Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä maksaisit villasukista kirppiksellä?

Vierailija
21.02.2025 |

Olen työtön ja kaveri sanoi, että kannattaisi myydä sukkia kirpputorilla. En kyllä oikein usko tähän bisnesideaan. Tarjontaa on paljon ja hinnat alhaiset, kun katselin viime viikolla tarjontaa. Jopa kahdeksalla eurolla olisi saanut aikuisten sukat, vaikka ne nyt oli kauheat räpellykset, mutta langat niihinkin maksaa.  Mulla on vielä sellainen käsiala, että kerä lankaa ei riitä edes naisten sukkapariin.

Kuinka paljon sinä maksaisit villasukista tai mihin hintaan olet ostanut?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista paksuhkoista pitkistä 20€

Vierailija
2/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei suostu maksamaan edes lankojen hintaa, saati että tienaisi. Olet oikeassa huono businessidea. Teen itse sukkani, joten en ole ostanut. Äitini teki lastensukkia kirpparille ja 2-5 euroa per pari. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3e

Vierailija
4/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e, jos on kauniit ja hyvin tehdyt. Tavanomaisista perussukista 5e.

Vierailija
5/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 - 25 e välillä. 

Vierailija
6/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parannat "käsialaasi" harjoittelemalla ja alat tehdä sukkia, kaulaliinoja, säärystimiä, pipoja, joissa joku petsoonallinen juju, niin en pitäisi mahdottomana niillä tienata. Itse jos olisin käsityöihmisiä, alkaisin ommella lökohaalareita kivoista kankaista ensin vauvoille ja taaperoille, myöhemmin myös teineille.

Vierailija
7/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€, jos uudet

Vierailija
8/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20e, jos on kauniit ja hyvin tehdyt. Tavanomaisista perussukista 5e.

Millaiset ovat kauniit ja hyvin tehdyt? Kirjoneuletta, pitsiä, palmikoita, mitä? Ne ovat työläitä ja aikaavieviä ja vaativat jo perehtyneisyyttä. Peruussukissa 5 euroa riittää ehkä lankoihin.

Vierailija
9/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun kahdeksatta senttiä/pari.

Vierailija
10/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen varret yleensä jollain muulla kuin perinteisellä joustinneuleella, palmikkoneuleella tai joustavalla pitsillä tai sitten teen lyhyehkön kirjoneulevarren. Jalkaterän teen yksivärisellä suoraa tai raidoilla, joskus kirjoneuleella. Suunnittelen mallit ja värit harkiten ja luvalla sanoen sukkani ovat verraten hienoja, vaikka en mitään kovin monimutkaista osaa. Viittätoista euroa vähempää en huoli.

Vierailija
11/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut markkinoilta ym. "mummoilta" lapsasia ja sukkia 20-30 eurolla. Siksi, että kasvotusten näen, kenelle rahat menee. Itsepalvelukirppiksellä olen maksanut hyvin tehdyistä perussukista enimmillään 8e, jos pöytä on siisti (ei käyttökelvotonta ryönää myytävänä). Taidan olla kuitenkin vähemmistöä, arvostan käsintehtyä.

Olen pienituloinen, en varakas.

Vierailija
12/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7e.

Vierailija
13/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 8 euroa.

Vierailija
14/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-25€. Arvostan kotimaista käsityötä ja laatua, keinokuituiset halpissukat eivät pärjää kunnon villasukille jotka kestävät pitkään ja ovat lämpöiset. Kotimaan villasta tehdyt sukat ovat ekotekoa, kotimainen yrittäjä tienaa ja ei tarvitse roudata toiselta puolen maailmaa jotain halpaketjujen sukkia jotka eivät kestä ja lämmitä yhtä lailla. 

Vierailija
15/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-25€. Arvostan kotimaista käsityötä ja laatua, keinokuituiset halpissukat eivät pärjää kunnon villasukille jotka kestävät pitkään ja ovat lämpöiset. Kotimaan villasta tehdyt sukat ovat ekotekoa, kotimainen yrittäjä tienaa ja ei tarvitse roudata toiselta puolen maailmaa jotain halpaketjujen sukkia jotka eivät kestä ja lämmitä yhtä lailla. 

Omaan kommenttiini lisään, jos sukat ovat pitkät ja kuviot ovat monimutkaisemmat ja mielestäni hienot, tai sukkien aihe on toivottu niin silloin olen valmis maksamaan enemmänkin. 35€ on varmaan maksimi. 

Vierailija
16/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut 15 euroa ja 20 euroa.

Vierailija
17/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3e

No sulla sitten ei ole vieläkään villasukkia .

Vierailija
18/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tilauksia vastaan myy esim Facebookin kautta 

Vierailija
19/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa kuvioista vaan muuten laadusta sen 20 - 25€, ei ne saappaista näy.

Vierailija
20/109 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksellä sukat todennäköisemmin varastetaan tai hävitetään jonnekin toisen pöydän uumeniin kuin ostetaan. Jos haluat myymistä yrittää, älä nyt ainakaan kirpparille vie. Netissä kannatta kokeilla esim. torissa tai Facessa.