Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun otin koiran, luulin, että se makaa pedillään tyytyväisenä

Vierailija
21.02.2025 |

Ja käydään lenkeillä ja leikitään ja sitten se nukkuu ja itse puuhailen omiani. En tiennyt, että se seuraa mua ihan joka paikkaan kuin varjo. Yläkertaan, alakertaan, joka huoneeseen. Kun nousen sohvalta tai tuolilta, sekin ponnahtaa heti ylös valmiina seuraamaan. En osannut kuvitella, miten raskasta tämä on. 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule yksinäistä 

Vierailija
2/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie koira piikille jos ahdistaa. Tuollaisia te rakin omistajat olette - TYHMIÄ. 

Saako koirasta tehdä lapaset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se pentu vielä. 

Vierailija
4/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole 

koskaan tavannut koiria? Hoitanut naapurin/ kaverin koiria? Ottanut selvää oman koirasi rotuominaisuuksista?  Eri rodut ovat erilaisia ominaisuuksiltaan, jalostettu eri tarkoituksia varten.

Voit syyttää omaa tyhmyyttäsi tai etsiä koirallesi paremman kodin.

Vierailija
5/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vielä ihan luota sinuun, ettet jätä sitä.

Vierailija
6/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasia ne on, varsinkin paimenkoirat. Minäkään en saa tehdä mitään rauhassa kun koirien pitää olla saman neliömetrin sisällä ihan-koko-ajan.. Ja minulla niitä on kaksi. Vessaan pitää päästä mukaan, kylppärin ovella tuijotetaan kun olen suihkussa, saunaan tulevat mukaan. Jos laitan oven kiinni, että eivät pääse, niin sitten piipittävät surkeina oven takana. Nyt kun istun sohvalla niin toinen on kiinni vasemmassa kyljessä ja toinen oikeassa. Kohta haen santsikupin kahvia, koettakaas arvata saanko lähteä keittiöön yksin...

Vierailija
7/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koira, collie, ja olin onnellinen sen uskollisuudesta.  Se seurasi minua joka paikkaan, koska halusi läheisyyttä.  Surullinen päivä oli se, kun vanhuuttaan joutui minut jättämään ikiajoiksi.

Vierailija
8/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole 

koskaan tavannut koiria? Hoitanut naapurin/ kaverin koiria? Ottanut selvää oman koirasi rotuominaisuuksista?  Eri rodut ovat erilaisia ominaisuuksiltaan, jalostettu eri tarkoituksia varten.

Sekarotuinen turrikka, siinä kyllä tosiaan rotuominaisuuksia riittää. 2-vuotias on nyt, uros. Ap

Vierailija
9/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä tuollaista luulit?

Vierailija
10/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä rakastan hevosia. Tuolla ne möllöttää tuiskussa, eivät piipitä.

Vierailija
11/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasia ne on, varsinkin paimenkoirat. Minäkään en saa tehdä mitään rauhassa kun koirien pitää olla saman neliömetrin sisällä ihan-koko-ajan.. Ja minulla niitä on kaksi. Vessaan pitää päästä mukaan, kylppärin ovella tuijotetaan kun olen suihkussa, saunaan tulevat mukaan. Jos laitan oven kiinni, että eivät pääse, niin sitten piipittävät surkeina oven takana. Nyt kun istun sohvalla niin toinen on kiinni vasemmassa kyljessä ja toinen oikeassa. Kohta haen santsikupin kahvia, koettakaas arvata saanko lähteä keittiöön yksin...

No just tuollaista saunan oven takana vinkumista meilläkin. Ap

Vierailija
12/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, ne tykkää sinusta.

Vierailija
13/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole 

Sekarotuinen turrikka, siinä kyllä tosiaan rotuominaisuuksia riittää. 2-vuotias on nyt, uros. Ap

Uroskoirat ovat monesti narttuja hellyydenkipeämpiä ja sellaisia, joille emäntä/isäntä on koko elämä. Koirasi on vielä nuori ja todennäköisesti oppii iän myötä ottamaan rennommin. Nyt pientä vielä huolettaa, että katoat jonnekin, kun nouset ja lähdet vaikka hakemaan keittiöstä kahvia. Elämänkokemus ei ole vielä opettanut, että vaikka lähtisit, niin tulet aina takaisin :)

Vierailija
14/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, ne tykkää sinusta.

Ai nyt se on ihanaa. Kun ap kysyi, koira ei luottanut ym ym

Vierailija
15/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut paimenkoiria, terriereitä, noutajia ja nyt vinttikoira ja kaikki olen saanut oppimaan "odota"-sanan. Eli jäävät esim. sohvalle, jos itse lähden muualle. Suosittelen 😊

Vierailija
16/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää auttaa koiraa ja kommunikoida, ymmärtää, selittää telepaattisesti. Se on kuin lapsi vielä. Missä se saa olla ja mitä tehdä. Onko ikkunaa mistä katsoa ulos, onko kivaa tekemistä tai pehmuketta. Ehkä se joskus rentoutuu vielä, eikä vahdi niin kauheasti. Kävely voi olla ok.

Vierailija
17/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole 

Myös koiran kouluttaminen, riittävä aktiviointi ja liikunta auttaa, ei tosin vie rotuominaisuuksia pois. Netistä ja koirakirjoista löytyy ohjeita ja on myös maksullisia koirakouluja. Kuinka paljon liikut ja leikit koirasi kanssa? 

Vierailija
18/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mene ansaan, että kerrot aktiviteeteista koirasi kanssa av:lla! Saat p*skaa niskaan urakalla, jos sen teet. Voit vain hävitä sen skaban. 

Vierailija
19/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä besserwisserit neuvoo. Ei aloituksessa kysytty neuvoja. Pari vastaajaa kertoi samantapaisista kokemuksistaan, suurin osa alkoi neuvoa ja / tai tylyttää. 

Vierailija
20/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaksi ap tekee lapsen ja on taas ihan ihmeissään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi