Kampaajien hinnat
Maksoin tänään pitkien hiusten värjäyksestä ja leikkauksesta yli 200e. En ollut käynyt pitkään aikaan, onko ihan normaali hinta nykyään?
Kommentit (135)
Hinnat on karanneet käsistä, ihan kaikkialla, joka vaikuttaa kaikkeen. Surullista. Hinta on ymmärrettävä, kohtuulliselta se ei kuitenkaan kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku järjenjättiläinen alanuolittaa. Ei hajuakaan miten yrityselämä toimii.
Kuluttaja ei maksa säälistä korkeita hintoja yrittäjille siksi, että heillä on niin korkeat maksut. Nythän on paljon yrityksiä mennyt konkurssiin. Se kertonee siitä osaltaan, että kuluttajat ovat äänestäneet jaloillaan, ei ole varaa/halua maksaa. Moni jättää ensimmäisenä hyvinvointipalvelut välistä.
Jos yritys ei kannata, on aika panna pillit pussiin, eikä tehdä kaikille ilmaistyötä. On kuitenkin vielä paljon ihmisiä, jotka tajuavat sen, ettei kukaan tee työtä lokeille ja ovat valmiit maksamaan pyydetyn.
Vierailija kirjoitti:
On. Mielelläni kuulisin kuinka monella on varaa tai edes halua enää käydä kampaajalla.
Pitkät hiukset on siitä helpot, että ei tarvitse käydä kovin usein. Ja jos kokovärin sijaan laittaa vaikka raitoja, niin tyvikasvu ei ole ihan niin silmiinpistävä, vaikka käyntien väli olisi pidempi.
Itse käyn kaksi kertaa vuodessa, raidat ja leikkaus. Alle 200€ maksaa per kerta.
Puoliso (mies) käy noin 3-4 viikon välein trimmaamassa oman päänsä ja maksaa yhdestä kerrasta 30€. Eli keskimäärin 15 kertaa vuodessa ja tuo maksaa yhteensä 450€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku järjenjättiläinen alanuolittaa. Ei hajuakaan miten yrityselämä toimii.
Kuluttaja ei maksa säälistä korkeita hintoja yrittäjille siksi, että heillä on niin korkeat maksut. Nythän on paljon yrityksiä mennyt konkurssiin. Se kertonee siitä osaltaan, että kuluttajat ovat äänestäneet jaloillaan, ei ole varaa/halua maksaa. Moni jättää ensimmäisenä hyvinvointipalvelut välistä.
Jos yritys ei kannata, on aika panna pillit pussiin, eikä tehdä kaikille ilmaistyötä. On kuitenkin vielä paljon ihmisiä, jotka tajuavat sen, ettei kukaan tee työtä lokeille ja ovat valmiit maksamaan pyydetyn.
Ikävästi ilmaistu. En haluaisi olla asiakkaaksi. 👎🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulle tuli ikävä olo? Totta joka sana. Miksi asiaa pitäisi kaunistella? Olet itse varmaan ilmaistöissä tai 9 eurolainen?
Kuulostaa ihan eräältä kampaajalta, joka arvosteli Tiktokissa asiakkaita, jotka valittaa liian kalliista palvelusta.
Kampaajalla käynti on nykyään ylellisyystuote. Kannattaa opetella itse värjäämään ja leikkaamaan. Olen säästänyt tuhansia.
Jos käy kampaamossa, jossa on useita kampaajia, monia kuluja ei tarvitse laskea jokaiseen työhön samoin kuin yksinyrittäjillä, tyypillisesti liiketilan vuokra. Jos kyseessä on hiusten värjäys, niin mikäli asiakkaita riittää, voi värin vaikuttaessa esimerkiksi tehdä miesten hiustenleikkuun jne. Olen lapsuudesta lähtien käynyt kampaajalla kerran kuukaudessa ja huomannut työkulttuurin muutoksen. Hyvää siinä toki voi olla, että kampaajienkaan ei tarvitse painaa työtä tauotta. Silti mitään erityistä sääliäkään he eivät mielestäni hintojensa perusteluksi tarvitsisi - hinnat ovat osittain epäjohdonmukaisen korkeita.
Vaaleanruskealla tyvi 3-4 kertaa vuodessa itse värjäten n. 36-48e vuodessa. Opettelin viime kesänä leikkaamaan itse kerrostetut pitkät hiukset ja näyttää paremmalta kuin yhdenkään kampaajan jäljiltä :D
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan eräältä kampaajalta, joka arvosteli Tiktokissa asiakkaita, jotka valittaa liian kalliista palvelusta.
Kampaajalla käynti on nykyään ylellisyystuote. Kannattaa opetella itse värjäämään ja leikkaamaan. Olen säästänyt tuhansia.
Miten säästää tuhansia, jos niitä ei edes ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko siihen pitkien hiusten värjäykseen meni aikaa, aineita ja osaamista, ap? Paljollako itse värjäisit ammatiksesi asiakkaiden hiuksia, jos sinun pitäisi maksaa työtilan vuokra ja välineet, alv ja yrittäjäeläkevakuutus?
Siihen meni kaksi tuntia. Leikkaus oli vain tasoitus. En ole kampaaja, enkä yrittäjä joten en valitettavasti osaa vastata kysymykseesi.
Eli 100€/h-alv= 76€. Siitä miinus menot, kuten vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, laitteet ja materiaalit. Ja tietty sitten kaikki työperäiset maksut, työeläkkeet ja vakuutukset ym. Ja vähän palkkaa, tietty. Ei toi nyt kovin kohtuuttomalta kuulosta.
Kyllä se silti voi ja saakin kuulostaa liian paljolta ihmiselle, joka itse saa palkkaa 100 euroa päivässä (tai vähemmän).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko siihen pitkien hiusten värjäykseen meni aikaa, aineita ja osaamista, ap? Paljollako itse värjäisit ammatiksesi asiakkaiden hiuksia, jos sinun pitäisi maksaa työtilan vuokra ja välineet, alv ja yrittäjäeläkevakuutus?
Siihen meni kaksi tuntia. Leikkaus oli vain tasoitus. En ole kampaaja, enkä yrittäjä joten en valitettavasti osaa vastata kysymykseesi.
Eli 100€/h-alv= 76€. Siitä miinus menot, kuten vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, laitteet ja materiaalit. Ja tietty sitten kaikki työperäiset maksut, työeläkkeet ja vakuutukset ym. Ja vähän palkkaa, tietty. Ei toi nyt kovin kohtuuttomalta kuulosta.
Kyllä se silti voi ja saakin kuulostaa liian paljolta ihmiselle, joka itse saa palkkaa 100 euroa päivässä (tai vähemmän
Köyhälle kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulle tuli ikävä olo? Totta joka sana. Miksi asiaa pitäisi kaunistella? Olet itse varmaan ilmaistöissä tai 9 eurolainen?
Mikseivät yrittäjät laita oveensa ihan reilusti kyltin "ei lokeille"? Kun se kerran on niin totta ja mielestäsi reilua, niin voisivat tehdä kantansa selväksi. Hyvin kuitenkin heille kelpaa jokaisen köyhän pennoset, niidenkin, jotka saavat tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten säästää tuhansia, jos niitä ei edes ole?
No kyllä olisi. En vaan ole antamassa niitä kampaaballe työstä, jonka voi helposti tehdä itse. Leikkaan myös tyttäreni ja ystäväni hiukset. Ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se silti voi ja saakin kuulostaa liian paljolta ihmiselle, joka it
Köyhälle kaikki on kallista.
Kohta se kampaajakin on köyhä.
Huomasin jo kymmenen vuotta sitten, että tuntemani kampaajat asuvat upeissa omakotitaloissa. Hintataso on kyllä noussut liikaa. Toki nostan hattua, jos yritys pyörii, mutta ei minun rahoillani.
Pari vuotta sitten, kun kävin, maksoi leikkaus ja värjäys (pitkä tukka) noin 120€. Nyt viimeksi kun kävin oli hinta 170€ ja se oli vielä ennen alv-korotusta. Ei siis ole edes se kallein, mutta nousu on valitettavasti sellainen, että enää ei ole varaa käydä ollenkaan. Tukisin mielläni vakkarikampaajaani ja voisin käydä muutamaan kuukauden välein, mutta näillä hinnoilla ei pysty. Tuo 170€ on kahden-kolmen viikon ruokabudjetti ja vähän ylikin.
Mulla on pitkät hiukset. Pandemian aikana opin itse tasoittamaan ja värjäämään. Tasoitus ei toki ole yhtä hyvä kuin kampaajalla käydessäni muttei näy ollenkaan mun luonnonkiharassa hiuksessa. Tyveen pysyvä väri ja latvoihin luonnon kasviväri. Viiteen vuoteen en ole käynyt kampaajalla. Mulla menee hiuksien ylläpitoon alle 10€/kk. Saan jatkuvasti kehuja mun hiuksista....tietäisivätpä vaan että itse leikkaan ja värjään. Itse olen näin tyytyväisempi kuin silloin kun kävin kampaajalla 3kk välein. Kampaaja leikkasi aina pituudesta liikaa ja laittoi liian tumman värin mun hiuksiin. Itse kun teen niin saan juuri mitä tilaan.
Käy sääliksi kyllä näitä yrittäjiä. Hinnat on pakko nostaa jotta jää itselle palkka käteen, mutta tavan ihmisillä ei ole varaa käydä näissä. Tämähän ei yrittäjien vika ole.