Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä maksaisit villasukista kirppiksellä?

Vierailija
21.02.2025 |

Olen työtön ja kaveri sanoi, että kannattaisi myydä sukkia kirpputorilla. En kyllä oikein usko tähän bisnesideaan. Tarjontaa on paljon ja hinnat alhaiset, kun katselin viime viikolla tarjontaa. Jopa kahdeksalla eurolla olisi saanut aikuisten sukat, vaikka ne nyt oli kauheat räpellykset, mutta langat niihinkin maksaa.  Mulla on vielä sellainen käsiala, että kerä lankaa ei riitä edes naisten sukkapariin.

Kuinka paljon sinä maksaisit villasukista tai mihin hintaan olet ostanut?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langat maksaa, työ vie aikaa... Uusista kuviollisista pitkistä maksaisin 40€, lyhyemmistä 25-30€, yksivärisistä lyhyistä isommassa koossa 20€. Jos halvemmalla haluaa, voi tilata valmisvillasukat vaikka Temusta, vitosella saattaa saada jo useamman parin (plus ehkä myös ihottuman ilmaiseksi päälle).

Vierailija
102/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin muorin villasukista voisin maksaa enemmän. Kaupunkilaisen räpellyksiä en huolisi edes ilmatteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa mitään, teen itse, mutta en maksaisi kymppiä enempää, jos joutuisin ostamaan, koska villasukat ovat mulle vain tarpeelliset käyttöesineet ja riittää, että ne lämmittävät.

Minullekin käyttövaatteita. Kesät talvet. Mutta voisin maksaa jolleki pari euroa pari, kun joku tekisi ne kantapäät, ja itse voisin tehdä muut lankojen hankkimisen lisäksi:)

Vierailija
104/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, palkohan niiden tekemiseen menee aikaa. Onko kyseessä työ vai harrastus.

Itse veloitan työelämässä tilaajaa 83,75euroa/tunti. Olen infra-alan asiantuntija tehtävissä.

Harrastuksena minä teen puutöitä...eli mm. mittatilaushuonekaluja. Siinä höyläillessä ja hioessa stressitasot laskee, ja jos tekeleeni jollekin kelpaa, niin aina on saunaa ja makkaraa ollut tarjolla palkkioksi. Aika paljon myös teen pyynnöstä niitä lahjaksi ystäville.

No, sanotaan kun kerta itsekin villasukkaihminen olen, niin joku 80-120 euroa varmaan olisi sopiva korvaus materiaaleista ja käytetystä ajasta.

Vierailija
105/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapin muorin villasukista voisin maksaa enemmän. Kaupunkilaisen räpellyksiä en huolisi edes ilmatteeksi.

Joo, jos sukissa ei ole pinttynyt tupakansavun haju, niin eihän sellaisilla tee mitään.

Vierailija
106/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi kirpputorille haisevia sukkia.

Vierailija
107/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis

Hyvän kaveripariskunnan rouva oli kutonut lapaset. Ne ei olleet kaksiset. Liian leveät. Lankakin päättelemättä.

Hän kysyi, että haluaisitko tästä lapaset. No kohteliaisuudesta myönnyin.

Sitten hän ilmoitti, että ne maksaa X euroa. Pikkuisen loksahti suu auki. Pakko oli sitten maksaa, ettei hän loukkaannu.

Hän olisi voinut esittää asian niin, että haluaisitko ostaa nämä.

Vierailija
108/109 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kirpputorilla kannata myydä, vaan teet koko vuoden ja lähimmän ison kaupungin joulutorille. Siellä ihmiset maksaa 30-40e/pari.

Tässähän on vain se ongelma, että kaikki sukat ja rahat lankoihin pitää sijoittaa etukäteen ilman mitään takeita siitä, että saa edes omiansa takaisin. Iso raha pienituloiselle/köyhälle ostaa läjäpäin lankaa.

Vierailija
109/109 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kirpputorilla kannata myydä, vaan teet koko vuoden ja lähimmän ison kaupungin joulutorille. Siellä ihmiset maksaa 30-40e/pari.

Tässähän on vain se ongelma, että kaikki sukat ja rahat lankoihin pitää sijoittaa etukäteen ilman mitään takeita siitä, että saa edes omiansa takaisin. Iso raha pienituloiselle/köyhälle ostaa läjäpäin lankaa.

Tämä juuri. Ei mulla ole rahaa laittaa kymppejä, saati satasia noin epävarmaan hommaan.