Kampaajien hinnat
Maksoin tänään pitkien hiusten värjäyksestä ja leikkauksesta yli 200e. En ollut käynyt pitkään aikaan, onko ihan normaali hinta nykyään?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa hiusvärin kympillä ja puoliso tasoittaa hiustenleikkuusaksilla säännöllisesti.
Pitkät hiukset leikkaa vaikka ponnareiden, peilien ja ohjeiden avulla itse. Sakset voi myös teroittaa itse. Hiusvärinkin saa laitettua itse.
Varmasti paljon hajontaa palkoissa ja taksoissa. Maalaiskylän kampaaja Maire ottaa väristä ja leikkauksesta 50 e, helsinkiläinen muotoilumestari Jarppa 300 e. Näillä on toki kulurakennekin ihan eri sekä se, että Maire elää yksinkertaisemmin ja halvemmin, Jarpan pitää saada samppista ja Ibizaa.
Tässä jutussa on avanneet tulojaan muutama kampaaja: https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009731476.html
Lasten hiustenleikkaus oli 8 vuotta sitten 22€. Tänään maksoin siitä 31€. Ei ehkä kuulosta isolta korotukselta tuo reilu euro per vuosi, mutta kun laskee prosentteja...niin. Kovasti yrittivät jotain leimapassia antaa, totesin että käydään jatkossakin kahdesti vuodessa, joten ei ole tarvetta.
Tuossakin hinnassa on 40,63 € arvonlisäveroa. Tästä kampaajan on ensin maksettava kulunsa ja sitten vielä jäljelle jäävästä osuudesta lisää veroja ennen kuin hän saa palkkansa. Mielestäni on aivan järjetöntä, että osa palveluyrittäjistä joutuu myös maksamaan arvonlisäveroa omasta työstään.
Nämä diy-kampaaja on ihan kannatettava juttu, mutta älkää ihmetelkö niitä diy-autonkorjaajia enää. Muutama viikko sitten kun tällaisesta miehestä keskutelin ja häntä puolustin, niin sain naisten naurut niskaani.
Vierailija kirjoitti:
Juttelin kampaajan kanssa toissa päivänä. Kun perusleikkauksen hinta on esim. 45e, siitä vähennetään alv 25,5 %, YEL 25 %. Jäljelle jää parikymppiä. Jo kampaajan saksien teroitus maksaa satoja euroja. Kyseisellä kampaajalla ei ole omaa salonkia eikä vuokratuolia, vaan hän kiertää asiakkaiden luona pääkaupunkiseudun palvelutaloissa ja laitoksissa leikkaamassa vanhusten ja vammaisten hiuksia. Siihen työhön hän tarvitsee auton. Arvatkaa paljonko sen ylläpitäminen maksaa. Kampaajalla täytyy myös olla vakuutukset kunnossa.
Käytkö samoin myös hierojalla, eläinlääkärillä tai kosmetologilla kuuntelemassa syyllistämistä? Ihan kaikki maksaa ihan kaikille, miksi se kampaaja olisi eri asia? Satojen eurojen lasku saksien teroituksesta kuulostaa silti aivan typerältä kun sen voi itsekin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan eräältä kampaajalta, joka arvosteli Tiktokissa asiakkaita, jotka valittaa liian kalliista palvelusta.
Kampaajalla käynti on nykyään ylellisyystuote. Kannattaa opetella itse värjäämään ja leikkaamaan. Olen säästänyt tuhansia.
Olen koko ikäni värjännyt ja leikannut itse hiukseni. Keski-ikäinen täti olen. Ennen pitkät hiukset, nyt puolipitkät. Säästö ollut todella huikea!
Käyn leikkauttamassa hiukset kampaajalla, mutta en koskaan värjäämässä. Sen olen tehnyt aina itse. Nykyään annan oman värin kasvaa. On vähän harmaita raitoja tullut. Muuten minulla on tummat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelin kampaajan kanssa toissa päivänä. Kun perusleikkauksen hinta on esim. 45e, siitä vähennetään alv 25,5 %, YEL 25 %. Jäljelle jää parikymppiä. Jo kampaajan saksien teroitus maksaa satoja euroja. Kyseisellä kampaajalla ei ole omaa salonkia eikä vuokratuolia, vaan hän kiertää asiakkaiden luona pääkaupunkiseudun palvelutaloissa ja laitoksissa leikkaamassa vanhusten ja vammaisten hiuksia. Siihen työhön hän tarvitsee auton. Arvatkaa paljonko sen ylläpitäminen maksaa. Kampaajalla täytyy myös olla vakuutukset kunnossa.
Käytkö samoin myös hierojalla, eläinlääkärillä tai kosmetologilla kuuntelemassa syyllistämistä? Ihan kaikki maksaa ihan kaikille, miksi se kampaaja olisi eri asia? Satojen eurojen lasku saksien teroituksesta kuulostaa silti aivan typerältä kun sen voi itsekin tehdä.
Kaikki voi tehdä lähes kaiken itse. Mihin siis tarvitsemme ketään muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan ja värjään itse, kampaajat on liian kalliita.
Samoin. Värjään kasviväreillä ja hinta on 15,95 €. Hiukset leikkaan myös itse. Suosittelen
Ei ole suositeltavaa jos suinkin varaa ammattilaiseen. Aina se näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko siihen pitkien hiusten värjäykseen meni aikaa, aineita ja osaamista, ap? Paljollako itse värjäisit ammatiksesi asiakkaiden hiuksia, jos sinun pitäisi maksaa työtilan vuokra ja välineet, alv ja yrittäjäeläkevakuutus?
Siihen meni kaksi tuntia. Leikkaus oli vain tasoitus. En ole kampaaja, enkä yrittäjä joten en valitettavasti osaa vastata kysymykseesi.
Eli 100€/h-alv= 76€. Siitä miinus menot, kuten vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, laitteet ja materiaalit. Ja tietty sitten kaikki työperäiset maksut, työeläkkeet ja vakuutukset ym. Ja vähän palkkaa, tietty. Ei toi nyt kovin kohtuuttomalta kuulosta.
Niitä samoja maksuja kaikki muutkin yrittäjät maksaa.
Niin maksaa. Kuinka moni yrittäjä velottaa alle 100€ tunnin työstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voi teh
Kaikkea ei voi, mutta hiustenleikkuun voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Värjään kasviväreillä ja hinta on 15,95 €. Hiukset leikkaan myös itse. Suosittelen
Jaahas. Kampaaja tuli kommentoimaan.😁
Tiktokissa voitte seurata myös, mitä tuotteita kampaajat suosittelevat: silikoneja, alkoholeja ja sulfaatteja sisältäviä tuotteita. Hiuslakkaa, kuivashampoota, lämpösuojaa jne.
Mielellään kampaavat, suoristavat ja kääntävät luonnonkiharat hiukset.
Kampaajan omat hiukset ovat katkeilleet, kuivat ja jos ne ovat pitkät, niin kyseessä on hiustenpidennys.
Ei voi luottaa edes ammattitaitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö samoin myös hierojalla, eläinlääkärillä tai kosmetologilla kuuntelemassa syyllistämistä? Ihan kaikki maksaa ihan kaikille, miksi se kampaaja olisi eri asia? Satojen eurojen lasku saksien teroituksesta kuulostaa silti aivan typerältä kun sen voi its
Kaikkea ei voi, mutta hiustenleikkuun voi.
Kyllä voi, koska kaiken on joku ihminen tehnyt tähänkin asti. Ja nyt oli kyse saksien teroituksesta. Jopa ne saksetkin joku on tehnyt itse.
Minua ihmetyttää se pitkien hiusten määritelmä. Jos niskan alle menee hiuskin, niin ne on pitkät?! Siis sellainen nutipolkka luetaan pitkiksi hiuksiksi.
Minulla on suomalainen liruletti, nippa nappa olkapäille. Maksan saman hinnan kun joku jolla on paksut, puoleenselkään ulottuvat hiukset.
Rahasta se ei ole kiinni etten enää käy kuin kerran vuodessa. Ei vaan kiinnosta maksaa kun rahan vastineeksi ei saa paljoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voi teh
Sitten täytyy töissäkin kertoa pomolle ettei voi tehdä töitä alle 18 euroa tunti kun ruoka ja vuokra on kallistunut ja laskuihinkin menee enemmän plus kaikessa on se 25,5 prosentin ALV. Kerron pomolle miten koiran hoito maksaa ja vauvakin olisi kiva saada...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki voi teh
Ei voi. En voi itse poistaa hampaistani hammaskiviä tai paikata lohkeamia. Hiukset taas ovat sellaiset etten kärsi fyysisesti vaikka leikkaisin niihin kymmenen erilaista hassua koloa ja värjäisin vahingossa vihreäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei nyt enää meille käy. On vaan turhaa maksaa liikaa kun voi tehdä itsekin
Lokki on ihminen joka haluaa hyötyä toisesta, eikö? Tässä "köyhä" haluaa hyötyä kampaajasta, joka tekee työnsä alle kustannusten. Kampaaja joka hinnoittelee yläkanttiin on pian entinen kampaaja. Onko vaikea tajuta ihan perusasioita. Ei ne kampaajat hinnoittele itseään liian kalliiksi, koska tietävät että työt loppuu, jos niin tekee ja taasen liian halvalla tehty työ johtaa konkurssiin.