Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä että sosiaalityöntekijä kävisi asiakkaansa kanssa 1-2 kertaa vuodessa esimerkiksi leffassa?

Vierailija
22.02.2025 |

Tai ulkoilemassa. 

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään itse itseäsi arvostat? Puhuthan itsellesi kauniisti? Huomaathan, että sinussa on hienoja puolia? Jokainen on hyvä jossain. Niin sinäkin olet!

Vierailija
82/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Nuo rahat pitäisi antaa äidille ja äiti menee lapsen kanssa leffaan ja saa mukavia yhteisiä kokemuksia.

Sossu ei yleensä lapsen elämässä ole enää, kun lapsi on yli 20-vuotias.

Eli sinun mielestä aikuissosiaalipuolen asiakkaiden tulisi vaan tylsästi käydä kerran kuussa toimistolla valittamassa tilannettaan sosiaalityöntekijälle, sen jälkeen mennä takaisin kotiin masentumaan ja juoda rahat? Että mitenkään vaikeasti mielenterveysongelmaisen aikuispuolen sosiaalityön asiakkaan mielenterveyttä ei voida tukea siten, että sosiaalityöntekijä tekisi hänen kanssaan välillä jotain mukavaa ja mielialaa nostattavaa, käydä joskus leffassa tai ulkoilemassa?

Onko sulla mitään käsitystä miten suuri merkitys yksinäiselle mielenterveysongelmaiselle voi olla se että kuntoutetaan siten, että joku käy hänen kanssaan joskus vaikka elokuvissa. Sillä on äärimmäisen tervehdyttävä merkitys!

Se että ihminen istuu kämpillään ja juo yksin kaljaa päivästä toiseen ... aiheuttaa niin raadolliset tuhot vuosia jatkuessaan psyykkeeseen, ettet edes käsitä. Nämä ihmiset ovat kompleksisia, tarvitsevat monitahoista kuntoutusta

En tarkoita etteikö äitiä ja lasta pidä huomioida samalla tavalla, mutta ei aikuissosiaalipuolen asiakastakaan tule jättää syrjäytymään oman onnensa nojaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sentään itse itseäsi arvostat? Puhuthan itsellesi kauniisti? Huomaathan, että sinussa on hienoja puolia? Jokainen on hyvä jossain. Niin sinäkin olet!

En osaa itselleni puhua kauniisti, kun lähes koko ikänsä on henkisesti ollut muiden toimesta hakattavana, niin se syöpyy kyllä aivopesun lailla tuonne mieleen. 

Vierailija
84/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rankaisen itseäni niin kauan kunnes saan ystäviä. 

Pakkohan se vika on minussa olla kun niitä ei ole! 

Ja tähän joku sanoo... Plaaplaapaa, hoida sitä psyykettäsi niin alat saamaan niitä ystäviä. 

Olen hoitanut ja tehnyt kaikkeni, en voi enempää tehdä kuin koittaa heittää mukavasti itseni ihmissuhteisiin mukaan kuitenkaan painostamatta ja jos ei kelpaa niin hajota lisää. En kaipaa sääliä, vaan että mun hyvyys huomataan

Ja ei, en ole täydellinen, mutta hyväntahtoinen ja ei, en häiriköi ihmisiä siellä instassa, en jää pommittamaan tai vainoamaan heitä jos keskustelu ei etene. Haluan tuoda toisen elämään pelkkää hyvää, se on lähtökohta. 

Vierailija
85/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Nuo rahat pitäisi antaa äidille ja äiti menee lapsen kanssa leffaan ja saa mukavia yhteisiä kokemuksia.

Eli sinun mielestä aikuissosiaalipuolen asiakkaiden tulisi vaan tylsästi käydä kerran kuussa toimistolla valittamassa tilannettaan sosiaalityöntekijälle, sen jälkeen mennä takaisin kotiin masentumaan ja juoda rahat? Että mitenkään vaikeasti mielenterveysongelmaisen aikuispuolen sosiaalityön asiakkaan mielenterveyttä ei voida tukea siten, että sosiaalityöntekijä tekisi hänen kanssaan välillä jotain mukavaa ja mielialaa nostattavaa, käydä joskus leffassa tai ulkoilemassa?

Onko sulla mitään käsitystä miten suuri merkitys yksinäiselle mielenterveysongelmaiselle voi olla se että kuntoutetaan siten, että joku käy hänen kanssaan joskus vaikka elokuvissa. Sillä on äärimm

Sinulle on tässä ketjussa vinkattu, mistä saat leffa- ja ulkoilukaverin. Tarkoittaa sitä, että tuumasta toimeen, ja otat yhteyttä tuon kaltaisiin organisaatioihin. 

Jos kuvittelet, että sinulle tuodaan ystävä tarjottimella eteesi, niin erehdyt. Sosiaalityöntekijä hoitaa virkaansa. Siihen ei sisälly ystävystyminen ja hengailu asiakkaiden kanssa ulkoillen ja leffoissa käyden. Sossulla on omat ystävät ja perhe. Sossu viettää aikaansa varmasti heidän kanssaan vapaa-ajallaan, eikä sosiaalitoimen asiakkaan kanssa.

Ymmärrätkö sinä tuon, mitä kirjoitin? Asiasta toiseen, pystytkö liikkumaan itsenäisesti, vai onko sinulla jokin fyysinen rajoite?

Vierailija
86/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla mitään käsitystä miten suuri merkitys yksinäiselle mielenterveysongelmaiselle voi olla se että kuntoutetaan siten, että joku käy hänen k

Mun on pakko saada puhua jonkun kanssa elämän normaaleista asioista ja joku vuorovaikuttaisi minulle samalla tavalla kuin ystävä. Mistä saan sellaisen ihmisen kenen kanssa jakaa elämänkokemuksia? olen huomannut että pitkään jatkunut yksinäisyys köyhdyttää myös sanavarastoa, kun kieltä ei tule käytettyä

Mä oon ihan tavallinen ihminen, joka tarvitsee saada kokea itsensä arvostetuksi 

Vierailija
87/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva. Vielä kivempi olisi, jos tähän menevät rahat voisi antaa ihmisille itselleen käyttöön. On käsittämätöntä, miten kaikenlaiseen pilipaliin on varaa, mutta ei semmoiseen, että köyhälle ihmiselle itselleen annettaisiin suoraa rahaa. 

Vierailija
88/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi se, että osallistut porukoihin, sinkkutapaamisiin ja yksinäisille suunnattuihin tekemisiin.

Linkkejähän tuossa edellä on.

Kukaan muu ei voi tehdä sitä puolestasi. Sun pitää itse hakeutua muitten sekaan.

Vierailija
89/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää väyliä:

Valtakunnallinen järjestöjen yksinäisyysverkosto mukana Osallistujien Suomi -toimenpideohjelmassa

https://www.punainenristi.fi/uutiset/2024/valtakunnallinen-jarjestojen-…

Vierailija
90/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva. Vielä kivempi olisi, jos tähän menevät rahat voisi antaa ihmisille itselleen käyttöön. On käsittämätöntä, miten kaikenlaiseen pilipaliin on varaa, mutta ei semmoiseen, että köyhälle ihmiselle itselleen annettaisiin suoraa rahaa. 

Mihin tähän menevistä rahoista puhut? Tarkenna,kiitos.

Vierailija
91/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensin tietty palaveerataan ja suunnitellaan, että minkälaista virkistystoimintaa jne. Sitten palaveerataan ehkä vielä vähän lisää, että milloinkas jne tämmöistä. Sitten itse tapahtuman kulut. Suunnitteluun ja toteutukseen kuluva työaika. 

Vierailija
92/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensin tietty palaveerataan ja suunnitellaan, että minkälaista virkistystoimintaa jne. Sitten palaveerataan ehkä vielä vähän lisää, että milloinkas jne tämmöistä. Sitten itse tapahtuman kulut. Suunnitteluun ja toteutukseen kuluva työaika. 

Minkä sortin tapahtumaa tarkoitat? Mitä kuluja?

Vierailija
93/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Saa työtön vähän elämäänsä sisältöä.

Vierailija
94/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä että siinä jäisi jonkun ja muutaman muun asiat hoitamatta, jos yhden asiakkaan kanssa vietetään puoli päivää leffareissulla. 

Vierailija
95/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole  mitään mieltä. Mua ei kiinnosta muiden tekemiset.

Vierailija
96/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä alkoi puhumaan mulle siis itse siitä tukihenkilöstä, kun sanoi että hänellä ei aika riitä ja hänen työnkuvaansa ei kuulu lähteä leffaan yms. Niin luulin että hän tajusi minkälaista seuraa kaipaan eli ihmistä kenen kanssa puhua mistä tahansa rennosti ja tehdä eri asioita. 

Mutta ei se tukihenkilökään ole nyt yhtään sitä mitä haen, jos se ei tuota tarkoita! En tiedä miksi ihmeessä sitten edes suositteli sossu tuota 

Somessa on monia ryhmiä, joissa etsitään kavereita tai seuraa tapahtumiin. Niistä voisi löytyä oikea kaveri. Oletko sellaisia kokeillut?

Vierailija
97/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on yhteiskunnassa kaikenlaisia ystäväpalveluita ja kuilttuuriluotseja ja vapaaheotisia, joten heitä sopii pyytää seurakseen elokuviin. Voisi myös harkita oman ystävän hankkimista: se vie paljon pidemmälle kuin joku vapaaehtoinen seuralainen, vaikka toki ystävätkin vapaaehtoisia ovat, mutta ystävien kanssa pääsee syvemmälle.

Vierailija
98/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun asiakkaana en ikinä suostuisi jonkun random tätylin kanssa aikaani tuhlaamaan yhtään enempää kuin on pakko :D

Vierailija
99/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lähtisi leffaan asiakkaan kanssa, en työntekijänä enkä yksityishenkilönä. 

t. aikuissosiaalityön sossu

Vierailija
100/118 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt missään hyvinvointialueen tai järjestön ryhmässä? Esim. jännittäjille on monella paikkakunnalla ryhmiä. Niissä on monia, joita on kiusattu ja siksi jännittävät sosiaalisia tilanteita. Voisit tutustua uusiin ihmisiin ja opetella sosiaalisia taitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme