Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä että sosiaalityöntekijä kävisi asiakkaansa kanssa 1-2 kertaa vuodessa esimerkiksi leffassa?

Vierailija
22.02.2025 |

Tai ulkoilemassa. 

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mimmoisia on nuo tukihenkilöt, onko he asiakkaalle maksettuja 'ystäviä'? 

Vapaaehtoinen luotsi tuskin palkkaa nostaa, jos luotsia meinasit.

Joo esimerkiksi luotsi. Joskus on käynyt myös niin ettei sosiaaliohjaaja halunnut lähteä mun kanssa tekemään aloituksessa mainittuja asioita, mutta meidän kohdalla olikin varmasti kiinni henkilökemioista. Koska sitten taas toinen sosiaaliohjaaja teki aikoinaan mielellään mun kanssa nuita asioita. 

Voisit etsiä netistä eri tahoja, joista kysyä vapaaehtoisia mukaan lähtijöitä.

Minun lapsi oli vapaaehtoisesti seurana viemässä tarvitsevia milloin minnekin aikoinaan.

Mitä lapsesi sanoi näistä seuraa tarvitsevista ihmisistä sulle, minkälaista porukkaa me ollaan? 

Vierailija
42/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä lisää vastauksia? 

Kunnes ollaan porukalla päätetty, että sun sossu lähtee nyt sun kanssa säännöllisesti leffaan?

Ei, vaan ihan huvikseen haluan kuulla mahdollisimman paljon minkälaisia ajatuksia ihmisissä herättää tälläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei jos molemmin puolista kiinnostusta löytyy treffailla.

Vierailija
44/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä lapsesi sanoi näistä seuraa tarvitsevista ihmisistä sulle, minkälaista porukkaa me ollaan? "

Lapseni teki vapaaehtoisesti ja omasta auttamishalustaan "luotsina" toimimista.

Kaikkiaan hän suhtautui ammattimaisesti autettaviin. Mitään henkilökohtaisesti otettavaa asiassa ei ollut. Oli ihminen ihmiselle.

Nykyään on ammattilainen samalla alalla ja palkkatyössä. Kutsumusammattihan se on.

Vierailija
45/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin antaisi jotain oikeata tekemistä verorahojen eteen sen sijaan, että kahvittelevat toimistolla.

Vierailija
46/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne mennyt ihan naimisiin asti asiakkaiden kanssa. Onhan vastaanottokeskus yksi naima paikka. Jos oleskelupaa etsii. 

Vierailija
47/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tukihenkilön kanssa oikeasti ystävystyä vai onko se kiellettyä?

Vierailija
48/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäviä tulee ja menee jokaisella.

Tuo tukihenkilön hommia tekevä ei ole ystävystymismoodissa.

Homma on vapaaehtoista tukihenkilölle. Hän voi lopettaa tapaamisen koska vaan. 

Jos jonkun kanssa menee henkilökohtaisuuksiin, niin tod.näköisimmin tukihlö ei uudemman kerran lähde sellaisen kanssa.

Hehän eivät kerro kuin etunimensä. Mistään omista hlökohtaisista asioista ei mitään. Et saa edes puh.nroa.

Vierailija
49/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun kanssa menee henkilökohtaisuuksiin, niin tod.näköisimmin tukihlö ei uudemman kerran lähde sellaisen kanssa.

Hehän eivät kerro kuin etunimensä. Mistään omista hlökohtaisista asioista ei mitään. Et saa edes puh.nroa.

Entä jos olen tarpeeksi mukava, eikö silloin ihminen voi muuttaa mieltään ja haluaa ystävystyä jos synkkaa? 

Miten vuorovaikuttaa tuollaisen ihmisen kanssa, jos kerron omasta elämästäni joskus, mutta hän ei anna mitään vastavuoroisesti?

Miten ihmeessä voi sopia tapaamisen, jos ei ole edes puhelinnumeroa?

Vierailija
50/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olen tarpeeksi mukava, eikö silloin ihminen voi muuttaa mieltään ja haluaa ystävystyä jos synkkaa? 

Miten vuorovaikuttaa tuollaisen ihmisen kanssa, jos kerron omasta elämästäni joskus, mutta hän ei anna mitään vastavuoroisesti?

Miten ihmeessä voi sopia tap

--------

Palvelua tarjoavan yhdistyksen kautta ne menemiset sovitaan, ei luotsin oman henkilökohtaisen puhelimen kautta.

Nämä luotsit lähtevät mukaan tapahtumiin ja tekemiseen. Eivät he toimi keskusteluterapeutteina tai ystäväpalveluna.

Meette vaikka museoon tai kulttuuritapahtumaan. Silloin keskustellaan niihin liittyvistä asioista.

Vierailija
51/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vuorovaikuttaa tuollaisen ihmisen kanssa, jos kerron omasta elämästäni joskus, mutta hän ei anna mitään vasta

No ei mulla mitään niihin liittyvää keskusteltavaa ole. Toki jos käydään leffassa niin normaalisti voin muutaman sanan siitä leffasta vaihtaa, mutta muuten haluan jutella kaikesta mitä mieleen juolahtaa! Ihmissuhteista, elämiimme liittyvistä asioista, mielipiteistä, yhteiskunnasta, jos naispuolinen tukihenkilö niin naisten välisistä asioista. Ostoksille jos mennään niin kysyisin että minkälaisesta tyylistä sä tykkäät ja sopisiko tämä paita minulle jne

Vierailija
52/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus oksentaa koko elämäni tuskaa tukihenkilön päälle, vaan keskustella hänen kanssaan niin kuin normaalin ystävän kanssa puhutaan. Ottaen myös huomioon hänen tunteet ja aina kun toinen ihminen kertoo minulle jostain kokemuksistaan, niin pyrin olemaan huomioonottava myös häntä kohtaan. Myötätuntoinen.

Vierailija
53/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä olet sosiaalityöntekijän asiakkaana?

Vierailija
54/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näistä titteleistä tiedä, mutta tarviiko siihen tosiaan noin koulutettua ihmistä?

Itse olen monesti miettinyt, että mä voisin helposti käydä leffassa, teatterissa, kahvilla... jonkun naapuruston yksinäisen kanssa. Tai vaikka vaan ihan tassuttelemassa pientä lenkkiä. Höpötellen.

Mulla on nyt iltaisin ja viikonloppuisinkin enemmän aikaa, kun lapset ovat muuttaneet. Ihan omalla kustanteella mä tuommoista ajatttelin. Kunpa vaan olisi joku paikka, jossa kohdattaisiin tai joku joka kasaisi listoja luottamuksella kummastakin osapuolesta.

Mun mielestä tämmöinen on juttu, josta kansa ise voisi ottaa vastuuta, eikä aina kaikki olisi niin ylhäältä päin ohjattua. Ehkä osittain vapaaehtoisia ja talkootöillä.

Vierailija
55/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisivät koulutusta vastaavaa työtä.

Vierailija
56/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sossu kysyi multa kerran tapaamisen jälkeen jos haluaisin vielä mennä kahville. Olin ihan että häh, ei kiitos! :D Samaa sukupuolta ollaan/oltiin (oletettavasti) eikä mitään sellaisia flirtti viboja muutenkaan, eli kai se vaan halusi katsoa perään tms. Arvostin kysymystä kyllä, vaikka en halunnutkaan kahvitella. 

Vierailija
57/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en näistä titteleistä tiedä, mutta tarviiko siihen tosiaan noin koulutettua ihmistä?

Itse olen monesti miettinyt, että mä voisin helposti käydä leffassa, teatterissa, kahvilla... jonkun naapuruston yksinäisen kanssa. Tai vaikka vaan ihan tassuttelemassa pientä lenkkiä. Höpötellen.

Mulla on nyt iltaisin ja viikonloppuisinkin enemmän aikaa, kun lapset ovat muuttaneet. Ihan omalla kustanteella mä tuommoista ajatttelin. Kunpa vaan olisi joku paikka, jossa kohdattaisiin tai joku joka kasaisi listoja luottamuksella kummastakin osapuolesta.

Mun mielestä tämmöinen on juttu, josta kansa ise voisi ottaa vastuuta, eikä aina kaikki olisi niin ylhäältä päin ohjattua. Ehkä osittain vapaaehtoisia ja talkootöillä.

Etsi siis paikkakuntasi taho, jossa pääset vapaaehtoisiin hommiin.

Niitä tahoja on jokaisella paikkakunnalla.

Tuumasta toimeen vaan.

Vierailija
58/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpais leffalippu. Leffat on vaan vähän mitä ovat. En tarvii siihen ketään kyttäämään.

Vierailija
59/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on tukihenkilöt ja sosiaaliohjaajat. Sosiaalityöntekijä on ehkä vähän turhan kallis työntekijä seuraneidiksi.

Tästä huokuu kunnioitus toisten ammatteja kohtaan ja myös tietämys. 

Vierailija
60/118 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudu tuon kautta;

https://vapaaehtoistoiminta.hel.fi/tukea-ja-seuraa/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan