Meneekö se niin, että jos sairastut vakavasti, niin sitten vasta aletaan pitämään yhteyttä ja tapailemaan ?
Vai mitä olette mieltä?
Ihmisten pitäisi olla toistensa kanssa tekemisissä nyt, eikä sitten , kun viimeiset hetket on käsllä, olipa kyse mistä tahansa.
Kommentit (23)
Ei minua ainakaan kiinnosta tapailla ketään sairaita.
En kertoisi kenellekkään, jos sairastun vakavammin,olen nyt yksin ja aina ollut niin turha sitä enää siinä vaiheessa alkaa hempeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Joo, itellä syöpä mutta siltikään en kiinnosta ketään paitsi äitiä ja aviomiestä. Että ei välttämättä tarvi odottaa edes siihen asti.
Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut jostain syöpäläisestä?
Perus. Pidetään itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, itellä syöpä mutta siltikään en kiinnosta ketään paitsi äitiä ja aviomiestä. Että ei välttämättä tarvi odottaa edes siihen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkkään, jos et ole muulloinkaan ollut hänen kanssaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole kiinnostunut sinustakaan. Ihan sama oletko terve vai sairas.
Päinvastoin, ystävistä tulee entisiä.
Tai Jos on raskaana, kuten itselleni kävi. Harmi vaan kiinnostus ei ollut positiivista vaan negatiivista ja ahdistelevaa. Parempi vaan kun saa olla ihan kaikelta huomiolta rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla sama! Minä En Ole Mikään Hyväntekijä! Olen Vaasasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! En minäkään halua tavata sinua. Älä vain pyydä apua sitten kun sairastut.
Vakava sairastuminen jakaa ihmiset. Osa ystävinä pitämistäsi ihmisistä kaikkoaa lopullisesti. Osa jää, mutta saa miettiä mikä on motiivi jäämisellä. Kaikilla se ei ole mitään hyvää.
Ei mene niin, vaan ns ystävät ja tuttavat kaikkoavat jokainen. Jäljelle jää se jolla on suurin hoitovastuu.
Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Monet luulevat, että taudit tarttuvat. Sen lisäksi luullaan, että sairastunut haluaisi puhua vain sairaudesta, lääkityksistä ja hoidoista. Se on hullua, koska niistä saa puhua potilasyhdistyksessä ja hoitokontaktien puitteissa ihan tarpeeksi. Itse sairastan syöpää ja haluan nimenomaan keskittyä elämään niinä päivinä, jolloin se on mahdollista. Haluan hyvällä ilmalla ulkoilla kauniissa puistossa tai kauniissa maisemissa, käydä näyttelyissä, elokuvissa jne. Minun rajoitteeni johtuvat hoitojen aiheuttamasta väsymyksestä ja pahoinvoinnista, jolloin en tietenkään ole lähdössä mihinkään kotoani.
Syöpäläiseksi 'läheistään' kutsunut on tietenkin provo Porvoon pitäjästä.
Asiaan:
En usko ainakaan kaikkien ystävieni kaikkoavan, mikäli vakavasti sairastuisin.
Näin ainakin toivon.
Kun itse sairastuin syöpään, ihmiset (jopa omat sisarukset) lakkasivat pitämästä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet luulevat, että taudit tarttuvat. Sen lisäksi luullaan, että sairastunut haluaisi puhua vain sairaudesta, lääkityksistä ja hoidoista. Se on hullua, koska niistä saa puhua potilasyhdistyksessä ja hoitokontaktien puitteissa ihan tarpeeksi. Itse sairastan syöpää ja haluan nimenomaan keskittyä elämään niinä päivinä, jolloin se on mahdollista. Haluan hyvällä ilmalla ulkoilla kauniissa puistossa tai kauniissa maisemissa, käydä näyttelyissä, elokuvissa jne. Minun rajoitteeni johtuvat hoitojen aiheuttamasta väsymyksestä ja pahoinvoinnista, jolloin en tietenkään ole lähdössä mihinkään kotoani.
Minäkin sairastan syöpää enkä ole koskaan ollut niin yksin kuin nyt. Paitsi sen jälkeen kun lapseni kuoli. Surukin tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse sairastuin syöpään, ihmiset (jopa omat sisarukset) lakkasivat pitämästä yhteyttä.
Sairastuneellakin on toisaalta oikeus hylätä ihmiset jotka eivät osaa suhtautua muuten kuin kauhistelemalla tai harjoittamalla traumadumppausta, jolloin sairastunut saa niskaansa kaikkien muidenkin ongelmat. Ikään kuin kilpaillaan kenellä menee huonoitin.