Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkien toiminta ihan järkyttävää!

Vierailija
20.02.2025 |

Missä vaiheessa Suomessa on annettu tällaisen tapahtua?? Eikö kukaan ole oikeasti yrittänyt vaikuttaa asiaan vuosien aikana?

Eli todellisuus iski päin näköä kun jouduin asioimaan pankin konttorissa maanantaina. Olivat ilman ilmoitusta lopettaneet pankkikorttini. Kortti siis debit, ei ole luottokortti. Minun kortti siis suljettiin ja uusi kortti tulee 2 viikon sisällä.

Ihmettelin pankkihenkilölle, että mitenhän nyt tulen toimeen?? Tilillä on kyllä rahaa mutta en pysty käyttämään sitä. Ennenkun vasta yli viikon päästä. Korttiin ja tiliin liitetyt sovelluksetkaan ei toimi, koska kortti on lopetettu.

Ajattelin, että koska olin kuitenkin PANKISSA niin voisin nostaa tililtäni käteisenä osan rahoista, että pärjään sen pari viikkoa. Mutta sekään ei käynyt, koska maanantaisin ei ko. pankissa ole kassapalveluita!! Vasta tänään torstaina pääsin nostamaan tililtä käteistä, että pääsin ruokakauppaan ja tankkaamaan auton.

Käsittämätöntä!

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole meidän perheessä varaa pitää esim. 500 euroa käteistä "hätävarana".

Eikä nyt varsinaisesti liity tähän, miksi pankkien politiikka on ihan anaalista. 

AP

Vierailija
62/101 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut kertoa jotain, ei sitä debit-korttia niin vain suljeta varoittamatta.

Kerroin kyllä sivu taaksepäin. Ei tullut mitään ilmoitusta! Olivat kuulemma yrittäneet soittaa numeroon, josta ei vastattu. Eivät soittaneet oikeeseen numeroon joka heillä oli! Debit-kortti meni tietämättäni kiinni. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa kotona pari sataa hädän varalta. Vähempikin riittää sillä kai jokaisella on ruokaakin kotona, ainakin kehotettu pitämään jonkinlaista kotivaraa. Tai sitten lainaa kaverilta pariksi päiväksi. Mutta tämä ei tietenkään poista sitä asiaa että pankit ovat ylimielisiä asiakkaita kohtaan. 

Vierailija
64/101 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt samoin, tosin oli kyllä ihan oma moka, kun luottokorttilasku oli maksamatta. Onneksi S-pankkiin pääsee jonottamalla ja sai nostettua sinne kertyneet bonukset, ettei paria viikkoa tarvinnut olla nälissään. 

Vierailija
65/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin käsittämätöntä!! Etkö tosiaan ole kuullut kriiisiajan kotivarastosta? Miksi ihmeessä sinulla ei ole tällaisessa maailmantilanteessa kotona varastossa muutamaa sataa euroakaan, että selviäisit sanotunlaisten tielanteiden yli. Siitä huolimatta katsot voivasi syyttää pankkiasi itse aiheuttamastasi tilanteesta!

Lainaa nyt vähän rahaa äidiltäsi.

a) minulla ei ole tarpeeksi rahaa, että olisi satasia jemmassa kotona b) syytän pankkia siitä, että sulkivat korttini ilman ilmoitusta. Eikä ollut pokkaa edes pahoitella tai antaa neuvoa, että mitä nyt voisi tehdä c) ei olisi auttanut vaikka "äiti" olisi antanut rahaa vaikka ilmaiseksi! Ei ole lähellä ketään, joka olisi käteistä lainannut. Olisi pitänyt ajaa esim. äitin luo yli 100km hakeakseen käteistä...

AP

Vierailija
66/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on lakkautettu kaksi tiliä n. 15 vuotta sitten. Huomasin tämän, koska tilejä ei enää näkynyt verkkopankissani. Tileillä oli hieman rahaa. Pankissa kukaan tiennyt mitään, vaikka monta kertaa soitin. Lopulta uhkasin tehdä rikosilmoituksen ja viedä asian julkisuuteen. Tilit löytyivät. Muka ihan normaali käytäntö ja rahat tallessa jossain heidän omalla tilillään. Nykyäänhän tilejä katoaa myös, mutta ihan muista syistä. Tosin myös pankkien itsensä hävittämänä, jos tiliä ei käytä muutamaan vuoteen. Pitäkää huolta ikäkkäiden sukulaistenne tilitiedoista! 

Vierailija
67/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada aikaiseksi nykypankkeihin kypsynyt eduskunta. Kyllä näihin ongelmiin varsin äkkiä ratkaisuja saataisiin, jos vain olisi halua. Mutta kun ei ole. Suomalaiset kansanedustajat ovat turhanpäiväisiä ja itsekkäitä tyhjäpäitä, jotka eivät saa mitään älyllistä aikaan. (Eikä tämä mikään puolueongelma ole. Kaikki samaa paskaa.)

Vierailija
68/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Useamman kerran lähiaikoina käynyt niin, että kassalla kassahenkilö sanonut siinä vaiheessa kun ostokset jo hihnalla ja pitäisi maksaa, että AI NIIN, tänään ei tän pankin kortit toimi. Ja asiakaspalvelu. Voi hemmetin kuustoista miten huonoa jo lähtien siitä, että laitan chatissa viestiä (koska kuka hullu soittaa kalliiseen asiakaspalveluun) ja saan vastauksen jossa parikymmentä emojia. Minkälaisia tolloja siellä on oikein töissä?

Vierailija
69/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada aikaiseksi nykypankkeihin kypsynyt eduskunta. Kyllä näihin ongelmiin varsin äkkiä ratkaisuja saataisiin, jos vain olisi halua. Mutta kun ei ole. Suomalaiset kansanedustajat ovat turhanpäiväisiä ja itsekkäitä tyhjäpäitä, jotka eivät saa mitään älyllistä aikaan. (Eikä tämä mikään puolueongelma ole. Kaikki samaa paskaa.)

Kyllä minä kaikesta huolimatta luotan suomalaisiin pankkeihin. 

Vierailija
70/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Useamman kerran lähiaikoina käynyt niin, että kassalla kassahenkilö sanonut siinä vaiheessa kun ostokset jo hihnalla ja pitäisi maksaa, että AI NIIN, tänään ei tän pankin kortit toimi. Ja asiakaspalvelu. Voi hemmetin kuustoista miten huonoa jo lähtien siitä, että laitan chatissa viestiä (koska kuka hullu soittaa kalliiseen asiakaspalveluun) ja saan vastauksen jossa parikymmentä emojia. Minkälaisia tolloja siellä on oikein töissä?

Kaupoissa pitäisi tiedottaa selkeästi, että nyt ei toimi sen ja sen pankin kortit.

Oville ja kaupan sisälle pitäisi saada näkyviä tiedotteita ongelmasta.

Vierailija
71/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä kaikesta huolimatta luotan suomalaisiin pankkeihin. 

Jep. Mutta se maksaa. Ja sinunlaistesi takia se maksaa vieläpä hel:in paljon.

Vierailija
72/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säikytteli yksi automaatti noin pari viikkoa sitten: se ilmoitti että tilin nostoraja ylittyy kun koitin nostaa muutaman kympin. En ollut käyttänyt korttia mihinkään tuota ennen ja tilillä oli rahaa (palkkapäivä). Pelästyin kun automaatti sanoi saman toistamiseen joten lähdin pankkiin saman tien - siellä on kassapalvelut auki arkisin klo 10-16 muistaakseni (OP).

Pankissa onneksi neuvonnassa oleva mukava pankkivirkailija kertoi että rahani ovat tallessa mutta kannattaa selvittää asiaa vielä kassapalveluissa. Joten odottelin tunnin ennen kuin pääsin kassavirkailijan juttusille. Hän kehotti kokeilemaan korttia pankin tiloissa olevalla automaatilla jossa kortti toimikin hyvin. Tuolla oli muitakin odottelemassa joilla oli samoja ongelmia. Semmosta. Pankille annoin kyllä kiitokset hyvästä palvelusta.

Vierailija
73/101 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaksi mennyt tää yhteiskunta kun kaikki on pian "sähköistä asiointia" muka meidän elämää helpottamaan!

Tänäänkin pankissa oli ihan valtavasti ihmisiä hoitamassa ihan perus asioitaan (laskunmaksut, selvittämään lainanlyhennys asioita jne). Näille kaikille on siis olemassa vaan 2 päivää viikossa!!??

Ei paljon helpota "sähköinen asiointi" mihin ollaan pyrkimässä, kun kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta!! Eikä esim. minun asiaa voi hoitaa kun vaan pankissa??

AP

Tämä on se syy miksi käteisestä EI SAA LUOPUA! Aina pitää olla jonkun verran käteistä jemmassa. Sekin pitää muistaa, että pankeilla on tosi paljon valtaa ja esim Canadassa pari vuotta sitten suljettiin pankkipalvelut tietyltä joukolta ihmisiä ihan vain poliittisista syistä. 

Sähköiset järjestelmät ovat käteviä mutta ne antaa myös kaiken vallan sinun rahoista vieraalle taholle. Valtiolle sekä pankille. 

Vierailija
74/101 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin tyhmiä ihmisiä että on vain YKSI kortti käytössä?

Minulla on 4 eri pankkiketjun luottokortit ja pääpankkiini on virtuaalisen pankki/luottokortin lisäksi 2 yhdistelmäkorttia.

Vierailija
75/101 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut kertoa jotain, ei sitä debit-korttia niin vain suljeta varoittamatta.

Kerroin kyllä sivu taaksepäin. Ei tullut mitään ilmoitusta! Olivat kuulemma yrittäneet soittaa numeroon, josta ei vastattu. Eivät soittaneet oikeeseen numeroon joka heillä oli! Debit-kortti meni tietämättäni kiinni. AP

No ei pidä paikkaansa. Ilmoitus on taatusti ollut verkkopankin vieeteissä ennen soittiyritystä. Eikä ne soittele muihin numeroihin kuin siihen, jonka olet itse heidän järjestelmään syöttänyt.

Vierailija
76/101 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap:lla ei äly riitä käteisellä elämän ongelmiin varautumiseen? Ja korttikin vaan suljetaan ilman, että ap olisi siihen mitenkään syyllinen. Sähköisestä maailmasta kitisee ja sitä yrittää paikata kännyn näpelöimisellä. Hupaisa tyyppi.

Vierailija
77/101 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta sivua toi ap meinaa yksinään jatkaa ketjua? Maaninen keijo.

Vierailija
78/101 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaksi mennyt tää yhteiskunta kun kaikki on pian "sähköistä asiointia" muka meidän elämää helpottamaan!

Tänäänkin pankissa oli ihan valtavasti ihmisiä hoitamassa ihan perus asioitaan (laskunmaksut, selvittämään lainanlyhennys asioita jne). Näille kaikille on siis olemassa vaan 2 päivää viikossa!!??

Ei paljon helpota "sähköinen asiointi" mihin ollaan pyrkimässä, kun kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta!! Eikä esim. minun asiaa voi hoitaa kun vaan pankissa??

AP

Olet niin oikeassa. Miten voi käyttä pankki-nimitystä, jos siellä ei ole rahaa jokaisena arkipäivänä saatavissa. Itse siirryin S-pankkiin, koska lähellä on konttori, josta voi arkisin nostaa rahaa. Muutenkin laskujen maksu on ihan muka pakko hoitaa netissä ja osalla ihmisistä ei ole mitään nettiä ja he joutuvat maksamaan hitosti palvelumaksuja. Onko enää perustuslain mukaista, että vaaditaan kaikkia härpäkkäeitä  voidakseen selvitä yhteiskunnassa.😈

Vierailija
79/101 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään sosialismi. Pankki haluaa maksimoida voittonsa eikä päivittäinen palvelu siihen sovi. Tai ilmeisesti palvelu ylipäätään.

Vierailija
80/101 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti.

Ei auttanut minua. Minulla oli yhdistelmäkortti (pankki/luotto), kun pankki sen yhtenä päivänä lakkautti. Kertoivat, että varmuuden vuoksi, kun oli joku tietoturvaepäily. Uuden sain neljän (4!) viikon päästä.

Sivusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän