Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö tai ymmärrätkö kiusaamisen jos kiusattu on "outo"?

Vierailija
05.06.2011 |

Puututko lapsesi toimintaan jos hän solvaa vaikka kehitysvammaista tms? Onko se ymmärrettävämpää kuin tavallisen lapsen haukkuminen?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ymmärrettävämpää vaan itse asiassa osoitus, että olen epäonnistunut kasvattajana.

Vierailija
2/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyväksyn sen,että sanoo sitä kehitysvammaista vammaiseksi,koska se on niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksy.

Vierailija
4/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outohan tarkoittaa vain sitä, että toinen on jollakin tavalla erilainen kuin itse on. Minä sen enempää kuin lapsenikaan eivät ole mikään ihmisen normi, ainoa hyväksyttävä tapa olla ihminen.

Kysymyshän on oikeasti ihan järjetön!

Vierailija
5/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuttavaa nämä "ymmärrän mutta en hyväksy"-kommentit ja surullista kuultavaa, että vanhemmat "ymmärtävät" jos esim. kehitysvammaista nimitellään. Mun mielestä kahta kovemmin pitäisi teroittaa lapselle, ettei etenkään sairaita ja kehitysvammaisia nimitellä, tuijoteta yms. Ja muutenkin, mikä ihmeen aloitus tää edes on? Jos kiusattu on "outo", sitä enemmän pitäisi olla syytä kertoa lapselle ettei kiusata. Ei ihme jos lapsista tulee kiusaajia, jos vanhempien täällä pitää tuollaista kysellä.

Vierailija
6/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyväksyn sen,että sanoo sitä kehitysvammaista vammaiseksi,koska se on niin.

"Sinä olet vammainen"?

Sulla on kyllä loistavat käytöstavat. Sanot varmaan myös mummollesi aina tavatessanne, että "Sinä olet vanha, ryppyinen ja ruma..." =D Olet varmaan sosiaalisesti kovassa huudossa.

Kyllä se vammaiselle "vammainen!"-huutelu ON kiusaamista.

Vierailija
7/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outohan tarkoittaa vain sitä, että toinen on jollakin tavalla erilainen kuin itse on. Minä sen enempää kuin lapsenikaan eivät ole mikään ihmisen normi, ainoa hyväksyttävä tapa olla ihminen.

Luepa tuo ketju jossa äiti kertoo että hänen erityislastaan haukuttiin vammaiseksi kevätjuhlassa. Näet, että paljon löytyy väkeä joista vammaisia voi tietysti haukkua...

Vierailija
8/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiusattu sitten miten "outo" tahansa. Ja mitä "outoa" on kehitysvammaisissa?

Vierailija
9/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti pelottaa tulevaisuus, kun tuollaiset "äidit" ja "isät" kasvattavat jälkikasvuaan, joiden mielestä on normaalia nimitellä jos on outo tai erilainen. =(

Vierailija
10/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti puuttuisin jos kuulisin lapseni nimittelevän tai kiusaavan!

Vierailija
11/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en hyväksy että jotakuta kiusataan, joka on jollain lailla erilainen kuin lapseni tai vaikka minä itse. Miksi me olisimme jotain ihmisyyden normeja ja kaikki muu "outoa".

Vierailija
12/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsi sydämelle mammat, saako lihavia kiusata? Edes av:lla?

Vierailija
13/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi henkilöstä puhuessaan käyttää sanaa VAMMAINEN,JOS TOINEN KERRAN ON VAMMAINEN !!

idiootti.

Vierailija
14/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei saa solvata, eikä haukkua. Kerron lapselle kyllä jos ihmettelee jotakuta, että kaikki me olemme erilaisia. Sillä tavalla olen saanut kyselyt loppumaan.

Vierailija
15/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on se ihmisarvo.

Vierailija
16/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vastauksesi oli tosi hyvä. Meidän neiti pelkää kaupungissamme asuvaa poikaa, joka istuu pyörätuolissa ja huutaa, KOVAA. Olemme sitten yhdessä miettineet sitä pelkoa, ja tytär on ymmärtänyt että poika ei osaa muulla tavalla puhua. Enää hän ei mene poikaa piiloon. En kuitenkaan usko että "älä tuijota" aseenteella kovin pitkälle pääse. Lapsi tietysti ihmettelee, ja jos vanhempi napakasti viestii ettei saa katsoa, niin tietysti se lisää uteliaisuutta ja kenties pelkoa vieraasta. Olen aina vain kommentoinut asiaa tyyliin, jaha, siinä on pyörätuolissa istuva. Ja jos vanhempi sillä viestii ettei asiassa sen merkillisempää, niin lapsikin sen ymmärtää ihan normaaliksi asiaksi. Sillä erilaiset vammaisuudet ovat täysin normaali asia.

Vierailija
17/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa tuo ketju jossa äiti kertoo että hänen erityislastaan haukuttiin vammaiseksi kevätjuhlassa. Näet, että paljon löytyy väkeä joista vammaisia voi tietysti haukkua...

Vaikka löytyisi kuinka paljon väkeä jonka mieletä vammaisia ja muita "outoja ja erilaisia" saa haukkua, niin minä en sitä hyväksy ja siten kasvatan lapsenikin.

Valkoihoiset, terveet, toimeentuloltaan turvatut, pitkään elävät, suomea puhuvat ihmiset ovat aikamoisen outoja lintuja tässä maailmassa! :)

Vierailija
18/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jo on ketju ja kysymys taas :/ :O

Ei, en hyväksy että jotakuta kiusataan, joka on jollain lailla erilainen kuin lapseni tai vaikka minä itse. Miksi me olisimme jotain ihmisyyden normeja ja kaikki muu "outoa". "

...oli viisaasti sanottua :)

Vierailija
19/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuostahan se lapsilla lähtee, jos kuulee vanhempien puhuvAN "vammaisista", vaikkei nyt päin naamaa mutta kuitenkin. Seuraavaksi se lapsi menee sen sanomaan päin naamaa, kun kerran äitikin puhunut asiasta. Oikeasti vanhemmat ensin käytös/tapakoulutukseen, ennenkuin alkavat kertoa lapsillee näitä elämän "realiteetteja".

Vierailija
20/84 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuostahan se lapsilla lähtee, jos kuulee vanhempien puhuvAN "vammaisista", vaikkei nyt päin naamaa mutta kuitenkin. Seuraavaksi se lapsi menee sen sanomaan päin naamaa, kun kerran äitikin puhunut asiasta. Oikeasti vanhemmat ensin käytös/tapakoulutukseen, ennenkuin alkavat kertoa lapsillee näitä elämän "realiteetteja".

jos esim. joku EI NORMAALINNÄKÖINEN kehari huutaa,mölyää,ja ja kädet ja jalat on mutkalla,niin miksikä perkeleeksi sitä saa sanoa,jos vammaista ei saa sanoa vammaiseksi? mitä vittua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän