Lisää leikkauksia tulossa
Lisää leikkauksia tulossa lukee lehdissä. Melkein avasin uutisen, mutta pysähdyin sitten miettimään miten vaikuttaa elämääni? Olen kaukana rikkaasta tai edes varakkaasta, mutta en keksi mitään muuta kuin verot, jotka vaikuttaisivat elämääni ja niitä ne eivät leikkaa.
Onko muita samassa tilanteessa, tai olenko ihan väärässä, onko sittenkin jotain leikkauksia, jotka tekisivät kipeää?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukia joten niistä ei voi leikata. Enkä tarvitse juuri lääkäriä tai lääkkeitä.
Tämäpä juuri, pitäisi käyttää yhteiskunnan palveluita tai saada tukia... Mutta jos ei käy edes kirjastossa, eikä saa lanttiakaan edes lapsilisää, niin missä tulevat leikkaukset näkyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukia joten niistä ei voi leikata. Enkä tarvitse juuri lääkäriä tai lääkkeitä.
Tämäpä juuri, pitäisi käyttää yhteiskunnan palveluita tai saada tukia... Mutta jos ei käy edes kirjastossa, eikä saa lanttiakaan edes lapsilisää, niin missä tulevat leikkaukset näkyvät?
Turvallisuudessa (esim poliisi, ambulanssi ja muu avun saaminen).
Onko sukulaisia joihin osuu leikkaukset? Koululaisia lähipiirissä?
Jospa nyt niitä turhia vihervasemmistolaisen ideologian virastoja leikattaisiin.
Ennemmin tai myöhemmin olet elämäntilanteessa, jossa tarvitset apua.
Väestön uusiutumisen edellyttämä syntyvyys on nähty viimeksi 1960-luvulla, joten pulassa ollaan. Tältä vanhainkodista loppuvat verotettavat.
Tällä veroasteella ei voida edes ulkomailta houkutella ketään nettomaksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuudessa (esim poliisi, ambulanssi ja muu avun saaminen).
Onko sukulaisia joihin osuu leikkaukset? Koululaisia lähipiirissä?
Poliisi, palokunta ja ensihoito ovat hyviä pointteja näistä leikkaaminen tuntuu ihan jokaisen nahoissa. Koulut ovat nähdäkseni pilalla laitettiin niihin rahaa enemmän tai vähemmän. Muodikkaat ratkaisut suurista avotiloista aina tasoryhmistä luopumiseen ovat alennustilan juurisyy, eivät ne korjaannu budjettia viilaamalla suuntaan taikka toiseen.
leikataan ensimmäisenä kaikki EU ilmastomaksut pois, mitään tunnuslukuja kun ei ole siitä että niillä olisi ollut jokin vaikutus ilmastoon...
Mikä tämän aloituksen tarkoitus on? Korostaa "minä itse" ajattelua? Vai sitä että muista viis vaikka kuolisivat pois?
Palomiehiä ei ole vielä vähennetty. Niitä on aivan liikaa ja palolaitosten pelastaman omaisuuden arvo ei maksa pelastuskuluja. Metsäkin on halvempi antaa palaa, kuin sammuttaa. Urheilun tuki pois. Nykyään pelataan kaikkia lentopalloja, jotka kuuluvat neuvostoaikaan. Lipputulojen tulee riittää. Uimahallit kiinni tai yksityistettäviksi, samoin jäähallit. Valaistuja kuntoratoja on ihan tarpeeksi, että kaikki voivat liikkua. Päivähoito pois työttömien lapsilta ja eskari lopetetaan kaikilta. Ilmankin pärjätään. Peruskoulujen luokkakoko takaisin 40 oppilaaseen, niin alkaa Pisa nousta. Vain yhtä ruokaa tarjotaan kouluruuaksi päivässä. Jos ei kelpaa, niin ollaan ilman. Kyllä näitä keksitään vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämän aloituksen tarkoitus on? Korostaa "minä itse" ajattelua? Vai sitä että muista viis vaikka kuolisivat pois?
Sarkasmikaan ei oikein aloittajalta luonnistu. Joten en itsekään oikein ymmärrä mitä siinä on tarkoitus sanoa. Laadukkaille ihmisille kerrotaan laadukkaalla ilmaisulla, jotta viesti ymmärretään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tällä mitään suurempaa tarkoitusta ole. Pysähdyin vain hetkeksi miettimään, että minkälaisen leikkauksen edes huomaisin omassa arjessa? Välillä pienituloisena toki sieppaa maksaa verrattain suuria veroja kun vastineeksi ei saa mitään. Samaan aikaan moni suurituloisempi saa mitä moninaisempia tukia. Tuntuu tulonsiirrolta väärään suuntaan, persaukiselta varakkaammille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmikaan ei oikein aloittajalta luonnistu. Joten en itsekään oikein ymmärrä mitä siinä on tarkoitus sanoa. Laadukkaille ihmisille kerrotaan laadukkaalla ilmaisulla, jotta viesti ymmärretään.
Luonnistuu kyllä, aloituksessa ei vain ole sitä...
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin tai myöhemmin olet elämäntilanteessa, jossa tarvitset apua.
Väestön uusiutumisen edellyttämä syntyvyys on nähty viimeksi 1960-luvulla, joten pulassa ollaan. Tältä vanhainkodista loppuvat verotettavat.
Tällä veroasteella ei voida edes ulkomailta houkutella ketään nettomaksajaa.
Kokonaisveroaste, kieli, sää, arkkitehtuuri, kulttuuri näillä eväillä tänne ei saa kuin kuormasta syöjiä. Eihän meistä tulisi tänne vieraskielisenä kukaan itsekkään. Ainoa syy edes pysyä täällä on tämä hämärä kieli mitä ei muualla puhuta, se kun tulee luonnostaan ja miettimättä, mutta jos asiat olisivat toisin niin moniko jäisi?