Mitä mieltä siitä että sosiaalityöntekijä kävisi asiakkaansa kanssa 1-2 kertaa vuodessa esimerkiksi leffassa?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt missään hyvinvointialueen tai järjestön ryhmässä? Esim. jännittäjille on monella paikkakunnalla ryhmiä. Niissä on monia, joita on kiusattu ja siksi jännittävät sosiaalisia tilanteita. Voisit tutustua uusiin ihmisiin ja opetella sosiaalisia taitoja.
Osaan kyllä sosiaaliset taidot, osaan olla ystävällinen, avoin ja lojaali. Mutta kaikki sosiaaliset normit ei kiinnosta mua
Olen kokeillut myös ystävähakua, mutta ei sieltä lähes ketään tartu matkaan. En tiedä miten tässä näin kävi.
Vihaan ihmisiä, ovat opettaneet minut vihaamaan esimerkiksi kun olivat ringissä ympärilläni ja mua lyötiin. 15 henkilöstä kukaan ei puolustanut minua, se opetti ihmisyydestä kaiken surullisen.
Yksinäisyys ei haittaa minua muuten, mutta olen huolissani minkälaista vahinkoo se tekee aivoille. Kun mun sanavarasto on jo kaventunut ja on aivosumua. Ihm
Kaikki ei ajattele niin, että sinut voi jättää yksin.
Mikä tapaus tuo rinki oli, jossa sinua lyötiin? Teitkö rikosilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko käynyt missään hyvinvointialueen tai järjestön ryhmässä? Esim. jännittäjille on monella paikkakunnalla ryhmiä. Niissä on monia, joita on kiusattu ja siksi jännittävät sosiaalisia tilanteita. Voisit tutustua uusiin ihmisiin ja opetella sosiaalisia taitoja.
Osaan kyllä sosiaaliset taidot, osaan olla ystävällinen, avoin ja lojaali. Mutta kaikki sosiaaliset normit ei kiinnosta mua
Olen kokeillut myös ystävähakua, mutta ei sieltä lähes ketään tartu matkaan. En tiedä miten tässä näin kävi.
Vihaan ihmisiä, ovat opettaneet minut vihaamaan esimerkiksi kun olivat ringissä ympärilläni ja mua lyötiin. 15 henkilöstä kukaan ei puolustanut minua, se opetti ihmisyydestä kaiken surullisen.
Yksinäisyys ei haittaa minua muuten, mutta olen huolissani minkälaista vahinkoo se tekee aivoille. Kun m
Ylä-asteella tapahtui v.2008 ja paljon muutakin. Eihän ne kpäät olleet edes rikosoikeudellisessa vastuussa. Joo no on mulla onneks muutama hyvä ihminen elämässä, mutta heitäkin olen estynyt tapaamaan. Häpeän vaivojani. Kun koitan saada netistä edes viestittelykaveria ja oon tukenut paljon ihmisiä heidän ongelmissaan, niin heistä on ihan ok kylmästi ghostata minut jos en kehtaa heitä tavata.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveä ajatus
Mikä siinä olisi hirveää?
Niin ihmiset ghostaa paljon. Noin se on ollut aina. Kuten totesin, niin ystäviä tulee ja ystäviä menee ihan jokaisella. Et ole ainut, jolle niin käy.
Mietin, että olisiko väkivaltaa kokeneiden vertaisryhmä hyvä sinulle. Joko netissä tai ryhmätapaamisissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmiset ghostaa paljon. Noin se on ollut aina. Kuten totesin, niin ystäviä tulee ja ystäviä menee ihan jokaisella. Et ole ainut, jolle niin käy.
Mietin, että olisiko väkivaltaa kokeneiden vertaisryhmä hyvä sinulle. Joko netissä tai ryhmätapaamisissa.
Itse pyrin kyllä pääasiassa hoitamaan ihmissuhteet suoralla puheella ellei kyseessä oo häirikkö. Häirikölle myös ensin kerron syyn miksi en halua olla tekemisissä ja jos jatkaa pommittamista niin sitten en tietenkään vastaa enää! Ihminen jonka kanssa en halua olla tekemisissä, sanon "Moi! asia on nyt niin, että me kuule taidetaan olla niin erilaisia että parempi että lähdetään eri teille... :)" hoidan ystävällisesti ja asiallisesti. Ei jää toinen odottamaan ainakaan 3kk yhteydenottoa ja toivomaan turhia. En tiedä miksi koen ghostaamisen niin kylmänä, ehkei se sattuisi niin paljon kun ei ois ihmiset ympärillä niin vähissä ja sitten kun mun luonne on muutenkin hoitaa asiat suoraan, lyödä pillit pussiin - sillä tyylillä vetelen
Mutta ei tarvitse tietenkään haukkua ja ilkeä olla. Tuossakin esimerkissä kerron ystävällisesti että eri teille
Olen sossu. Noin 20 vuotta olen työskennellyt erilaisissa ohjaajan tehtävissä ja olen käynyt asiakkaiden kanssa elokuvissa, syömässä, lenkillä, teatterissa, keilaamassa ym. Olen ollut asiakkaiden kanssa erilaisilla leireillä ja kerran jopa yhden asiakasperheen kanssa viikonlopun vuokramökissä.
Olisi mahtavaa, jos ehtisi tehdä näitä samoja asioita sossunakin. Valitettavasti tosiasia on, että asiakkaita sekä lakeihin perustuvia tehtäviä on niin paljon, että aika ei riitä tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen sossu. Noin 20 vuotta olen työskennellyt erilaisissa ohjaajan tehtävissä ja olen käynyt asiakkaiden kanssa elokuvissa, syömässä, lenkillä, teatterissa, keilaamassa ym. Olen ollut asiakkaiden kanssa erilaisilla leireillä ja kerran jopa yhden asiakasperheen kanssa viikonlopun vuokramökissä.
Olisi mahtavaa, jos ehtisi tehdä näitä samoja asioita sossunakin. Valitettavasti tosiasia on, että asiakkaita sekä lakeihin perustuvia tehtäviä on niin paljon, että aika ei riitä tuollaiseen.
Olit siis ensin sosiaaliohjaaja ja jatkoit opiskeluja valmistuen sosiaalityöntekijäksi jos ymmärsin oikein? :)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijät ovat muutenkin työnvueroksujia, joten mikäpä siinä. Eivätpä ole tekemässä vahinkoa kenellekään, kun ovat elävissä kuvissa. Minun puolestani voisivat istua siellä vaikka joka päivä.
Täällä yksi sinun sanomasi mukaan työtä vieroksuva sossu. Kello on 19.48. Olen tehnyt töitä tänään kello 8-16. Ruokataukoa en pitänyt. Illan tein kotihommia, nyt menen suihkuun ja sen jälkeen alan tekemään työhöni liittyviä kirjallisia töitä kello 23 asti. Huomenna taas töihin kello 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis ensin sosiaaliohjaaja ja jatkoit opiskeluja valmistuen sosiaalityöntekijäksi jos ymmärsin oikein? :)
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Ok
Pystytkö menemään minnekään itsenäisesti, vai onko sinulla fyysinen rajoite?
Jos vihaat ihmisiä, onko ihme, ettei seuraasi haluta?
Oletko osallistunut väkivaltaa kohdanneiden ryhmiin netissä tai ryhmätapaamisissa?
Vierailija kirjoitti:
sossun asiakkaana en ikinä suostuisi jonkun random tätylin kanssa aikaani tuhlaamaan yhtään enempää kuin on pakko :D
Mikä tätyli? Mun erityislapsen sossu on ainakin aika hemmetin kuuma nuori nainen. Lähtisin leffan tai panemaan koska vaan
Juu ei todellakaan. Sossutyöntekijä ei ole mikään seuraneiti ja kaikenlainen ylimääräinen tuttavallisuus saattaa hämärtää rajoja sekä päätösten tekoa.
Aloittaja onko sinulla hk-avustaja?
Yksinäisyys ei haittaa minua muuten, mutta olen huolissani minkälaista vahinkoo se tekee aivoille. Kun mun sanavarasto on jo kaventunut ja on aivosumua. Ihmiset aattelee että on täysin ok jättää minut yksin.