Mitä maksaisit villasukista kirppiksellä?
Olen työtön ja kaveri sanoi, että kannattaisi myydä sukkia kirpputorilla. En kyllä oikein usko tähän bisnesideaan. Tarjontaa on paljon ja hinnat alhaiset, kun katselin viime viikolla tarjontaa. Jopa kahdeksalla eurolla olisi saanut aikuisten sukat, vaikka ne nyt oli kauheat räpellykset, mutta langat niihinkin maksaa. Mulla on vielä sellainen käsiala, että kerä lankaa ei riitä edes naisten sukkapariin.
Kuinka paljon sinä maksaisit villasukista tai mihin hintaan olet ostanut?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kontissa näin myynnissä olikohan 3€, ei lyö leiville.
Eipä se kirppismyynnin tarkoitus olekaan vaan päästä tavarasta eroon. Se on myyjän ja ostajan kohtaamispaikka.
Kyllä myynnillä on tarkoitus myös tienata edes sen verran, että jää plussalle pöytävuokran jälkeen. Jos tarkoitus on vain päästä tavarasta eroon, jätekatokset tai hyväntekeväisyys järjestöt ovat sitä varten.
Ei vaan sinä et ymmärrä, tottakai sitä kamaa kerätään niin että saa pöytävuokran maksettua mutta ei hinnoitella niin että käy palkasta. Kannattaa nyt ymmärtää se lukemansa.
Kuka puhui jotain palkasta? Leiville lyöminen ei tarkoita palkkaa, vaan sitä että myynti on kannattavaa. Eli juurikin sitä, että myynistä tienaa enemmän kuin siihen menee rahaa. Kukaan ei varaa kirppispöytää vain päästäkseen tavarasta eroon. Kyllä siellä on tarkoitus muutama roponen tienatakin, jotta se kirppikselle vieminen on ylipäätään kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se kirppismyynnin tarkoitus olekaan vaan päästä tavarasta eroon. Se on myyjän ja ostajan kohtaamispaikka.
Kyllä myynnillä on tarkoitus myös tienata edes sen verran, että jää plussalle pöytävuokran jälkeen. Jos tarkoitus on vain päästä tavarasta eroon, jätekatokset tai hyväntekeväisyys järjestöt ovat sitä varten.
Ei vaan sinä et ymmärrä, tottakai sitä kamaa kerätään niin että saa pöytävuokran maksettua mutta ei hinnoitella niin että käy palkasta. Kannattaa nyt ymmärtää se lukemansa.
Kyllä se olet nyt sinä, joka ei ymmärrä. Kannattaa aloittaa siitä, että ymmärtää, mitä "leiville lyöminen" tarkoittaa. Annan 10 pisteen vihjeen: se ei tarkoita samaa kuin kuukausi/tuntipalkka
En maksa mitään, teen itse, mutta en maksaisi kymppiä enempää, jos joutuisin ostamaan, koska villasukat ovat mulle vain tarpeelliset käyttöesineet ja riittää, että ne lämmittävät.
Kaverini pummaa multa joka vuosi sukat ja ehdottaa, että voisin myydä niitä ja saada hyvät rahat ja blaa, blaa... Miten ihmeessä, kun hän ei ole itsekään valmis maksamaan niistä mitään 🤣
Sinällään asia ei mua haittaa, annan hänelle sukat joka syksy synttärilahjaksi, pääsen halvalla, joskin aikaa menee toki. Muillekin annan sukkia, mutta vain sellaisille, jotka niitä todella tarvitsevat ja käyttävät.
Eräs rouva myy kirpputorilla (oma pöytä) itse tekemiään villasukkia ja lapasia, todella hienoa työtä, kauniita värejä ja malleja. Maksaisin hänen vuoratuista lapasistaan mielelläni 35 euroa ja sukista ainakin saman verran. Hän tekeekin laatutyötä, voisin maksaa käsintehdyistä jopa tätä enemmän 40 euroakaan ei ole paljon, huonoista en maksaisi 10 euroa enempää. Laatu ratkaisee EI HINTA !
Vierailija kirjoitti:
En maksa mitään, teen itse, mutta en maksaisi kymppiä enempää, jos joutuisin ostamaan, koska villasukat ovat mulle vain tarpeelliset käyttöesineet ja riittää, että ne lämmittävät.
Vaikutat moukalta !
En maksaisi mitään. Kudon itse siitä langasta, josta haluan, jos tarvitsen uudet.
Monesti ne kirppiksen sukat on, anteeksi nyt vaan, aivan kammottavista jämälangoista väsättyjä.
3 e kaksi paria ois sopiva hinta niistä pölyräteistä.
Vierailija kirjoitti:
Käsin tehty ei ole v 2025 mikään arvo sillä koneet tekevät kaiken paremmin ja tiiviimmin. Jollei ole kyse jostain viulusta.
Tämä. Tajutkaa nyt mummot jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksen idea on myydä käytettyä tavaraa, ei toimia käyttämättömien käsitöiden markkinapaikkana.
Käytetystä tavarasta nekin käyvät kun odottavat kotona, mistä sinä tiedät vaikka taulu olisi ollut viisi vuotta seinää vasten.
Tuolla logiikalla neitsyen pllu on käytetty, koska sehän vain odottaa käyttöä.
Reps🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene kahvilaan.
Köyhät mitään osta - he varastavat sukat ja vähän muutakin, köyhiä pitää aina paijata ja ymmärtää. Vidut täytyy !
Jos käsityö on se bisnes niin ala tehdä jotain muuta. Villasukkia on jo tarpeeksi. Tee esim. leveitä pääpantoja alpakan villasta. Tai kivoja hattuja. Joku juju on hyvä olla. Lähde katsomaan ideoita esim. kaupoista ja torilta ja tee kustannuslaskelmat.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Eräs rouva myy kirpputorilla (oma pöytä) itse tekemiään villasukkia ja lapasia, todella hienoa työtä, kauniita värejä ja malleja. Maksaisin hänen vuoratuista lapasistaan mielelläni 35 euroa ja sukista ainakin saman verran. Hän tekeekin laatutyötä, voisin maksaa käsintehdyistä jopa tätä enemmän 40 euroakaan ei ole paljon, huonoista en maksaisi 10 euroa enempää. Laatu ratkaisee EI HINTA !
Teidän tätien ns hieno tiedetään.
Maksimissaan 5€.
Jos löydän kirppikseltä jotkut ihanat, mutta kalliit, vaihdan niihin jostain toisesta pöydästä max viiden euron hintalapun. 3 tai 4€ myös ok, euroa tai kahta en laita kun se tuskin menis kassalla läpi.
T. Kirppiskettu
Annan rakkaudella tehtyjä sukkia ystäville ja sukulaisille en ikinä myisi niitä mistään hinnasta.... Minulla on aina kassillinen valmiita sukkia joista tärkeät ihmiset saavat valita itselleen mieluisat sukat
Vierailija kirjoitti:
Taidatte myös näyttää tältä🤣
Tämän nähtyäni vaimoni varmaan ihmettelee miksi mulla kestää vessassa vartti 🍆💦 m55