Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkien toiminta ihan järkyttävää!

Vierailija
20.02.2025 |

Missä vaiheessa Suomessa on annettu tällaisen tapahtua?? Eikö kukaan ole oikeasti yrittänyt vaikuttaa asiaan vuosien aikana?

Eli todellisuus iski päin näköä kun jouduin asioimaan pankin konttorissa maanantaina. Olivat ilman ilmoitusta lopettaneet pankkikorttini. Kortti siis debit, ei ole luottokortti. Minun kortti siis suljettiin ja uusi kortti tulee 2 viikon sisällä.

Ihmettelin pankkihenkilölle, että mitenhän nyt tulen toimeen?? Tilillä on kyllä rahaa mutta en pysty käyttämään sitä. Ennenkun vasta yli viikon päästä. Korttiin ja tiliin liitetyt sovelluksetkaan ei toimi, koska kortti on lopetettu.

Ajattelin, että koska olin kuitenkin PANKISSA niin voisin nostaa tililtäni käteisenä osan rahoista, että pärjään sen pari viikkoa. Mutta sekään ei käynyt, koska maanantaisin ei ko. pankissa ole kassapalveluita!! Vasta tänään torstaina pääsin nostamaan tililtä käteistä, että pääsin ruokakauppaan ja tankkaamaan auton.

Käsittämätöntä!

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pankki lopettaisi kortin ilman ilmoitusta? 

Kortin tiedot varastettu tai maksut maksamatta.

Luulisi että AP osaisi itse keksiä syyn mutta ei näköjään osaa.

Vierailija
22/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi pankit elävät ihmisten rahoilla jos kaikki vetäisivät säästönsä pankeista pois menisi ne nurin kuin korttitalot.

Pankeilla ei ole omaa rahaa vaan ihmisten rahoilla tehdään uutta rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
24/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jumal....... joku vielä luottaa että tili ja kortti vain yhdessä pankissa? Vähintään kahdessa pankissa täytyy olla ja kortit myös.

Koulussa opetettiin 80-luvulla että pitää keskittää yhteen pankkiin. Syyksi mainittiin että se oli edullista lainaneuvotteluissa. Tämä on varmaan se jäänne ihmisillä.

Kannattanee seurata aikaansa välillä. On se toki yksinkertaisinta hoitaa suurin osa asioista yhdessä pankissa, mutta silti voi pitää toista pankkia ns. varalla ja pitää siellä edes jonkunlainen summa varalla.

Vierailija
25/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska provo. Vois periaatteessa olla totta mutta tässä tapauksessa ei ole.

Vierailija
26/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken lisäksi pankit elävät ihmisten rahoilla jos kaikki vetäisivät säästönsä pankeista pois menisi ne nurin kuin korttitalot.

Pankeilla ei ole omaa rahaa vaan ihmisten rahoilla tehdään uutta rahaa

Niin ja ihmiset tekevät myös itselleen uutta rahaa pankkitiliensä avulla. Sijoittamalla. Ihan hyvä, että pankit on olemassa.

Vierailija
27/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain ry ss ien trollailua taas. Aiheutetaan (tai siis epätoivoisesti yritetään) epävarmuutta ihmisissä.

Vierailija
28/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit AP kertoa sen syyn sille pankkikortin sulkemiselle. 

Vierailija
29/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kortti lopetettiin ulkomailla tehdyn automaattinoston takia, itse olin siis tehnyt tuon noston. Mitään ei ilmoitettu, asia selvisi minulle vasta kun olin kaupan kassalla Suomessa ja kortti ei toiminut. Ei mitään ilmoitusta ollut tullut mihinkään, ei sähköpostiin, ei tekstiviestiä, ei verkkopankkiin mitään. 

Vierailija
30/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa hetki niin kerron kohta :)

AP

Vierailija
31/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jumal....... joku vielä luottaa että tili ja kortti vain yhdessä pankissa? Vähintään kahdessa pankissa täytyy olla ja kortit myös.

Kannattanee seurata aikaansa välillä. On se toki yksinkertaisinta hoitaa suurin osa asioista yhdessä pankissa, mutta silti voi pitää toista pankkia ns. varalla ja pitää siellä edes jonkunlainen summa varalla.

Nykyään osuuskaupan omistaja-asiakkailla pitää olle se toinen tili S-Pankissa, jotta saa ne bonukset tilille.

Vierailija
32/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse muokannut ja kortti suljettu sen takia, ei kehtaa sanoa sitä täällä. Perus vassarin mutinaa, aina muiden syy.

Vierailija
33/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kortti kuoletetaan vaikkapa katoamisen johdosta, niin sen kun ottaa google payn tai mobile payn käyttöön, jonka jälkeen kännykkää voi käyttää kuin korttia.

Vierailija
34/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Ootko miettinyt uuden näppäimistön ostoa tai laita noi joskus vaikka eri järjestykseen /50 tai 50/ 5/0 jne?

Vierailija
35/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paska provo. Vois periaatteessa olla totta mutta tässä tapauksessa ei ole.

Haluaisitko hieman perustella?

Vierailija
36/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis puoliso haki uutta korttia kun hänen kortti varastettiin postilaatikosta joku aika sitten (hänen oma kortti ja oma tili) Ei siis koskaan tullut perille. Pankin mielestä minä olen rikkonut debit-korttini ehtoja, kun kerroimme, että vain minulla on ollut toimiva debit-kortti. Pankki kuvitteli, että olen antanut oman korttini puolisoni käyttöön. Siksi minun kortti lopetettiin, ja uuden saa parin viikon sisällä.

Minulle ei ilmoitettu mitenkään, että korttini oli suljettu. Huomasin vasta kun yritin käyttää korttia.

AP

Vierailija
37/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti.

Jos pankki päättää lopettaa korttisi kysymättä sinulta, varmaan voi tehdä sen luottokortillekin!?

AP

Minulle sentään tuli ilmoitus sen jälkeen, kun olivat luottokortin lakkauttaneet, uusi kortti oli laitettu tulemaan samantien. Kortin tiedot olivat päässeet vääriin käsiin. Okei joo. En ollut koskaan ko. Kortilla ostanut netistä mitään, se on varakortti esim ulkomaanmatkoja varten, ja niitä ei viime vuosina ole ollut. Ainoa käyttö oli yli 4v sitten k-raudassa, olisko keskon järjestelmistä sit mennyt hakkereille, tai sit pankista.

Vierailija
38/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä säästöille maksa korkoa. Palvelumaksut sen sijaan naurettavistakin asioista.

Vierailija
39/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole  ko päivänä kassapalveluita, niin ne nyt virkailijoiden omista rahoista voi antaa käteistä. Olisit mennyt toiseen konttoriin.

Kyllä pankkitilille tulee imoitus, milloin pitää kortti uusia. Jos ei uusi, niin entisellä kortilla ei voi maksaa.

Tai jos se ulkomainen nosto on ollut epäilyttävä, niin voivat sulkea kortin asiakkaan tilin suojaamiseksi. Siksikin ulkomailla pitäisi aina olla joko käteitstä tai toinen kortti mukana.

Vierailija
40/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kortti kuoletetaan vaikkapa katoamisen johdosta, niin sen kun ottaa google payn tai mobile payn käyttöön, jonka jälkeen kännykkää voi käyttää kuin korttia.

Kun liittää uuden kortin Mobile payhyn pitää tunnistautua. Eli ei mene niin, että uusi kortti olisi kuten aiempi. Vaikka tili on sama, kortti on kuitenkin uusi ja siinä on eri "tiedot".

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän