Mitä maksaisit villasukista kirppiksellä?
Olen työtön ja kaveri sanoi, että kannattaisi myydä sukkia kirpputorilla. En kyllä oikein usko tähän bisnesideaan. Tarjontaa on paljon ja hinnat alhaiset, kun katselin viime viikolla tarjontaa. Jopa kahdeksalla eurolla olisi saanut aikuisten sukat, vaikka ne nyt oli kauheat räpellykset, mutta langat niihinkin maksaa. Mulla on vielä sellainen käsiala, että kerä lankaa ei riitä edes naisten sukkapariin.
Kuinka paljon sinä maksaisit villasukista tai mihin hintaan olet ostanut?
Kommentit (109)
Langat maksaa edullisimmillaan noin 12 euroa pitkävartisiin sukkiin. Aikaakin kuluu, joten maksaisin 20 - 30 euroa, kirjoneuleista 40 - 50 euroa mallista riippuen. Silti ei tule tekijälle kummoistakaan tuntipalkkaa.
Tilasin torista pari kertaa. Tulivat kirjeenä postilaatikkoon. Hinnat 15-20 euroa plus 2 postimerkin hinta/kirje.
Muista että verottaja kiinnostuu työstäsi.
En maksaisi yli kymppiä aikuisten laadukkaista sukista, lasten sukat 5-6 euroa jos ovat hyvin tehty.
Kuulostaa siltä että selittelet etkä tekisi työtäsi rehellisesti tai antaumuksella joten unohda koko homma.
Kasvotusten messuilla, markkinoilla ja myyjäisissä pitkävartisista laadukkaista ja hyvin tehdyistä naisten villasukista olen maksanut 50-70€ parilta. Tekijä on myynyt itse omiaan aina.
Kun olen tilannut niin noin 100e pari polvipituisista niin että itse olen hommannut langat.
Kirpparilla olen maksanut 30e parista sattui tekijä itse olemaan pöytäänsä täydentämässä ja maksoin suoraan kouraan hänelle. Pyynti oli vain 15e mutta tiedän työstä ja laadusta jotain.
En ole ostanut kertaakaan alle 20e sukkia keneltäkään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa langat villasukkien?
Valehtelevat niistä enkä maksa siitä että jonkun käsiala vie enemmän lankaa kuin toisen. Sukulaiseni on tehnyt lahjaksi sukkia joten tiedän paljonko lankaa kuluu oikeasti.
Ei niitä kirpputorilla kannata myydä, vaan teet koko vuoden ja lähimmän ison kaupungin joulutorille. Siellä ihmiset maksaa 30-40e/pari.
Vierailija kirjoitti:
Jos parannat "käsialaasi" harjoittelemalla ja alat tehdä sukkia, kaulaliinoja, säärystimiä, pipoja, joissa joku petsoonallinen juju, niin en pitäisi mahdottomana niillä tienata. Itse jos olisin käsityöihmisiä, alkaisin ommella lökohaalareita kivoista kankaista ensin vauvoille ja taaperoille, myöhemmin myös teineille.
Persoonallinen juju? Mikähän se voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, millaisista langoista sukat tekee, minkä kokoiset sukat ovat ja millaista kuviointia jne. niissä on. Perusseiskaveikasta kudotut miehen villasukat (koko 42-44) kustantavat noin 7€. Lankaa kuluu 150g ja kerät ovat pääosin 100g kokoisia. Hinta per kerä noin 3,5€.
Niiden kutomiseen menee aikaa, mut aikaahan sulla ilmeisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Jos parannat "käsialaasi" harjoittelemalla ja alat tehdä sukkia, kaulaliinoja, säärystimiä, pipoja, joissa joku petsoonallinen juju, niin en pitäisi mahdottomana niillä tienata. Itse jos olisin käsityöihmisiä, alkaisin ommella lökohaalareita kivoista kankaista ensin vauvoille ja taaperoille, myöhemmin myös teineille.
Jos olisit käsityöihminen, niin ymmärtäisit että puhut aivan skeidaa. Villasukkien tekeminen myynti tarkoituksen on aivan kannattamatonta puuhaa.
Aloittajalle sanon, että keksi joku muu tulon lähde!
Polkuhintaan? Hävetkää kaikki hintojen polkijat. Teidän takianne käsityötä ei arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksellä sukat todennäköisemmin varastetaan tai hävitetään jonnekin toisen pöydän uumeniin kuin ostetaan. Jos haluat myymistä yrittää, älä nyt ainakaan kirpparille vie. Netissä kannatta kokeilla esim. torissa tai Facessa.
Torissa ei kannata mitään myydä. Siellä saat outoja kysymyksi joiden esittäjät eivät koskaan osta mitään. Myöskään sovitut noudot eivät toteudu, siinähän sitten odotat. Itse en myy enää siellä mitään, vien roskiin tarpeettomat kamat. Ostakoot käytetyn haluavat sitten muualta.
Vierailija kirjoitti:
Muista että verottaja kiinnostuu työstäsi.
En maksaisi yli kymppiä aikuisten laadukkaista sukista, lasten sukat 5-6 euroa jos ovat hyvin tehty.
Kuulostaa siltä että selittelet etkä tekisi työtäsi rehellisesti tai antaumuksella joten unohda koko homma.
Vittukun ei kiinnostu, verottajaa ei kiinnosta edes yritystoiminnan alvit jos liiketoimintaa on alle 20,000e/vuosi. Te urpot vaan aina hoette tuota. Siitä että ostaa 12e langat ja myy ne sukat 20e hintaan, tulee voittoa 8e. Saisit tehdä vuodessa tuhansia pareja sukkia, että tuosta verottaja kiinnostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelevat niistä enkä maksa siitä että jonkun käsiala vie enemmän lankaa kuin toisen. Sukulaiseni on tehnyt lahjaksi sukkia joten tiedän paljonko lankaa kuluu oikeasti.
No paljonko sinun mielestäsi maksaa esimerkiksi koon 39 villasukkien langat? Oletetaan, että ovat normaalivartiset ilman kuviointia ja lanka on perusvillasekoitetta, kuten vaikkapa 7 veljestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksellä sukat todennäköisemmin varastetaan tai hävitetään jonnekin toisen pöydän uumeniin kuin ostetaan. Jos haluat myymistä yrittää, älä nyt ainakaan kirpparille vie. Netissä kannatta kokeilla esim. torissa tai Facessa.
Torissa ei kannata mitään myydä. Siellä saat outoja kysymyksi joiden esittäjät eivät koskaan osta mitään. Myöskään sovitut noudot eivät toteudu, siinähän sitten odotat. Itse en myy enää siellä mitään, vien roskiin tarpeettomat kamat. Ostakoot käytetyn haluavat sitten muualta.
Hyvin on kannattanut. Niihin outoihin kysymyksiin ei ole mikään pakko vastata ja ToriDiilillä ei tarvitse noudoistakaan huolehtia. Olen myynyt sadoilla euroilla tavaraa parin viimevuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Polkuhintaan? Hävetkää kaikki hintojen polkijat. Teidän takianne käsityötä ei arvosteta.
Taiteemme on jo lytätty ja uhkailtu verottajalla jos myy omia harrastustuotoksia joten sitä saa mitä tilaa. Pilataan sitten loputkin Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persoonallinen juju? Mikähän se voisi olla?
No keksi itse kerrankin vai eikö onnistu?
Erityisen taidokkaasti tehdyistä voisin maksaa kympin
Olen myynyt lasten villasukkia 8€/pari, aikuisten sukkia 12€/pari, pitkävartisia aikuisten sukkia (kuviollisia) 25€/pari ja säärystimiä 25-35€/pari riippuen siitä, onko kuvioneuletta ja minkä mittaiset.
Villasukkia myyntiin tekemällä ei rikastu, mutta mulla on "neuloosi" eli aina pitää olla neuletyö vireillä ja myymällä tuotoksiani saan ainakin lankarahat takaisin.Parhaiten kauppa käy loppuvuodesta, ennen joulua.