Kampaajien hinnat
Maksoin tänään pitkien hiusten värjäyksestä ja leikkauksesta yli 200e. En ollut käynyt pitkään aikaan, onko ihan normaali hinta nykyään?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko siihen pitkien hiusten värjäykseen meni aikaa, aineita ja osaamista, ap? Paljollako itse värjäisit ammatiksesi asiakkaiden hiuksia, jos sinun pitäisi maksaa työtilan vuokra ja välineet, alv ja yrittäjäeläkevakuutus?
Enemmän tienaisivat, jos tekisivät nopeammin, nyt ei tunnu mitään kiirettä olevan. Tietty värin pitää vaikuttaa määrätty aika, mutta itse työ
Pidän siitä, vettä kampaaja tekee huolellista työtä, niin jälkikin on hyvää. Edellinen oli nopea, mutta ei ollut yhtä kaunista jälkeä.
Eli jos kampaaja tienaisi tonnin päivässä värjäyksistä ja siis 5000 € viikossa, ja olis kolme kampaajaa, niin yhteensä se tekisi 15000 € viikossa, kuukaudessa 60 000 €, niin siitä sitten vesimaksut, vuokra yms kulut pois, niin jää vielä ihan hyvät tulot. Vai onko puolet päivästä sit vaa asiakkaiden odottelua?
Vierailija kirjoitti:
On. Mielelläni kuulisin kuinka monella on varaa tai edes halua enää käydä kampaajalla.
Kyllä mä käyn. Sen palvelun ostan neljästi vuodessa. Puoliselkään pitkät, tuuheat hiukset, en ala itse värjäilemään.. Kampaaja tekee hyvää jälkeä, nyt on värin vaihtomenossa. Tahdon takaisin omaan pikku hiljaa. Maksaa 250 e/kerta. Niin käynhän mä jalkahoidossakin, joka toinen kuukausi á 65 e.
Kampaajan kanssa meillä on diili, ettei homma ylitä tonnia vuodessa ja mulla on aina mintissä olevat hiukset, joista puhun eteenpäin. Näin nyt menty muutama vuosi. Pitää ottaa diili 5puheeksi, kun maaliskuussa käyn.
Aiheen vierestä,
Mutta ihmisille "pari senttiä" tarkoittaa hyvin eri asioita. Kannattaa pyytää kampaajaa näyttämään mikä mitta on, jos sen X senttiä leikkauttaa pois. Vähän vastaavaan törmäsin entisessä työssäni (ei kampaamo ala, sanotaan tyyliä "rautakauppa") missä asiakkaan sanoma mittaluokka saattoi olla ihan mitä tahansa vs. mitä todellisuus oli. Ja molempiin suuntiin, siksi oli tärkeää varmistaa moneen kertaan, ja oliko 'liian vähän' vai "vähän liikaa" parempi asiakkaalle.
Minä olen huomannut, että moni kampaaja arastelee leikata (minun mielestäni) tarpeeksi pois. Yksi syy voi olla pikät hiukset? Pelkäävät että menee liian lyhyeksi, vaikka nimenomaan HALUAN välillä kunnolla mittaa pois, eli n. 10cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko siihen pitkien hiusten värjäykseen meni aikaa, aineita ja osaamista, ap? Paljollako itse värjäisit ammatiksesi asiakkaiden hiuksia, jos sinun pitäisi maksaa työtilan vuokra ja välineet, alv ja yrittäjäeläkevakuutus?
Riittääkö asiakkaita noilla hinnoilla? Jos riittää niin hinta on oikea.
Tämä on juuri niin typerä asenne. Se aiheuttaa vain inflaatiota.
Aina tulee olemaan se muutama joka maksaa kerran ja muut ovat sitten kokonaan ilman. Ihan kuten vaikka bussi tai junamatkat. Aina on se muutama, joka on valmis maksamaan sen 100€. Muut sitten lopettavat sen junan käytön ja niin ne junat kulkevat tyhjinä ja ne kaksi maksavat hirveää hintaa ja leuhkivat, kuinka se jolla on liitua piirtää. Lopulta olemme pisteessä, jossa muutaman joiden on pakko maksaa 200€, koska muuten ei kannata, kunnes hekin alkavat ajattelemaan, että tyhmä maksaa liikaa ja alkavat mennä omalla autolla. Kampaamo tapauksessa siirrytään värjäämään itse tai tyydytään siihen omaan väriin..
Kyllä ihmiset oppivat olemaan ilman kampaamo ym. palveluja. Kun ei edes nuorena köyhänä opiskelijana käy, niin ei vanhempanakaan osaa edes kaivata.
Ahneudella ei ole koskaan ollut hyvää loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn säännöllisesti, laitan tyven ja 2 kk välein vähän leikataan. Mulla on polkka pituus, sellanen minkä saa kiinni. Kampaajalla käynti on mun mielestä itseensä satsaamista ja haluan näyttää hyvältä. On se toki aika kallista nykyään, mut toisaalta käyn harvoin ulkona jne.
Mulla on lyhyt polkka, edestä leukalinjaan ylettyvä. Käyn kampaajalla myös 2 kk välein. Ylläpitoleikkaus ja tyvivärjäys vajaa 150 €. Tarvittaessa laitetaan myös pituuksiin väriä, mutta tuo aika harvoin ja silloin hinta nosee hieman. Hintaa nostaa myös kun keväästä syksyyn otan tehohoidan hiuksille joka kerta kun käyn kampaajalla. Tehohoito siksi kun aurinko tuppaa kuivattamaan hiuksia.
Miten Suomessa on mahdollista saada aurinko kuivattamaan hiuksia, ellei nyt puhuta märkien hiuksien kuivumisesta? Vai asutko jossain ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan työhön meni aikaa?
Kerkesitkin vastata. 2 h tekee siis 100 €/h. (ja tarvikkeet tulee kaupan päälle).
Tiedoksesi, että putkiasentaja ottaa min. 70 € vartin työstä (kytkee astianpesukoneen) Toki hällä menee jonkin verran matkaankin aikaa.
Autokorjaamon tuntitaksa lienee 80 - 100 €/h + osat.
Ja duunarille tarjotaan 10e tunti ja korotus varaa ei lakoista päätellen ole. Duunarinkin pitää maksaa autostaan kulut, mutta menojahan ei lasketa kuin yrittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä ei maksa alvia vaan asiakas. Yrittäjä saa myös alvinsa vielä takaisinkin, alv. On vain läpikulku matkalla! Tätä monet ei tajua/tiedä duunarit maksavat siis senkin, mutta heillä ei ole kuluja vain yrittäjillä ! Ja ei, ei ole varaa korottaa palkkoja!!
Vierailija kirjoitti:
On. Mielelläni kuulisin kuinka monella on varaa tai edes halua enää käydä kampaajalla.
Haluja on mutta varaa ei niinkään. Olen harventunut huomattavasti käyntejä. Värjään vivahde väreillä itse, ystävä leikkaa latvoja. Laadukkaita hiustuotteita ostan alennuksista. Ennen kesää käyn laitattamassa raidat kun ne on hankalampia itse laitaa, syksyllä toinen käynti. Nämä saa riittää tältä vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos kampaaja tienaisi tonnin päivässä värjäyksistä ja siis 5000 € viikossa, ja olis kolme kampaajaa, niin yhteensä se tekisi 15000 € viikossa, kuukaudessa 60 000 €, niin siitä sitten vesimaksut, vuokra yms kulut pois, niin jää vielä ihan hyvät tulot. Vai onko puolet päivästä sit vaa asiakkaiden odottelua?
Värjäyksiin menee tunteja, ei mitenkään pääse tonnin tuloihin per/pvä
En käy kampaajalla kun ei ole pakko 😂
Meillä kävi metsuri kaatamassa pihapuun ja aikaa meni reilut puoli tuntia, hinta 149€ ja puun karsiminen 69€/h.
Ohis
vuonna 2019 viimeksi kampaajalla kävin.
Leikkaan itse, niin tulee siistimpää jälkeä
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selventää pliis, jos asiakkaita olisi päivässä 4-6, ja samassa liiketilassa kampaajia 3, niin mitä ne kulut olisi asiakasta kohden? Jos liiketilan vuokra esim. 800 € kk?
Hinnasta pitää ottaa arvonlisävero 25.5% pois, jonka jälkeen vähennetään vuokra, vakuutukset, puhelin, kirjanpito ja hallintokulut, jätemaksut, siivous, pesulakulut, sähkö, vesi ja jätevesi, kalusto, föönit jne.
Jos parturi haluaa itselleen palkkaa 15€/h eli n. 2400€/kk (nettona käteen n. 1800€) niin päälle lasketaan n. 60% palkan sivukulut 1440€ plus (esim. Eläkevakuutusmaksuja Yel 25%, vakuutukset, lomarahat, sairasajanpalkka, sotu, sairas maksu jne. Jne. mitä laki velvoittaa.
eli palkkakustannukset yhteensä 3.840€.
Eli jos parturi haluaa saada palkkaa käteen n. 1800€/kk niin kokonaispalkkakulut lakisääteisten palkan sivukulujen kanssa on 3840€/kk joka pitäisi veloittaa asiakkaalta muiden muuttuvien kulujen lisäksi.
Mä maksan lyhyiden hiusten leikkauksesta 25€ ja värjään itse, 5€ 😊