Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krooniset myöhästyjät

Vierailija
20.02.2025 |

En millään pysty ymmärtämään kroonisen myöhästyjän ajattelutapaa, joten voisikohan joku tällaisen ominaisuuden omaava avata vähän mitä teidän päässä liikkuu? Viimeisin esimerkki minulla on harrastuskaveri, joka on joka kerta 15-30min myöhässä. Harrastamme lajia jossa pitää olla minimimäärä pelaajia, lisäksi hallin ovi menee lukkoon 10min vuoron alkamisen jälkeen, joten jonkun täytyy käydä päästämässä myöhästyjä sisään. Eli kaikille muille tulee odotusta ja haittaa siitä kun yksi on myöhässä. Alan alla todella ärsyyntynyt siihen että saman henkilön takia odotellaan viikosta toiseen, joten tällä viikolla kysyin hänen saapuessaan että huomaako hän miten paljon on myöhässä. Nyt hän on vihoitellut minulle jo kolme päivää ja lähettelee ryhmän yhteiseen keskusteluun jatkuvasti viestejä miten hän nyt lopettaa koko harrastuksen. Kertokaa joku mitä minulta jää tajuamatta, kun en millään ymmärrä miten minä nyt olen se pahis? 

Kommentit (447)

Vierailija
201/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun viestiin sateli alanuolia?

Osaatteko ajatella erilaisuutta? Ei me kaikki olla samanlaisia.

Kaikilla ei ole samanlaisia älynlahjoja ja on ihmisiä jotka eivät kertakaikkiaan osaa ajatella laajemmasta perspektiivistä.

Mun tuntema myöhästelijä on taatusti älykkäämpi kuin minä, joka en myöhästele. Hän on itsekäs, minä aina muita ajatteleva. Älynlahjoilla ei asian kanssa ole tekemistä. 

Vierailija
202/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte kiukutella myöhästelijöille mutta varmaa on että myöhästelijälle on tästä ominaisuudesta paljon enemmän haittaa kuin teille. Ja kyllä, krooniselle myöhästyjälle se on ominaisuus johon ei pysty itse vaikuttamaan.

Ilmeneekö tämä ominaisuus myös, kun olet lähdössä esim lomalle? Montako kertaa olet myöhästynyt lennolta?

Vai ilmeneekö se pelkästään silloin, kun siitä ei ole juuri sinulle haittaa? 

Sä voit itsellesi selittää ihan mitä vaan, mutta loppujen lopuksi kysymys on sun välinpitämättömyydestä. Sulle se, että muut joutuvat odottamaan on merkityksetöntä.

Miksi ei ilmenisi? On tullut juostua paniikissa lentokoneisiin ja laivoihin muutamaankin kertaan. Usko jo i.diootti, kukaan ei tee sitä tahallaan!

eri

Kertoo paljon sinusta ja kaltaisistasi myöhästelijöistä, että alatte oitis nimittelemään kun huonoa käytöstänne kritisoidaan.

sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelijät eivät yksinkertaisesti kunnioita muita ihmisiä. Jos tapaaminen on klo 7.00 niin tullaan 7.15 ja kerrotaan myötätuntoa kalasteleva tarina siitä kuinka elämä on vaikeaa, mutta sitten klo 8.00 tapaamiseen tullaan taas myöhässä. Jos olisi joku käytännön ongelma ehtiä ennen 7.15 niin 8.00 pitäisi hyvin ehtiä.

Että te jaksatte jankata tuota kunnioittamista. Kun siitä ei ole kyse, se on selitetty tässäkin ketjussa jo moneen kertaan! Vai onko itsetuntonne niin heikko, että siksi koette, ettei teitä kunnioiteta?

Minun aikani on tärkein omaisuus mitä minulla on. Kun odotutat minua turhaan sinä viet minulta sitä omaisuutta. Mistä muusta se voi johtua, kuin siitä että sinä et pidä sitä arvokkaana? 

Että olet pölv

Että olet pölvästi joka ei ymmärrä ihmisten käyttäytymistä.

Itse olet pölvästi, joka ei ymmärrä että ihmiset eivät pidä huonosta käytöksestä, oli sen syynä tai tekosyynä mikä tahansa.

Vierailija
204/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies myöhästyy aina koska on aikaoptimisti. Uskoo olevansa suihkussa vain 5min vaikka oikeasti menee 15min jne. Ei myöskään halua joutua odottamaan yhtään, vaan saapua paikalle juuri kun action alkaa ja siksi usein myöhästyy.

Jos ja kun joku pahoittaa mielensä tästä, mies vain kohauttaa olkapäitään, että ei tarvitse olla tekemisissä jos ei kelpaa. Toistaiseksi on vielä ollut suosittu tästä huolimatta, vaikka muutama kaverisuhde jäänytkin taakse. Ei vaikuta häntä liikuttavan. Uusia löytyy helposti.

Vierailija
205/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittäviä nämä kellokalle-tyypit jotka kyttäävät jokaista minuuttia. Pikkusieluisia, itsekeskeisiä ja olemattomalla itsetunnolla varustettuja. Kaikki pyörii vain heidän oman napansa ympärillä: jos joku myöhästyy 5 minuuttia, ottavat sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja loukkaantuvat verisesti, hyvä etteivät lähetä laskua siitä että joku "tuhlasi" heidän arvokasta aikaansa.

Minulla on yksi tällainen kellokallekaveri, jos olen myöhässä tapaamisesta 5 minuuttia, jonka odottelee esim. kauppakeskuksessa johon on sovittu treffit, on kuin myrskyn merkki, naama norsunvtulla, puhisee vain eikä puhu mitään ensimmäiseen puoleen tuntiin. Pyytelee treffeille ja ihmettelee kun en koskaan enää lähde.

No tämän kanssa en enää sovikaan mitään tapaamisia, on minulla sentään järkeviä rentoja hyvällä itsetunnolla varustettuja fiksuja kavereita joiden maailma ei kaadu muutaman minuutin takia, he itsekin joskus myöhästyvät.

Ihanko oikeasti se on sinun mielestäsi pelkkää nipottamista jos se harmittaa että 1,5h vuorosta pystyy joka viikko käyttämään vain tunnin sen takia että odotetaan yhtä ja samaa henkilöä? Olisiko sinulle ihan ok jos joka kerta ostaessasi vaikka lohifilettä maksaisit kilosta mutta saisit vain 600g? Ihan samalla tavalla tuossa jää ihmisiltä saamatta vastinetta rahalleen. 

ap

Vierailija
206/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tiedär, että tämä "kellokalle" tyyppi odottaa sinua täsmällisenä paikalle, niin miksi teet hänelle kiusaa myöhästymällä? Taidat olla vain ilkeä ihminen, etkä mikään rento. Onkohan sinulla edes niitä muita rentoja kavereita.

Vierailija
207/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että ne jotka tällaisesta kroonisesti myöhästelevästä ystävästä tai sukulaisesta kärsivät kertovat heille suoraan, että ei ole ok myöhästyä.

Jos jollain on tapana myöhästyä tunteja tapaamisestatai kylävierailusta, hänelle voi soittaa ja kertoa, ettei enää tarvitse tullakaan.

Minullakin on ystävä, joka 20 minuutin kuluttua sovitusta tapaamisesta soittaa ja kertoo, että nyt lähdin kotoa (20 kilometrin päästä) tulemaan. Tähän olen tottunutkin ja tiedän, että voin ainakin puolituntia aina lisätä tapasmisaikaan.

Olen tehnyt niinkin, että kun vieras ei ole tullut viimeistään klo 18 kuten hän itse ilmoitti tulevansa, olen poistunut kotoa klo 19 tunnin lenkille. Ei minun tarvitse koko iltaa päivystää, kun myöhästymisestä ei viitsitä edes ilmoittaa.

Vierailija
208/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte kiukutella myöhästelijöille mutta varmaa on että myöhästelijälle on tästä ominaisuudesta paljon enemmän haittaa kuin teille. Ja kyllä, krooniselle myöhästyjälle se on ominaisuus johon ei pysty itse vaikuttamaan.

Ilmeneekö tämä ominaisuus myös, kun olet lähdössä esim lomalle? Montako kertaa olet myöhästynyt lennolta?

Vai ilmeneekö se pelkästään silloin, kun siitä ei ole juuri sinulle haittaa? 

Sä voit itsellesi selittää ihan mitä vaan, mutta loppujen lopuksi kysymys on sun välinpitämättömyydestä. Sulle se, että muut joutuvat odottamaan on merkityksetöntä.

Miksi ei ilmenisi? On tullut juostua paniikissa lentokoneisiin ja laivoihin muutamaankin kertaan. Usko jo i.diootti, kukaan

Kertoo paljon sinusta ja kaltaisistasi myöhästelijöistä, että alatte oitis nimittelemään kun huonoa käytöstänne kritisoidaan.

sivusta

Näinhän ne vastuuta välttävät ihmiset toimivat. On niin paljon helpompaa syyttää muita kuin ottaa vastuu omasta huonosta käytöksestä.

Vierailija
209/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta auta armias, jos se krooninen myöhästyjä joutuukin jostain syystä odottamaan jotakuta toista. Silloin lähtee saman tien vihainen puhelu tai viesti sille, joka ei olekaan häntä odottamassa. Ja jos ei vastaa heti, häipyy paikalta ja suuttuu verisesti.

Osa näistä myöhästyjistä on narsisteja, ja muiden pitäisi vain palvoa heitä.

Vierailija
210/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Adhd-ihmisillä on ominaista myöhästely. Yhteiskunta pyörii taasen neurotyypillisten ihmisten mukaan. 

Vierailija
211/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Adhd-ihmisillä on ominaista myöhästely. Yhteiskunta pyörii taasen neurotyypillisten ihmisten mukaan. 

Miten se toimisi jos se pyörisi myöhästelijöiden mukaan? Eka salivuoro alkaa 19.00-20.00 välillä, ihan sitten kun satut ehtimään. Kun taas seuraavan vuoro alkaakin jossain 20.00-22.00 hujakoilla jos nyt viitsitte. Viimeiseen vuoroon pitääkin sitten varata vähän enemmän, jos vaikka 21.00-24.00 välillä koitetaan. 

Vierailija
212/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästyn esim. matkalta 30min sen vuoksi, että lämmitä auton, sulatan lumet, käyn huoltoasemalla tankkaamassa, ostan eväsleivät, pesen valot ja ikkunat. Tarkastan öljyt ja lisään tuulilasin pyyhkijän nesteen täyteen. Kaikki samalla kertaa. Edessä 600km ajomatka.

Sitten kun kaveri on kuskina. Hän lähtee ajoissa, on puoli tuntia ennen lähtöä paikalla. Joutuu etsii parkkipaikan. Haluaa tulla kahville. Kun päästään lähtemään, niin auto ehtinyt jo jäätyä ja peittyä lumeen. Ekat 20km saa olla kyydissä henkeä pidellen, ajaako kolarin kun ikkunat huurtuu. Siitä vähän eteenpäin niin pitää käydä tankkaan, mutta ei tankkia täyteen (ylimääräinen 15min pysähdys). Siitä 100km eteenpäin niin valot ei näytä hyvin, pitää käydä pyyhkimässä tien varressa 15min. Siitä 50km niin loppuu tuulilasin pyyhkijän neste. Siitä 20min säätöä. Seuraavaksi tarvitaankin lounasta (kun ei ole tehty eväitä eikö termaria matkan

Sen auton voi huoltaa etuajassa eikä laittaa lasinpesunestettä juuri ennen lähtöä tai sen aikana. 

Vierailija
213/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
214/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä karsin päivältä muut pois. Esim lähdetään ystävän kanssa syömään, laitan edellisenä päivänä kaikki valmiiksi ja tarkistan monelta pitää lähteä.

Olin tässä jokin aika sitten myöhästelijän kanssa Tallinnassa. Olin satamassa, kun tuli viesti ei tiedä missä passi on.

Joutui ottamaan taksin ja kiukutteli sitä matkalla. Aamulla sovittiin mennään tiettyyn aikaan aamiaiselle. 

Myöhästyi siitä 45 min ja iso osa oli jo loppu. 

Vierailija
215/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelijän voi kouluttaa laittamalla hänet kärsimään myöhästymisestään juurikin noin että jollei saavu sovitusti, lähtee itse pois. En tuhlaa aikaani turhaan odotteluun.

Vierailija
216/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys sen aiheuttaa ei mikään muu. Minä minä ja muiden odotuttamisesta viis.

Vierailija
217/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono ajantaju, ei osaa arvioida miten paljon aikaa vaatii perille pääsyyn tai ei huomaa ajan kulua, että osaisi lähteä ajoissa. Tai sit vaan ei välitä. Minua kyllä hävettää olla myöhässä, enkä noin paljon muista olleeni myöhässä. 

Viikosta toiseen ajaa sen saman matkan, mutta ei osaa arvioida kauanko siihen kuluu aikaa?

Voi olla vaikea uskoa, mutta sellaisia ihmisiä on ihan oikeasti olemassa.

Vierailija
218/447 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikaa ole olemassa. Miksi pitäisi elää jonkun sellaisen mukaan, mitä ei ole edes olemassa? En ymmärrä ihmisiä, joille aika on ihmistä tärkeämpi.

Vierailija
219/447 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittäviä nämä kellokalle-tyypit jotka kyttäävät jokaista minuuttia. Pikkusieluisia, itsekeskeisiä ja olemattomalla itsetunnolla varustettuja. Kaikki pyörii vain heidän oman napansa ympärillä: jos joku myöhästyy 5 minuuttia, ottavat sen henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja loukkaantuvat verisesti, hyvä etteivät lähetä laskua siitä että joku "tuhlasi" heidän arvokasta aikaansa.

Minulla on yksi tällainen kellokallekaveri, jos olen myöhässä tapaamisesta 5 minuuttia, jonka odottelee esim. kauppakeskuksessa johon on sovittu treffit, on kuin myrskyn merkki, naama norsunvtulla, puhisee vain eikä puhu mitään ensimmäiseen puoleen tuntiin. Pyytelee treffeille ja ihmettelee kun en koskaan enää lähde.

No tämän kanssa en enää sovikaan mitään tapaamisia, on minulla sentään järkeviä rentoja hyvällä itsetunnolla varustettuja fiksuja kavereita joiden maailma ei kaadu muutaman minu

Etkö ymmärrä lukemaasi?

Juuri kirjoitin että maailma ei kaadu muutaman minuutin odottelun takia.

Vierailija
220/447 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut odottavat kun Hän saapuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi