Pankkien toiminta ihan järkyttävää!
Missä vaiheessa Suomessa on annettu tällaisen tapahtua?? Eikö kukaan ole oikeasti yrittänyt vaikuttaa asiaan vuosien aikana?
Eli todellisuus iski päin näköä kun jouduin asioimaan pankin konttorissa maanantaina. Olivat ilman ilmoitusta lopettaneet pankkikorttini. Kortti siis debit, ei ole luottokortti. Minun kortti siis suljettiin ja uusi kortti tulee 2 viikon sisällä.
Ihmettelin pankkihenkilölle, että mitenhän nyt tulen toimeen?? Tilillä on kyllä rahaa mutta en pysty käyttämään sitä. Ennenkun vasta yli viikon päästä. Korttiin ja tiliin liitetyt sovelluksetkaan ei toimi, koska kortti on lopetettu.
Ajattelin, että koska olin kuitenkin PANKISSA niin voisin nostaa tililtäni käteisenä osan rahoista, että pärjään sen pari viikkoa. Mutta sekään ei käynyt, koska maanantaisin ei ko. pankissa ole kassapalveluita!! Vasta tänään torstaina pääsin nostamaan tililtä käteistä, että pääsin ruokakauppaan ja tankkaamaan auton.
Käsittämätöntä!
Kommentit (101)
Mulla on tästä syystä tili ja kortti 2 pankissa. Myös kotona 500 euroa käteistä.
Pankeissa tapahtuu kummia asioita. Minullekin ilmoitettiin (asiasta on jo vuosia aikaa) puhelimitse että korttini on joutunut vääriin käsiin ja suljetaan. Ihmettelin asiaa, kun kyseistä korttia en ollut koskaan käyttänyt (varakortti). Kun sain uuden kortin, taas tuli ilmoitus että kortti suljetaan (en ollut tuota uuttakaan korttia käyttänyt). Tätä jatkui koko kesä. Asiasta kyllästyneenä menin pankkiin kysymään tästä asiasta. Virkailija katsoi koneelta ja sanoi että upsista, näyttää että täällä on joku täppä päällä että kortti on varastettu ja kukaan ei ole ottanut sitä pois kun uusi kortti on lähetetty. Vaihdoin pankkia.
Hoitaako pankkien it-puolta nykyään EUn ulkopuoliset intialaiset?!? Kun ei enää edes sisäänkirjautumiset onnistu?
Olin ulkomailla ja olivat sotkeneet luottokorttini niin ettei toiminut! Pahoittelivat vaan jälkeen päin, en saanut mitään korvausta.
Onneksi miehelläni oli toinen kortti ja vielä eri pankin kortti.
Ajatelkaa jos olisin ollut matkoilla yksin?!?!? :-o
Kortissa on aikaraja milloin ei enää ole voimassa,lukee kortissa.
Katsotaan sitten miten käy kun euro on saatu hajoitettua siirrytäänkö takaisin oravannahkoihin täällä peräpohjolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pankki lopettaisi kortin ilman ilmoitusta?
Kortin tiedot varastettu tai maksut maksamatta.
Pankki järjestää poliisiMIEHEN (ei puolison tms.) avustuksella kortin hakemisen asiakkaan kotoa, mitään sulkua tarvita. Vähän lisää epäjärjestystä ja ahdistusta naisen elämään.
Todellakin käsittämätöntä!! Etkö tosiaan ole kuullut kriiisiajan kotivarastosta? Miksi ihmeessä sinulla ei ole tällaisessa maailmantilanteessa kotona varastossa muutamaa sataa euroakaan, että selviäisit sanotunlaisten tielanteiden yli. Siitä huolimatta katsot voivasi syyttää pankkiasi itse aiheuttamastasi tilanteesta!
Lainaa nyt vähän rahaa äidiltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tästä syystä tili ja kortti 2 pankissa. Myös kotona 500 euroa käteistä.
Huumeet ja muut ostetaan käteisellä 😷 -pieni ja ruma diileri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole ko päivänä kassapalveluita, niin ne nyt virkailijoiden omista rahoista voi antaa käteistä. Olisit mennyt toiseen konttoriin.
Kyllä pankkitilille tulee imoitus, milloin pitää kortti uusia. Jos ei uusi, niin entisellä kortilla ei voi maksaa.
Tai jos se ulkomainen nosto on ollut epäilyttävä, niin voivat sulkea kortin asiakkaan tilin suojaamiseksi. Siksikin ulkomailla pitäisi aina olla joko käteitstä tai toinen kortti mukana.
Luepa aikaisemmat viestit! Mitään tällaista ei ole käynyt!
AP
Viranomaisen avustuksella pankki vainoaa asiakasta
Käteistä on pakko olla aina. Minulla on kotona 15000 euron käteisvarat.
Juuh, elikkäs käyttötilin lisäksi tili S-pankissa, mistä myös debit-kortti ja tilillä aina jokunen satanen, sen lisäksi vähintään 500e kotona varuiksi
Et tainnut kertoa jotain, ei sitä debit-korttia niin vain suljeta varoittamatta.
eihän tossa tartte kun siirtää muutama satanen nettipankissa kaverin tilille ja kaveri lyö setelit kouraan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on käynyt aivan samoin. Ei minkäänlaista ilmoitusta ollut tullut asiasta.
Varmasti syy selvisi. Mikä se oli?
Veikkaan, että maksamattomia juttuja, tietoja päivittämättä pyynnöistä huolimatta tai korttitiedot varastettu.
Verkkopankkiin on hyvinkin voinut tulla viesti kortin sulkemisesta. Näistä saa ilmoituksen sähköpostilla, jossa käsketään menemään verkkopankkiin ja tarkistamaan viesti. Pankista sähköpostilla tulleessa ilmoituksessa EI ole linkkiä verkkopankkiin. Jos on jokin linkki, sähköposti on huijarilta.
Sellaistakin voi käydä, että pankki on lähettänyt uuden kortin väärälle henkilölle. Itselleni kävi kerran näin.
Itselleni kävi niin että onnistuin muistamaan väärin PIN koodin tarpeeksi monta kertaa ja meni verkkopankkitunnukset lukkoon. Ei auttanut kuin konttoriin mennä. Olisi onnistunut tunnistautuminen vain verkkopankkitunnuksilla, jotta sai palvelut auki, mutta kun ne verkkopankkitunnukset oli lukossa niin.. konttori meidän naapurissa 100 m päässä ei ole auki asiakkaille (mahtava homma muuten tämä että on konttori jossa ei saa asioida ollenkaan, myöskään lähipaikkakunnilla ei ole konttoria johon saa mennä). Piti lähteä 50 km päähän konttoriin jossa oli viikon päähän yksi vapaa aika jossa sain tunnarit auki.
Tästä viisastuneena:
- kotona aina käteistä ainakin 500 e ja sen verran käteistä, että pääsee mistä tahansa taksilla kotiin
- kahden pankin verkkopankkitunnukset, tili ja kortti
- mobiilivarmenne! Sillä saa tunnistauduttua silloinkin kun se ei pankkitunnuksilla onnistu
Vierailija kirjoitti:
Hoitaako pankkien it-puolta nykyään EUn ulkopuoliset intialaiset?!? Kun ei enää edes sisäänkirjautumiset onnistu?
Jaettu malli. Inkkarit tuodaan Suomeen koska lainsäädäntö vaatii ja hoitavat palvelimia ja infraa. Tunnistus taitaa olla vielä kotimaisissa käsissä toistaiseksi.
Luepa aikaisemmat viestit! Mitään tällaista ei ole käynyt!
AP