Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotias mitä iän tuomia merkkejä olet havainnut itsessäsi

Vierailija
22.02.2025 |

Kaikki aina sanovat, ettei 35-vuotias ole vanha. No, tavallaan. Mutta kyllä lähipiirissä on hiusraja karannut niin naisilla kuin miehillä, osa naisista kertonut, että heillä on jo nyt esivaihdevuosioireita. Kaikki urheilullisia ja terveelliset elämäntavat omaavia. Muutama kertonut, että 32-vuotta kun tuli täyteen, niin rypyt lisääntyivät, tuli kaksoisleukaa jne, vaikkei ole ylipainoa. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme viivaa näkyvissä otsassa, näkyy lähinnä jos kurtistan kulmiani. Samoin silmäkulmassa näkyy haaleat uurteet. Leukalinja vähän häiritsee kun se on alkanut roikkua verrattuna siihen kun olin 20v. En ole ylipainoinen ja minulla ei ole kaksoisleukaa mutta nyt ymmärrän miksi jotkut naiset leikkelee leukalinjansa.

Minulla on enemmän lihasmassaa kuin parikymppisenä koska urheilen enemmän ja syön paremmin. Nykyään on tärkeämpi olla terve ja jaksaa tehdä asioita kuin mahtua koon XS vaatteisiin.

Olen paremmin koulutettu, elämän kokemusta on kertynyt ja pidän itsestäni paljon enemmän kuin pari kymppisenä. Olisi hirveää herätä parikymppisenä joku aamu xD en kaipaa sitä epävarmuutta ja ahdistusta elämästä ollenkaan.

Mies makuni on muuttunut myös hyvin radikaalisti järkevämpää suuntaan mikä on hyvä asia. Elämä on nyt tasaisempaa ja luotan siihen että asiat kyllä järjestyy myös vaikeina aikoina.

Olet siis saanut elämän kokemusta, joka on muuttanut mies makuasi siitä mitä se on ollut pari kymppisenä?

Vierailija
62/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme viivaa näkyvissä otsassa, näkyy lähinnä jos kurtistan kulmiani. Samoin silmäkulmassa näkyy haaleat uurteet. Leukalinja vähän häiritsee kun se on alkanut roikkua verrattuna siihen kun olin 20v. En ole ylipainoinen ja minulla ei ole kaksoisleukaa mutta nyt ymmärrän miksi jotkut naiset leikkelee leukalinjansa.

Minulla on enemmän lihasmassaa kuin parikymppisenä koska urheilen enemmän ja syön paremmin. Nykyään on tärkeämpi olla terve ja jaksaa tehdä asioita kuin mahtua koon XS vaatteisiin.

Olen paremmin koulutettu, elämän kokemusta on kertynyt ja pidän itsestäni paljon enemmän kuin pari kymppisenä. Olisi hirveää herätä parikymppisenä joku aamu xD en kaipaa sitä epävarmuutta ja ahdistusta elämästä ollenkaan.

Mies makuni on muuttunut myös hyvin radikaalisti järkevämpää suuntaan mikä on hyvä asia. Elämä on nyt tasaisempaa ja luotan siihen että asi

a). Mies maku

b). Miesmaku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin miten esim heidän kehonsa käsittelee aineenvaihduntaa, koska 30-vuotiaana aineenvaihdunta hidastuu ja lihasmassa vähenee jne. Jos he saavat tuplahormonit jo nuorena ja entä sitten myöhemmin vaihdevuosi-iässä?

Aineenvaihdunta hidastuu vasta yli 60 v. 

Vierailija
64/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin kiusallisesta peräaukon rutinasta.

Daktacort auttaa. 

Vierailija
65/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti olo tuntuu samalta kuin kymmenen vuotta sitten mihin varmaan myös vaikuttaa elämäntapojen parantuminen. Toki jos katsoo vanhoja kuvia niin onhan siinä muutosta tapahtunut. Henkisellä tasolla varmasti kypsymistä on enemmän tapahtunut.

Vierailija
66/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat roikkuu kahden imetyksen jäljiltä ja maha kahden sektion jäljiltä.

Posket ovat valahtaneet.

En jaksa enää käyttää piilolinssejä vaan rillit on päässä jatkuvasti.

Vierailija
67/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan vielä 35-vuotias, mutta pian 34-vuotias mies. En ole huomannut suuria muutoksia vaikka kymmenen vuoden takaiseen. Ehkä iho ei ole ihan niin lapsenomaisen pehmeä kuin nuorempana. Otsassa on pari hentoa viivaa. Tosin ei muuten ryppyjä ollenkaan esimerkiksi silmien ympärillä. Ehkä juuri otsan ihossa näkee eniten tietyn lapsenomaisen sileyden hiipumisen. Hiuksia on vielä hyvin. Sama väri ja tekstuuri kuin vaikka teini-ikäisenä, kuten myös hiusraja, joka on tosin aina ollut aika korkea luonnostaan.

Urheilen aktiivisesti ja olen luonnostaan hoikka, joten kropaltani olen erittäin hyvässä kunnossa, ei liikakiloja. Joskus tuntuu, että olisin väsyneempi kuin ennen, mutta tämä lienee enemmän henkistä kuin aidosti fyysistä. Enemmän stressiä ja tekemistä nyt vähän vanhempana. Libido on sama kuin teininä, mikä on melkeinpä huono asia. Minulle sanotaan jatkuvasti, että näytän noin ikäistäni kymmenen vuotta nuoremmalta, ja kaikkiaan allekirj

Ei ole miehen kirjottama juttu. Paistaa naisen ajatuksen juoksu js pikkutarkka analysointi. Nainen olet!

Vierailija
68/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto ei tunnu nousevan samalla tavalla kuin kymmenen vuotta sitten. Vai onko minulla sittenkin vain vähemmän aikaa harjoitella?

Hentoja juonteita otsassa ja silmien ympärillä. Kaulasta iän näkee ihan selkeästi.

Krapula kestää monta päivää. En oikein huvita sen takia juoda ollenkaan...

Vierailija
69/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa huomiota miehiltä. Olisi pitänyt parikymppisenä asettua aloilleen. Juna meni.

Vierailija
70/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilluni on hanakasti munan perässä ja aina märkänä

-mode Martta

Vierailija
71/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen kestävyys on laskenut vaikka liikkuu saman verran ja samalla tavalla kuin ennenkin. Ennen jaksoi tuosta vaan pyörällä polkaista vaikka 30km lenkkejä, nykyään pitää pitää taukoja välissä.

Itse olin vielä 35 vuotiaana todella kovassa kunnossa,maratonillakin tein ennätykseni 37vuotiaana,nyt kun mittarissa on 51v niin täytyy todeta että noista ajoista hapenottokyky/kestävyys on kyllä laskenut selvästi vaikka miten on treenannut.

Vierailija
72/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nännit ja napa katselee polviani

--Tuksu

Vierailija
73/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 40 eikä ole vieläkään ryppyjä. Ja kun kuntoilee niin kroppakin pysyy kuosissa eikä paikkoja kolota, paitsi aamulla herätessä alaselkä jumissa, mutta sekin johtuu huonosta sängystä. Pitääpä suunnata sänkykaupoille seuraavasta tilistä 😄

Vierailija
74/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin miten esim heidän kehonsa käsittelee aineenvaihduntaa, koska 30-vuotiaana aineenvaihdunta hidastuu ja lihasmassa vähenee jne. Jos he saavat tuplahormonit jo nuorena ja entä sitten myöhemmin vaihdevuosi-iässä?

Ai 35-vuotiaat,? Mikä on otsikko.

Vierailija
75/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihdunta hidastuu vasta yli 60 v. 

Aivan, siellä joku kirjoittelee ihan omiaan.

Vierailija
76/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v alkaa veteraani sarjat urheilussa,vai oliko se 40v?

Vierailija
77/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi, joka nyt 35-vuotiaana näyttää 10 vuotta nuoremmalta. Henkkarit kysytään joka paikassa. Joissain tilanteissa jopa hieman hämmentäviä juttuja: 28-vuotiaana opiskelin AMK:ssa ja mua luultiin 18-vuotiaaksi. Mua jotenkin hävetti kaikkien puolesta, kun multa kysyttiin lähdenkö Helsinkiin vielä jatko-opintoihin tai interreilaamaan tai jotain ja sitten sanoin, että esikoinen aloitti juuri koulun  ja kaikki olivat suut auki ja kysyivät että miten näytän niin nuorelta ja että he olivat kaikki varmoja minun olevan 18 😂

Niin tietysti. Tulihan se sieltä.

Ja tulihan tämäkin, vakiovastaus palstalla kun joku kertoo näyttävänsä nuoremmalta. Sehän on tällä palstalla mahdotonta.

Turhaa fleksaamista, ei kuulu tähän ketjuun. 

Vierailija
78/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nähnyt näitä "ikäisiään nuorempia" paljon esim. TikTokissa. Luulevat näyttävänsä parikymppisille, vaikka huomaa ihan selkeästi kasvoissa juonteita ja etenkin naururyppyjä, vaikka olisi filtterit päällä. Eivät näe itseään oikein. Mielestäni se on vähän noloa.

Aidosti nuoremmalta näyttävät eivät varmana koe tarvetta mennä tyrkyttämään itseään minnekään kehujen ja validaation toivossa. Tällaista tekevät nimenomaan ne harhaiset, jotka jollain tasolla tietävät olevansa väärässä, mutta silti toivovat kuulevansa juuri haluamiaan kommentteja. Tämä pätee tietenkin myös mihin tahansa muuhun asiaan, johon ihminen hakee hyväksyntää. 

Tämä. Kuka edes suurin piirtein normaalin tunne-elämän omaava vastaisi toiselle rehellisesti, jos toinen kerjää kohteliaisuuksia. Kyllä luotettavimmat palautteet ovat ne, jotka tulevat ympäristöltä spontaanisti, pyytämättä. Ja ehkä vielä (puoli)tuntemattomien taholta.

Vierailija
79/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tunnen olevani 100 kertaa paremmassa kunnossa niin henkisesti kuin fyysisesti kuin 10 vuotta sitten :D 💪

N33

Vierailija
80/83 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon kuivuminen. Joudun nykyään rasvaamaan itseni jokaisen suihkun jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan