Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä kuinka vähän pitää syödä että laihtuu

Vierailija
21.02.2025 |

Mielestäni syön suunnilleen saman verran kuin normaalipainoiset tuttavat. Ja silti mutta on 20 kg ylipainoa. 

Esim tänään:

Aamupala ruisleipä voilla, juustolla ja kurkulla, 2 kuppia kahvia. 

Lounas joku valmis smoothie, näkkileipä ja kahvi.

Päivällinen annos riisiä, kanakastiketta ja puoli lautasellista salaattia.

Iltakahvit ja yksi donitsi. 

Joo kyllä, donitsin olisi voinut jättää syömättäkin. Mutta tuntemani normaalipainoiset syövät melkein päivittäin kahvin kanssa jotain makeaa. Ymmärtäisin jos olisin vähän pulska, mutta olen lihava. En tiedä kuinka vähän pitäisi syödä. Töissä olen koko ajan liikkeellä. Tänään ei ollut mitenkään erityisen hyvä päivä syömisten suhteen, en jaksanut panostaa. Mutta rehellinen päivä! Sellaisia ne usein on, töihin en jaksa/ehdi tekemään kunnon eväitä. 

Kommentit (309)

Vierailija
1/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään kaloria ei ainakaan kannata juoda. 

Vierailija
2/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon lähinnä vettä ja kahvia. Viikonloppuisin voi mennä pari lasia limsaa tai yksi saunaolut. En juo mehuja. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen normaalipainon ylärajoilla pienemmällä syömisellä kuin sinä. Olen 50+ ja olin vielä 45 v normaalipainon alarajalla/lievästi alipainoinen. Jos olet keski-ikäinen nainen niin todella vaikeaa on. 

Vierailija
4/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt mitään limsoja juo, jos olet aikuinen.

Vierailija
5/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon lautasellasi on riisiä? Voisit koittaa vähentää riisiä, perunaa yms. ja vastaavasti lisätä lihan / proteiinin määrää. Joskus "lihavuus" voi olla myös turvotusta liiasta hiilarista.

Vierailija
6/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa leivissä voi olla pelkästään 600+ kaloria, riisiannos voi olla helposti myös 600+ kaloria, donitsi 500 kaloria eli noissa kolmessa on jo naisen lepokulutuksen verran kaloreita ja jos haluat laihtua se pitää syödä tuosta vähemmän.

Laskurin mukaan päivittäinen energiantarpeeni on 2600 kcal. Olen pitkä melkein 180cm nainen ja tavallinen aktiivisuus. Mutta en tosiaan haluaisi ylläpitää tätä painoa joten selkeästi vähemmän tulisi edelleen syödä... mutta en tiedä kuinka vähän :( 

Vierailija
7/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet avaaja käsittänyt väärin. Laihtuakseen täytyy syödä paljon, mutta ruuan täytyy olla oikeanlaista.

Vierailija
8/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas voisi olla kunnollinen ruoka.

Mutta valitettavasti kuten huomaat, ei auta vähentää syömisiä. Ei laihdu jos ei laihdu.

Vierailija
9/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähällä syömisellä ei valitettavasti laihdu.

Vierailija
10/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän? Sä voit syödä vaikka kuinka paljon, kun se miten pljon syöt kaloreita vaikuttaa

Vierailija
11/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 ootko tosissasi? Donitsi?😂

Vierailija
12/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisen avain ei ole vähäinen syöminen, vaan riittävä ravinnon saaminen ja riittävä kulutus saatuun energiamäärään nähden. Tästä syystä esimerkiksi ammattiurheilijat eivät ole läskejä vaikka syövät todella paljon. 

Vierailija
13/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti söisit noin vähän joka päivä vaikka kuukauden ajan niin kyllä takulla laihtuisit, taidat vain kituutella jonain päivinä ja ahmia viikon kalorit kerralla viikonloppuna.

Vierailija
14/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennä annoskokoja tai jätä hiilarit vähemmälle ja ei mitään donitseja jos haluat laihtua. 

Vierailija
15/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa pitää syödä enemmän ja pitää aineenvaihdunta käynnissä. Laihduin kun lopetin nälkäkuurit.

Vierailija
16/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon lähinnä vettä ja kahvia. Viikonloppuisin voi mennä pari lasia limsaa tai yksi saunaolut. En juo mehuja. Ap 

Unohdit lounaan valmissmoothien. Tyhjiä kaloreita täynnä. 

Vierailija
17/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounas voisi olla kunnollinen ruoka.

Mutta valitettavasti kuten huomaat, ei auta vähentää syömisiä. Ei laihdu jos ei laihdu.

Lisään tähän että normaalit kunnolliset kotiruoat ovat hyviä. Herkkuja voi syödä kohtuullisesti.

Laihtuminen siis on hieman joskus erikoinen asia johon vaikuttaa moni asia kuitenkin.

Minkälainen persoona olet? Oletko oikeasti lihava? Elämäntyyli?

Vierailija
18/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vähentää hiilareita, eli leivät, jauhot, riisi, sokeri pois. Itse laihduin sillä tavalla 15 kiloa ja hävisi turvotus, väsymys ja nivelkivut.

Vierailija
19/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi joku keitto tms. Ja illalla kevyemmin kuin nyt. 

Vierailija
20/309 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä pystyn laihtumaan jos olen tiukkana. Mutta lähinnä nyt mietin miksi ne normaalipainoiset saa "vapaasti" syödä leivonnaisia joka toinen päivä. Eikä paino nouse. Eläviä esimerkkejä lähipiirissä on vaikka kuinka. Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi