Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla 3 samaa sukupuolta olevaa lasta! Ja neljäs onkin ollut eri sukupuolta.

Vierailija
16.09.2008 |

Kolme lasta on jo ja nyt neljättä odotetaan. En halua tietää sukupuolta, koska minulle on ihan sama onko "taas" poika tai sitten tyttö. Kaikki sukulaiset, tuttavat, ystävät odottaa että pitäähän sielt'ä viimein tulla nyt se tyttökin, itseäni ahdistaa heidän odotuksensa.

Tuntuuko se oikeasti jotenkin erilaiselta saada neljäs lapi eri sukupuolta kuin aikaisemmat kolme? Eikö se ole samaa hulinaa neljän lapsen kanssa, ovatpa sitten tyttöjä tai poikia?

Voiko joku semmoinen vastata jolla tuo tilanne, että kolmen samaa sukupuota olevan lapsen jälkeen tullutkin eri sukupuolinen? Onko se niin hienoa kuin ympäristö antaa odottaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sai kolmen pojan jälkeen tytön (lapsia olivat tehneet, eivät sukupuolia). Sanoi, että oli vaikea olla tytön äiti, kun ei tunnu tajuavan ollenkaan, miksi se on niin erilainen kuin pojat. Ja lapsen mukana tavallaan tulee ne kaverit, koulumurheet jne joista anoppi sanoi, että tytön kohdalla kerrassaan erilaista kuin poikien. Varmasti anoppini oli iloinen, että sai tytön, mutta oli jotenkin niin fakkiutunut poikien kasvattamiseen, että meni monesti sormi suuhun tytön kanssa.

Vierailija
2/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikia. Tosin ne harvat jtoka tästä raskaudesta tietävät (olen ihan alussa) ovat jo sanoneet että no poikahan sieltä varmasit tulee ja täytyy myöntää että jos tulisi tyttö olisin varmasit ihmeissäni :) Minä voisin siltä kannalta haluta tietä sukupuolen että JOS sattuisi tyttö tulemaan niin voisi ostella etukäteen vaatteita, minä kun en ole koskaan innostunut noista neutraaleista (keltainen, valkoinen, vihreä) vaatteista. Onnea odotukseen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin tietysti yllättynyt jos sieltä tyttö tulisi, mutten näe sitä mitenkään erityisenä asiana... *Osaankohan kirjoittaa mitä tarkoitan*

Tottakai hän olisi yhtä rakastettu lapsi kuin poikakin, mutta sitä juuri tarkoitan, kumpikin yhtä toivottuja!

Joo, varmasti alkaisi ihan eri kuviot jos sieltä se tyttö tulisi, on niin raisua menoa poikavaltaisessa perheessä. Tai sitten ei :)

-1-

Vierailija
4/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanoin että varmaan olisin ihmeissäni.

2

Vierailija
5/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3 tyttöä ja kaikki ovat yhtä rakkaita..

Mietin vain aina näitä ympäristöstä tulevia "vitsejä" joita moni laukoo... Esim. hallituksen kokouksessa vanhempi mieshenkilö laukoi että kyllähän teidän pitää se poikakin sitten tehdä ja hehhehhee.. Olipas todella hauskaa! Meinasin sanoa että eipä taida tulla kun henki meinasi lähteä tuon viimeisen raskauden kohdalla.. Harmittaa etten sanonut mitään.. Suututti ihan kympillä kyllä. Ja sitten se päivittely, että no ei jotkut saa kuin vaan sitä tiettyä sukupuolta.. voi voivoi.. aaaargh!

Vierailija
6/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älkää niistä välittäkö! Nauttikaa raskauksistanne!

Vierailija
7/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 ekaa on poikia ja anoppi varsinkin joka kerta sitä tyttöä kovasti toivoi, kun itselläänkin on pelkkiä poikia.

Onhan tuo sellainen meidän prinsessa. Tosin kyllä se hieman huoletti, että miten leikit sujuu isoveljien kanssa ja kaikki oli tytön kanssa jotenkin uutta.

Meillä oli alunperinkin suunnitelmissa neljä lasta.

Sukulaisilta tuo tyttö saa kyllä eniten huomiota ja ottavat sitä mieluiten hoitoon.

Kuopus on nyt juuri täyttänyt 2 v ja kyllä nuo leikit sujuu varsinkin tuon meidän nuorimman pojan kanssa.

Vierailija
8/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kuulin, että poika olisi tulossa. Oli hyvä, koska pystyin etukäteen sopeutumaan asiaan. Tottakai meidän perheeseen odotettiin ennen sitä neljättä tyttöä niin me vanhemmat kuin muu lähipiiri.

Etukäteen olin varma, että en osaa olla pojan äiti, mutta nyt tuo vaan huvittaa. Nykyään on niin itsestään selvää, että tottakai meillä on poikakin.

Eniten on inhottanut kommentit, että "saittehan te sen pojan" tai "nyt ei sitten enempää tarvitse tehdä, kun saitte pojan". Ja jotkut laukoo noita meidän tyttöjen kuullen, todella kurjaa. Me itse haluttiin nimenomaan neljäs lapsi eikä osattu edes poikaa odottaa. Ihan yhtä hienoa olisi taatusti vaikka olisi 4 tyttöä.

Noo, eiköhän kommentit lopu viimeistään nyt, kun nyt meille odotetaan viidettä. Ja ihan sama kumpi tulee!!

Vierailija
9/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten kuullen kommentoidaan sukupuolta...

Eniten on inhottanut kommentit, että "saittehan te sen pojan" tai "nyt ei sitten enempää tarvitse tehdä, kun saitte pojan". Ja jotkut laukoo noita meidän tyttöjen kuullen, todella kurjaa. Me itse haluttiin nimenomaan neljäs lapsi eikä osattu edes poikaa odottaa. Ihan yhtä hienoa olisi taatusti vaikka olisi 4 tyttöä.

Vierailija
10/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3 tyttöä ja nyt parin kuukauden ikäinen poika. En ole koskaan erityisesti ajatellut et vauvan pitäisi olla tyttö tai poika , mut kyllä poikavauva on ihan erilainen kuin tyttö. Kaikki jutut meni ihan uusiksi. Vaatteet piti ostaa uudet, samoin pyyhkeet ynm. Entä vauvalahjat sitten. Saimme jopa traktoreita. Kastelahjaksi poika sai useamman traktorissästölippaan.Poikavauvoile höpötetäänkin ihan erijuttuja kuin tytöille. Poika syö paljon enemmän ja kasvaa ihan eritahtia. Poika on tosiaan ihan erilaien kuin tyttö ja kumpikin ovat tarkalleen yhtä ihania. Vieläkin välillä puhuttelen vauvaa tytöksi niin outuoa oli saada poika.

Kyllä meillekin on kommentoiu et lopultakin saitten pojan. En minä siitä välitä.

Vierailija
11/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauva siitä pyyhkeestä mitään ymmärrä vaikka se olisikin tyttömäinen.

Minulla 3 tyttöä ja nyt parin kuukauden ikäinen poika. En ole koskaan erityisesti ajatellut et vauvan pitäisi olla tyttö tai poika , mut kyllä poikavauva on ihan erilainen kuin tyttö. Kaikki jutut meni ihan uusiksi. Vaatteet piti ostaa uudet, samoin pyyhkeet ynm. Entä vauvalahjat sitten. Saimme jopa traktoreita. Kastelahjaksi poika sai useamman traktorissästölippaan.Poikavauvoile höpötetäänkin ihan erijuttuja kuin tytöille. Poika syö paljon enemmän ja kasvaa ihan eritahtia. Poika on tosiaan ihan erilaien kuin tyttö ja kumpikin ovat tarkalleen yhtä ihania. Vieläkin välillä puhuttelen vauvaa tytöksi niin outuoa oli saada poika.

Kyllä meillekin on kommentoiu et lopultakin saitten pojan. En minä siitä välitä.

Vierailija
12/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauva pyyhkeen väristä kärsi,mutta entäpä äiti : DD

Vierailija
13/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä anopin riemua, kun oli niin onnellinen kun saatiin vihdosta viimein poika. Mua ärsytti tosi paljon se riemu, siinä näki paljonko hänelle 3 pojantytärtä olivat merkinneet. Poika on paras! Itselle se oli ihan vauva-aikana aivan sama kumpaa sukupuolta vauva oli, mutta nyt kun poika on 13kk, ja leikki tosiaan jo pikkuautoilla, tulee itsekin huomattua ero. Ihania ovat silti kaikki 4.

Vierailija
14/26 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä myös kolme poikaa ja tänään testi näyttänyt plussaa. Rakastan poikia ihan älyttömästi ja juuri yksi päivä ajattelin, että jos en enää raskaaksi tule, niin ihanaa kun on nämä pojat. Olisihan se jännää nähdä kuinka tyttö sopeutuu poikien maailmaan! Itse olen aina paljon leikkinyt poikien kanssa ja tullut toimeen paremmin heidän kanssaan, silti kuitenkin olen naisellinen nainen. Jos tyttö tulisi aivan varmasti pukisin koko ajan ihaniin tyttövaatteisiin! En kuitenkaan haluaisi, että sukulaiset kohtelisivat häntä yhtään eri tavalla kuin poikia. Ja miehen kanssa ällöämme prinsessa nimitystä. Tätä muutama tytön saanut sukulaisemme käyttää ja muutenkin kohtelevat tyttöjä eri lailla kuin poikia, aina pojat muka riitaa haastaa tai kiusaa jne. Tyttöjen tekosiin ei niinkään puututa. Ärsyttää! Mutta kuitenkin pääasia on, että kaikki menee hyvin, tulkoon sitten poika tai tyttö. Molempia rakastetaan aivan takuuvarmasti!!

Vierailija
15/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti vaan silmään että tosi moni sanoo että "ihan sama" - ihan oikeestiko?

Mä voin TÄÄLLÄ myöntää (mutta en ikinä missään muualla maailmassa), että oikeesti vähän lähdettiinkin "tyttöä tekemään" - tarkotus oli kokeilla vähän ajoitusta, kun nuo kaikki pojat on tehty oviksen aikaan - mutta "ryssittiin" homma tällä(kin) kertaa :-) eli vissiin liian lähellä ovista kuitenkin - tärkeempi kun oli kuitenkin tulla raskaaksi!

No, lapsi on rakas oli kumpi vaan, sehän on selvää.... mutta musta olis kieltämätät IHANAA elää välillä vähän toisenlaistakin eli kasvattaa myös tyttöä - tokihan se voi olla tosi poikamainenkin, mutta silti...

Luulen että ainakin mummo sekois ja minä ja mies kyllä myös, jos meille tosiaan se tyttö tulisi joskus.

Vierailija
16/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pojalle poikamaiset jutut tyttöjen jälkeen.

Ei vauva pyyhkeen väristä kärsi,mutta entäpä äiti : DD

Kyllä jos meillekin tulis joskus tyttö kaikkien näitten poikien jälkeen, ostasin NIIN PALJON VAALENPUNAISTA että sitä ois joka paikassa!!!

Mä oon niin kauhee materialisti sitten varmaan - mutta ois kyllä kiva ostaa söpöjä tyttöjen mekkoja ja ihania Hello Kitty -juttuja ym., pojille tarjotaan enimmäkseen tosi tylsän näköisiä juttuja - oon ihan kurkkua myöten täynnä tummansininseen, harmaaseen, legoihin, autoihin, traktoreihin, taistelu-ukkoihin, tietokonepeleihin, juniin, moottoripyöriin, pierujuttuihin, pyssyn rakenteluun, jalkapalloon, sählyyn - ei vaan jaksa!

Löytyy pojille kivojakin vaatteita, mutta jotuu nähdä vähän extra-vaivaa.

No nuorimmalle pojalle 2,5 v. on ostettu kyllä nukkeja, nuken hoitotarvikkeita, leikkihella, leikkiastioita, nukenvaunut, nukensänky, nuken amme, seuraavaksi ostan nukkekodin... Eli kun se vielä on pieni, niin etenkin voi leikkiä kyllä millä vaan roolileluilla.

MUTTA, tuntuu sitä nuo poikien lelut aina enemmän kiinnostavan kuitenkin..... :-)

Vierailija
17/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taytyy tunnustaa etta rakenneultrassa paasi itku kun laakari sanoi tyton olevan tulossa! =) Rakkaita kaikki lapset ovat, olivatpa sitten tyttoja tai poikia!

Mutta on ihana ollut ostella tyttojen juttuja, vaaleanpunaista ja violettia, royheloita ja mekkoja ;)

On toi neiti kylla paljon vaativampi kuin mita ykskaan pojista on ollut, mutta niinpas ne sanovatkin etta tytoilla on paljon herkemmin vatsavaivoja kuin pojilla, meilla oli 3kuun koliikki, paha ummetus jatkuu seka muut vaivat viela paalle!

Poikiin (isommat 15 ja 13) on todella laheiset valit, kauhulla jo odotan tyton murrosikaa kun itse olin yhta tulta ja tappuraa!?!

Monia kommentteja on tannekin sadellut, kyllahan niista alkuun mielensa pahoitti mutta nyt ne on menneen talven lumia niin sanotusti! Tiedanpahan itse olla koskaan paastamasta moisia suustani!

-Allu kera poikien -93, -95, -06 ja tytto -07

Vierailija
18/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin alussa melkein hysteerinen, ettei kukaan sano poikien kuullen, että vihdoinkin saitte tytön. Mielestäni se olisi loukannut poikien arvoa suunnattomasti, eikä edes meidän ajatus.

Moni kysyi ensimmäiseksi onko mies ja veljet nyt ihan sekaisin kun tuli tyttö, pöh ei ollut.

Tyttö oli meille vauva siinä kun kuka vaan vauva, vaikka oli puettu vaaleanpunaiseen. Mieskin joskus totesi, että poika itkee, eikun..!

Sattui vielä niin, että meillä pojat ovat olleet suht rauhallisia ja säyseitä mutta siskopa pitää semmoista komentoa täällä, että oksat pois.

Autoleikki isovelin kanssa on kivointa, sitten vasta tulee se nukke. Pari vuotta vanhempi isoveli on muutenkin paras kaveri joka antaa periksi ja jaksa kärsivällisesti kunnes tulee omia kavereita.

Joten ei tuo tyttö ainakaan vielä tunnu nin ihmeelliseltä ja joutuu sillekin oikein etsimään kivoja vaatteita, minua kun liian imelät pitsitrimpsut ja hello kittyt ällöttää.,

Vierailija
19/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei (miehesi nimi)llä ole tyttösiittiöitä ollenkaan, että ei ole mitään pelkoa että vauva olisi tyttö. Poika tämä on varmasti, ja hieno poika onkin, siitä saa isoveljet hyvän pelikaverin."

Vierailija
20/26 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sattuu olemaan just saman ikäiset pojat kun sulla - -93, -95, -06 :-).

Ja neljäs lapsi tulee nyt... oiskohan se meilläkin jo se tyttö.....

Suoraan sanoen tuntuu välistä että en KESTÄ tätä odotusta ja jännitystä kun en tiedä kumpi tulee, mutta en halua kyllä selvittääkään asiaa / en uskalla.

(En halua "rikkoa unelmia" - saanpahan ainakin nyt ees raskausajan edes HAAVEILLA - tosin unissakin oon synnyttänyt nyt poikia, ja tulee jo mieleen että enkö mä EDES UNISSANI voisi joskus kokea sitä tytön saamista!)

Noh, meillä on muuten pojankin murkkuikä tosi paha, että kyllä mä varmaan yhden tytönkin kestäisin... (vaikka itsekin olin siis hyvin vaikea murkkuna).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi