Mitä maksaisit villasukista kirppiksellä?
Olen työtön ja kaveri sanoi, että kannattaisi myydä sukkia kirpputorilla. En kyllä oikein usko tähän bisnesideaan. Tarjontaa on paljon ja hinnat alhaiset, kun katselin viime viikolla tarjontaa. Jopa kahdeksalla eurolla olisi saanut aikuisten sukat, vaikka ne nyt oli kauheat räpellykset, mutta langat niihinkin maksaa. Mulla on vielä sellainen käsiala, että kerä lankaa ei riitä edes naisten sukkapariin.
Kuinka paljon sinä maksaisit villasukista tai mihin hintaan olet ostanut?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että verottaja kiinnostuu työstäsi.
En maksaisi yli kymppiä aikuisten laadukkaista sukista, lasten sukat 5-6 euroa jos ovat hyvin tehty.
Kuulostaa siltä että selittelet etkä tekisi työtäsi rehellisesti tai antaumuksella joten unohda koko homma.
Vittukun ei kiinnostu, verottajaa ei kiinnosta edes yritystoiminnan alvit jos liiketoimintaa on alle 20,000e/vuosi. Te urpot vaan aina hoette tuota. Siitä että ostaa 12e langat ja myy ne sukat 20e hintaan, tulee voittoa 8e. Saisit tehdä vuodessa tuhansia pareja sukkia, että tuosta verottaja kiinnostuisi.
Kyllä kiinnostaa myös työkkäriä. Tyylisi tunnistaa, olet aina haukkumassa muita kun olet itse täysi idiootti. Sitä saa mitä nyt tilaa. Ammutaan suohon kaikki kovanaamarit.
Vierailija kirjoitti:
Olen myynyt lasten villasukkia 8€/pari, aikuisten sukkia 12€/pari, pitkävartisia aikuisten sukkia (kuviollisia) 25€/pari ja säärystimiä 25-35€/pari riippuen siitä, onko kuvioneuletta ja minkä mittaiset.
Villasukkia myyntiin tekemällä ei rikastu, mutta mulla on "neuloosi" eli aina pitää olla neuletyö vireillä ja myymällä tuotoksiani saan ainakin lankarahat takaisin.Parhaiten kauppa käy loppuvuodesta, ennen joulua.
Tämä nyt kuulostaa järkevämmältä. Teen silti itse, katsoin ohjeita ja aloin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan tekniset vaellussukat ovat tavallisesti 20e pari. Itsetehdyistä villasuksista voisin maksaa 25 euroa ja jos on pitemmät varret niin enemmänkin. Itselläni menee noin 8 tuntia aikaa yhen peruspituisen villasukan tekemiseen.
Ostin muuten Tokmannilta hyviä neulesukkia alesta 1e pari muutama vuosi sitten, oli muuten hyviä, lämpimiä goretexiin ja kestäviä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi yli kymppiä aikuisten laadukkaista sukista, lasten sukat 5-6 euroa jos ovat hyvin tehty.
Kuulostaa siltä että selittelet etkä tekisi työtäsi rehellisesti tai antaumuksella joten unohda koko homma.
Vittukun ei kiinnostu, verottajaa ei kiinnosta edes yritystoiminnan alvit jos liiketoimintaa on alle 20,000e/vuosi. Te urpot vaan aina hoette tuota. Siitä että ostaa 12e langat ja myy ne sukat 20e hintaan, tulee voittoa 8e. Saisit tehdä vuodessa tuhansia pareja sukkia, että tuosta verottaja kiinnostuisi.
Kyllä kiinnostaa myös työkkäriä. Tyylisi tunnistaa, olet aina haukkumassa muita kun olet itse täysi idiootti. Sitä saa mitä nyt tilaa. Ammutaan suohon kaikki kovanaamarit.
Miksi työkkäriä kiinnostaisi jonkun kirppismyynnit? Eihän se ole yritystoimintaa tai edes siihen verrattavaa toimintaa.
t. eri
Jos saisi samaan hintaan kuin Temusta ja olisivat yhtä laadukkaat, voisin maksaa saman hinnan.
Uusista, pitkistä ja mieluisella kuvioinnilla ja väreillä, joku 35 e.
Vierailija kirjoitti:
20e, jos on kauniit ja hyvin tehdyt. Tavanomaisista perussukista 5e.
Tuo on kannattaa vain silloin, kun langat saa ilmaiseksi vaikka purkamalla vanhoja neuleita ja neuloo ajanvietteeksi.
Ot: teen suurta (noin 2m x 2,5m) isotöistä vilttiä puuvilla langoista virkaten. Joku kyseli minulta että tekisinkö hänelle jouluksi sellaisen, jotta voisi tyttärelleen antaa lahjaksi. Tarjosi mahtavat 60e palkkioksi viltistä.
Menin sanattomaksi. Vilttini ei ole vielä valmis ja lankoihin olen laittanut jo lähes 100 euroa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä selitä, ihan sama missä myy. Voidaan me sitä taidettakin ruveta siellä kirpparilla myymään jos se on porsaanreikä tässä reikäneulekuviossa.
Torissa on nyt myytävänä 0 - 10 eurolla 2500 paria villasukkia.
Vierailija kirjoitti:
Ot: teen suurta (noin 2m x 2,5m) isotöistä vilttiä puuvilla langoista virkaten. Joku kyseli minulta että tekisinkö hänelle jouluksi sellaisen, jotta voisi tyttärelleen antaa lahjaksi. Tarjosi mahtavat 60e palkkioksi viltistä.
Menin sanattomaksi. Vilttini ei ole vielä valmis ja lankoihin olen laittanut jo lähes 100 euroa...
Tässä toinen ot:
Naapuri pyysi pari kertaa tekemään ompelutyön hänelle. Tein ne.
Kohta tuli pihalla vastaan ja intopinkeänä kertoi, että olis lisää ommeltavaa.
Minä siihen, että ei minulla ole konetta enää. Luuli saaneensa ilmaisen ompelijattaren.
Vierailija kirjoitti:
15-25€. Arvostan kotimaista käsityötä ja laatua, keinokuituiset halpissukat eivät pärjää kunnon villasukille jotka kestävät pitkään ja ovat lämpöiset. Kotimaan villasta tehdyt sukat ovat ekotekoa, kotimainen yrittäjä tienaa ja ei tarvitse roudata toiselta puolen maailmaa jotain halpaketjujen sukkia jotka eivät kestä ja lämmitä yhtä lailla.
Kommenttiani oli alapeukutettu, haluaisin kuulla syyn miksi? Vai hintako se oli tässä se, mutta ylemmässä kommentissa se oli ihan ok? Jos tuote on kiva, voin maksaa siitä vaikka 70-90€, mutta tosiaan riippuu tuotteesta.
Merinovillaiset villikset prismasta hintaan 10€
Ovat ihanan lämpimät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-25€. Arvostan kotimaista käsityötä ja laatua, keinokuituiset halpissukat eivät pärjää kunnon villasukille jotka kestävät pitkään ja ovat lämpöiset. Kotimaan villasta tehdyt sukat ovat ekotekoa, kotimainen yrittäjä tienaa ja ei tarvitse roudata toiselta puolen maailmaa jotain halpaketjujen sukkia jotka eivät kestä ja lämmitä yhtä lailla.
Kommenttiani oli alapeukutettu, haluaisin kuulla syyn miksi? Vai hintako se oli tässä se, mutta ylemmässä kommentissa se oli ihan ok? Jos tuote on kiva, voin maksaa siitä vaikka 70-90€, mutta tosiaan riippuu tuotteesta.
No onhan se nyt hyvinkin huvittavaa puhua kotimaisen käsityöarvostamisesta ja heittää hinnaksi 15€, jolla ei saa edes lankoja. Jos siis haluat nimenomaan kotimaista villaa. Markettilangat eivät ole kotimaisesta villasta tehtyjä ja siksi ovatkin halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Torissa on nyt myytävänä 0 - 10 eurolla 2500 paria villasukkia.
Ihmisten mummoilta ja tädeiltä joululahjaksi saadut villasukat ei mene kaupaksi edes parilla eurolla.
Älä selitä, ihan sama missä myy. Voidaan me sitä taidettakin ruveta siellä kirpparilla myymään jos se on porsaanreikä tässä reikäneulekuviossa.
--
Olet oikeassa. Työkkärille on ihan sama, missä sinä myyt. Ei myyminen ole kiellettyä. Eikä se muutu yritystoiminnaksi ennen kuin teet sitä oman yrityksen tai toiminimen kautta. Eihän työkkäri edes tiedä sinun myymisistäsi mitään. Ei kirppareilla ole mitään tietokantaa, jonka tiedot he välittävät työkkärille.
Ehkä max 5-10€ voisi olla kohtuu hintaiset.
Käsin tehty ei ole v 2025 mikään arvo sillä koneet tekevät kaiken paremmin ja tiiviimmin. Jollei ole kyse jostain viulusta.
Kaupan tekniset vaellussukat ovat tavallisesti 20e pari. Itsetehdyistä villasuksista voisin maksaa 25 euroa ja jos on pitemmät varret niin enemmänkin. Itselläni menee noin 8 tuntia aikaa yhen peruspituisen villasukan tekemiseen.