikkista halvimmat rytkyt, jotka voi pilata aurinkorasvalla ja jättää kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun samanikäinen nuori on ollut monta kertaa ulkomailla harrastusten ja koulun kautta, ihan ilman vanhempia. Koulun järjestämä matka ei esim. maksanut mitään (Erasmus). Mutta tällaisessakin varmaan vaaditaan että on jonkinlaista omaa aktiivisuutta.
Höpö höpö. Älä valehtele.
Täh? Ihan tavallista ainakin lukioissa että tehdään ulkomaanreissuja.
Olihan tämä tällainen piiloivallinen juttu kokemattomista ja ehkä vähän simppeleistä suomituristeista maailmalla. Kaikki kliseet kaivettu kivasti esiin.
Toisaalta he vaikuttavat varsin onnellisilta ja tyytyväisiltä reissuunsa, ja se kai on tärkeintä?
Ja mitäs toimittaja itse tekee Inglesissä, jos on niin kokenut ja valistunut matkailija, ja Ingles on niiin junttia? Ettei olisi sisällä pieni, tyhmä juntti Erikallakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälläinen juttu on pitänyt kirjoittaa ja julkaista? Kenen idea oli?
Törmäsin juttuun facessa. Toimittaja ollut itsekin kohteessa samaan aikaan.
Jimi muistaakseni kyseli reissuvinkkejä Kanarian ystävät FB-ryhmässä joku aika sitten.
Symppis, kun tykkäsi silitellä delfiiniä.
Katsoin tuon videon. Jimi oli kuin kaksoisolento puheineen, hiustyyleineen, laukkuineen ja maneereineen 64-vuotiaasta tädistäni.
Vierailija kirjoitti:
Karun näköinen tapaus tuo Jimi...
Nuorille(alaikäisille) tehdään Suomessa jo lihavuusleikkauksia ja siitä ei saa keskustella. Suomi on isojen ongelmien äärellä ja siitä vaietaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lukion ekalla, neljä tyttöä lähti hiihtolomalla Åreen skimbaamaan. Omin päin.
Useimmat lähtivät vasta pari vuotta myöhemmin matkustelemaan.
Siis tarkoitan nyt matkoja kavereiden kanssa tai omin päin. Vanhempien kanssa matkustaminen oli kivaa sekin, mutta kaikki halusivat kokeilemaan omaa pärjäämistään. Se ei taida nykyään olla muotia. Ei ihme että ihmiset ovat tyhmentyneet ja passivoituneet.
Etpä sinäkään miltään einsteinilta vaikuta, vaikka olet ilmeisesti paljon matkustellut.
"Oikein tarkoituksella aurinkovoiteet jätettiin ostamatta." Tsiisus mikä siinä palamisessa/ruskettumisessa on hienoa. Miksi ihon pitää olla oranssi. En vaan ymmärrä. Kuvista päätellen onnistunut tuossa palamisessa.
Miten niin joutui ?