Miksi lakkovahdit pysäyttelevät kaupassa käyviä?
Kommentit (148)
Jos kauppa auki ja tarviin jotain niin menen ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin sympatiat pienipalkkaisia vajaita tuntimääriä tekeviä kaupan työntekijöitä kohtaan. En mene lakkopäivinä kauppaan vaikka olisi kuinka hyvät tarjoukset tai ruoka vähissä.
Hyvin on liittojen aivopesu uponnut sinuun. Oletko koskaan miettinyt, mistä rahoista ne myyjän palkat maksetaan ja mitä siitä oikeasti seuraisi, jos kukaan ei kävisi tällä viikolla enää kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin sympatiat pienipalkkaisia vajaita tuntimääriä tekeviä kaupan työntekijöitä kohtaan. En mene lakkopäivinä kauppaan vaikka olisi kuinka hyvät tarjoukset tai ruoka vähissä.
Eli haluat, ettei myyjille jatkossakaan makseta parempaa palkkaa. Vai etkö hoksannut, että me asiakkaan maksamme ne palkat ostamalla tuotteita.? :D
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän väliä sillä on haenko sen leivinpaperin nyt vai parin päivän päästä kun jokatapauksessa joudun sitä ostamaan?
Niin, eihän sillä ole väliä käykö kirkossa sunnuntaina vai tiistaina.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten menet lakon jälkeen joka tapauksessa ostamaan ne samat tuotteet. Kuvitteletko että toiminnallasi oli jonkinlainen vaikutus yhtään mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän väliä sillä on haenko sen leivinpaperin nyt vai parin päivän päästä kun jokatapauksessa joudun sitä ostamaan?
Oletko useinkin ostanut kirkosta tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Mutta se ei ole näille lakkoilijoille näköjään avautunut.
Vedän koukun palleaan jos yrittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on liittojen aivopesu uponnut sinuun. Oletko koskaan miettinyt, mistä rahoista ne myyjän palkat maksetaan ja mitä siitä oikeasti seuraisi, jos kukaan ei kävisi tällä viikolla enää kaupassa?
Siitä ei seuraisi yhtään mitään, koska he ostaisivat kaiken sen saman sitten ensi viikolla sen sijaan.
Oho että ihan jututtavat ovella. 50-luvulla rikkureita vedettiin turpaan! Nössöä nykymenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei seuraisi yhtään mitään, koska he ostaisivat kaiken sen saman sitten ensi viikolla sen sijaan.
Naiivia ajattelua. Voit olla varma, että oikeassa elämässä kauppiaat nostaisivat hintoja vedoten siihen, että tekivät 3 päivää tappiota, kun kukaan ei käynyt tuottamassa kassavirtaa. Sitäkö toivot?
Vierailija kirjoitti:
Oho että ihan jututtavat ovella. 50-luvulla rikkureita vedettiin turpaan! Nössöä nykymenoa.
Millä tavall asiakas on rikkuri? Eihän lakko koske kuin tiettyjä PAMiin kuuluvia tyyppejä. Jos minä kuulun vaikkapa Akavaan, tällä lakolla ei ole mitään tekemistä minun kanssani.
Kyllä en kestä tämmöistä kaikki lakot pitää kieltää ja minähän käyn kaupassa tasan silloin kun haluan.
Olin ihan pettynyt, kun ei ollut lakkovahteja pysäyttämässä ihmisiä. Olisi ollut mielenkiintoista keskustella esimerkiksi siitä, ymmärtävätkö he millainen turha heittopussi kaupan ala on SAK:n kuvioissa.
Törkeää toimintaa. Vaikka periaatteessa tuen lakkoja, niin ketään ulkopuolista ei saa häiritä. Myös syyllistäminen on turhaa. Ja mikä hiton esimerkki tuo leivinpaperi on? Ehkä se asiakas tarvitsee ruokaa tai vaikka terveyssiteitä? Pitääkö silloinkin olla ilman tai lainata naapurilta, voi jessus.
Pitäisikö lakon aikana päinvastoin mennäkin kauppaan joukolla ja varastaa tavaraa, jotta tulisi vielä suuremmat tappiot kaupoille?
suomalaisen kryptoniitti. ihminen lähestyy ystävällisesti ja yrittää puhua
Lakkovahdit koittavat saada ihmiset tulemaan ostoksille vasta lakon päätyttyä. Se, että asiakkaat eivät käy ostoksilla lakon aikana, on kuulemma tuen osoittamista lakolle.
Itsekin kävin sunnuntaina jo kaupassa ja seuraavaksi menen kauppaan vasta lakon päätyttyä.
Vetäisin lakkovahtia turpaan jos pysäyttäisi.