Oikeistolaisen ja vasemmistolaisen merkittävin ero
Vasemmistolainen ajattelee, että yhteiskunta ja muut ihmiset ovat vastuussa hänen hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.
Oikeistolainen ajattelee, että hän on ITSE puhtaasti vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.
Kommentit (319)
Kivikaudella ei yhteiskunta ollut vastuussa yksilöstä. Silloin saikin kääntää pellon ja rakentaa pirtin mihin vain missä ei ihmisiä näkynyt. Nykyään korjaa poliisi talteen jos sellaista yrität. Työnteko tapahtuu vauraampien armoilla.
Persut:
Matalin koulutus
Korkein työttömyys
Eniten rikollisia
Eniten setämiehiä (75%, keski-ikä 54 v.)
Eihän oikeistolaiset vastustais perintöveroa, jos näin olisi.
Ja minä taas vastustan perintöveroa, vaikka kutsutte mua vihervassariks 🤔.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia oikeisto ei piittaa ihmisistä
Eikä tasa-arvosta
Eikä mistään keinotekoisesta femakkosyövästä tarvikaan välittää, jos luonto olisi miehet ja naiset tasa-arvoiseksi tarkoittanut, meillä ei edes sukupuolia olisi. Joten se siitä syövästä sitten. Vasentuneet ä m m ä t kuolisivat nälkään jos oikeistolaiset miehet teitä ei verovaroilla elättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suurimmat työntekijäpuolueet ovat PS ja KOK. Päivitä itsesi nykyaikaan."
Perussuomalaisista varsinkin on viimeisten tutkimustulosten mukaan aika paljon tätä porukkaa lähtenyt, koska tekivät aika ennätysmäisen takinkäännön valtaan päästyään. Moni tosiaan näki perussuomalaiset vaihtoehdoksi varsinkin demareille, kun viestivät sellaista tavallisuutta, duunariystävällisyyttä, ja että köyhimmiltä ei leikata, välitetään tavallisesta suomalaisesta. Mutta valtaan päästyään ovat olleet lähes oikeistolaisempia kuin kokoomuskaan, ja nyt demarien kannatus on kovassa nousussa, persujen laskussa.
Persujen työllisyysaste on eduskuntapuolueista matalin; vain 25%. Persuista 50% elää sosiaaliturvalla. Loput 25% on pk-yrittäjiä. Monikohan toistuvasti konkurssissa?
Ei noin moni persu oikeesti ole työttömiä, pimeissä töissä ovat. Junnilan tyyliin: pimeä firma Puolassa ja kirjoitti sen ansioluetteloonsa🤣
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisista varsinkin on viimeisten tutkimustulosten mukaan aika paljon tätä porukkaa lähtenyt, koska tekivät aika ennätysmäisen takinkäännön valtaan päästyään. Moni tosiaan näki perussuomalaiset vaihtoehdoksi varsinkin demareille, kun viestivät sellaista tavallisuutta, duunariystävällisyyttä, ja että köyhimmiltä ei leikata, välitetään tavallisesta suomalaisesta. Mutta valtaan päästyään ovat olleet lähes oikeistolaisempia kuin kokoomuskaan, ja nyt demarien kannatus on kovassa nousussa, persujen laskussa.
Tuppurainen haluaa sotia. Se on demari. Miltäs se sinusta kuulostaa? Oletko valmis kuolemaan isänmaan puolesta?
PS on elämänvastainen rikollis- ja vihaorganisaatio.
Useimmilla sen eliitissä persoonallisuushäiriötasoinen mt-ongelma ja/tai päihderiippuvuus. Ase taskussa kuljetaan ja kadulla ammuskellaan kun paniikki iskee. Lentokoneessa uhriudutaan puoluekannan takia, vaikkei kukaan edes tiedä, mikä nobody kännissä möykkää.
Vierailija kirjoitti:
Onko vain olemassa oikeistolainen ja vasemmistolainen? Miten olisi ennemmin järkevänlainen, joka ottaisi muut huomioon eikä ajattelisi vain omaa napaa winwin?
Oikeiston ja vasemmiston välissä on Keskusta. Itse pitää tehdä ja yrittää, mutta tarvittaessa yhteiskunta auttaa. Jostain syystä Keskusta mielletään junttipuolueeksi, joka ajaisi vain maanviljelijöiden asiaa. Sekä oikeisto että vasemmisto vihaavat sitä jostain syystä. Vasemmiston viha maanviljelijöitä ja siten myös entistä Maalaisliittoa, nykyistä Keskustaa kohtaan johtunee siitä, että maanviljelijätkin ovat omistavaa luokkaa. Oikeistoa taitaa vieläkin harmittaa Kekkosen pitkä valtakausi ja pelko siitä, että navetanhaju tarttuu, jos oleilee liian kauan keskustalaisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia oikeisto ei piittaa ihmisistä
Eikä tasa-arvosta
Eikä mistään keinotekoisesta femakkosyövästä tarvikaan välittää, jos luonto olisi miehet ja naiset tasa-arvoiseksi tarkoittanut, meillä ei edes sukupuolia olisi. Joten se siitä syövästä sitten. Vasentuneet ä m m ä t kuolisivat nälkään jos oikeistolaiset miehet teitä ei verovaroilla elättäisi.
Niin, se taitaakin oikeistolaisilla miespareilla mennä rahat hienoon elämään, alkoholiin ja kalliisiin ulkomaan matkoihin. Ovatkohan jo huomanneet sen tosiasian, että kaksi miestä ei voi lisääntyä keskenään?
Nykyään on moni työläisperheen jälkeläinen voinut opiskella itselleen korkeakoulututkinnon ja alkanut pitää itseään porvarina. Huvittavaa katsottavaa, kun etsivät, miten kuuluu olla.
"Poliitikot kiittävät sinun veronmaksuintoasi ja käärivät rahasi parempaan talteen omilleen. Pahaksi onneksi kaltaisia naiveja ihmisiä on olemassa"
On surullista nähdä, että usko pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon on tällä tavalla rapautumassa. Olen itse jo viisikymppinen, ja ei meillä ennen tällaista ajattelua juurikaan ollut. Uskottiin, että luodaan kaikille parempaa yhteiskuntaa, jossa kaikille mahdollistetaan koulutus, terveydenhuolto, eläkkeet, turvaverkkona viimesijaiset toimeentulotuet jne.
Nyt sitten ilmeisesti osa uskoo, ja oikeisto tällaista tosin kovasti promoaa, että jossain on joku musta aukko minne ne verorahat menee, sen sijaan että tulisivat kansan hyödyksi, vaikka valtion tulo- ja menoarviot on ihan julkista tietoa ja jokainen kiinnostunut voi itse seurata mihin raha menee. En väitä toki, etteikö olisi tehottomuutta rahankäytössä, ja vääriä priorisointeja, mutta kyllä ne suurin osa menee sinne minne pitääkin, sosiaali- ja terveydenhuoltoon, eläkkeisiin, koulutuksen tukiin, sosiaalitukiin välttämättömän infran ylläpitoon jne.
Minusta varsinkin tiukkoina aikoina toki valtion ja kuntien tapaa käyttää rahoja pitäisi toki käydä läpi ja optimoida, niin että ne saadaan menemään välttämättömimpiin tarpeisiin, mutta ei ratkaisu ole jotenkin pyrkiä tuhoamaan koko systeemiä ja ajatella, että kun ei tämä toimi, hylätään koko juttu ja laitetaan jokainen pärjäämään omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Elä lepertele itse keksimiäsi perättömiä fantasioitasi.
Suomalainen politiikka on etujärjestöpolitiikkaa. Ammattiyhdistys ei ole vuosiin ollut SDPn etujärjestö. SDP ajaa lähinnä KELA-asiakkaiden etuja.
Vasemmistolaiset haluaa oikeistolaisten tienaamat rahat ja jauhavat tasa-arvosta. Toinen näistä (arvaa kumpi?) vietti nuoruutensa juottoloissa ja teki nuorena pari tenavaa eri isille ja on nyt työtön. Toinen vietti nuoruutensa koulunpenkillä ja tekee nyt hyväpalkkaista työtä.
Pikemminkin näin: Vasemmistolainen ajattelee, että yhteiskunta ja hän itse osana sitä ovat vastuussa muiden ihmisten hyvinvoinnista ja menestyksestä. Oikeistolainen ajattelee, että hän ITSE ei ole missään määrin vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.
Olen vasemmistolainen ja toiminimiyrittäjä. Laskutan vuodessa yli 200 000 euroa ja liiketoimintani kulut ovat hyvin vähäiset. En ole perustanut osakeyhtiötä, koska en halua hyödyntää verosuunnittelua tai minimoida maksamiani veroja. Maksan mielelläni veroja ja pyrin muutenkin osallistumaan kaikille hyvän yhteiskunnan rakentamiseen. Kannan myös vastuun omasta hyvinvoinnistani ja menestyksestäni, koska minulla on siihen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin näin: Vasemmistolainen ajattelee, että yhteiskunta ja hän itse osana sitä ovat vastuussa muiden ihmisten hyvinvoinnista ja menestyksestä. Oikeistolainen ajattelee, että hän ITSE ei ole missään määrin vastuussa KENENKÄÄN MUUN hyvinvoinnista ja menestyksestä.
Olen vasemmistolainen ja toiminimiyrittäjä. Laskutan vuodessa yli 200 000 euroa ja liiketoimintani kulut ovat hyvin vähäiset. En ole perustanut osakeyhtiötä, koska en halua hyödyntää verosuunnittelua tai minimoida maksamiani veroja. Maksan mielelläni veroja ja pyrin muutenkin osallistumaan kaikille hyvän yhteiskunnan rakentamiseen. Kannan myös vastuun omasta hyvinvoinnistani ja menestyksestäni, koska minulla on siihen mahdollisuus.
Korjasin hiukan itseäni tuossa ylemmässä kappaleessa.
Vierailija kirjoitti:
"Poliitikot kiittävät sinun veronmaksuintoasi ja käärivät rahasi parempaan talteen omilleen. Pahaksi onneksi kaltaisia naiveja ihmisiä on olemassa"
On surullista nähdä, että usko pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon on tällä tavalla rapautumassa. Olen itse jo viisikymppinen, ja ei meillä ennen tällaista ajattelua juurikaan ollut. Uskottiin, että luodaan kaikille parempaa yhteiskuntaa, jossa kaikille mahdollistetaan koulutus, terveydenhuolto, eläkkeet, turvaverkkona viimesijaiset toimeentulotuet jne.
Nyt sitten ilmeisesti osa uskoo, ja oikeisto tällaista tosin kovasti promoaa, että jossain on joku musta aukko minne ne verorahat menee, sen sijaan että tulisivat kansan hyödyksi, vaikka valtion tulo- ja menoarviot on ihan julkista tietoa ja jokainen kiinnostunut voi itse seurata mihin raha menee. En väitä toki, etteikö olisi tehottomuutta rahankäytössä, ja vääriä priorisointeja, mutta kyllä ne suurin osa menee sinne minne pitääkin, sosiaa
Suuri osa verorahoista Suomessa menee poliittiseen korruptioon. Eli se varastetaan. Sitä ei tutkita eikä siitä rangaista. Se on maan tapa. Sitä pyörittää poliittinen mafia. Kaltaisesi hölmö ei vaan sitä tajua. Syy sinun kaltaistesi naiviuteen on opittua. Se on osa suomettumisen traditiota jossa poliitikkoja ja heidän tekemisiään ei osata kritisoida eikä arvostella.
Peritty raha ei ole itse ansaittua rahaa, vaan sen saa laiskotellenkin.
Ihmisillä on erilaisia älyllisiä kykyjä ja heikompilahjaiset eivät voi vain ryhtyä menestysyrittäjiksi ja kovapalkkaisiksi lääkäreiksi, kunhan tarpeeksi ahkerasti yrittävät.
Jos pelkkä ahkeruus ja laiskuus todella ratkaisivat, alkaisin samantien oikeistolaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos äärilaidoille mennään niin eroa ei juuri ole. Samanlaista fundamentalistista ihmisvihaa löytyy kummaltakin puolelta. Todellisuudessa kummankin tärkein tavoite on saada kontrolloida muita ja muiden tekemisiä. Unohtamatta sitä että oma ryhmä on aina oikeassa ja muut on aina väärässä.
Kuulostaa äärikeskustalaiselta eli natsoc-ajattelulta. Siellä se Kekkosen perintökin lepää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vain olemassa oikeistolainen ja vasemmistolainen? Miten olisi ennemmin järkevänlainen, joka ottaisi muut huomioon eikä ajattelisi vain omaa napaa winwin?
Oikeiston ja vasemmiston välissä on Keskusta. Itse pitää tehdä ja yrittää, mutta tarvittaessa yhteiskunta auttaa. Jostain syystä Keskusta mielletään junttipuolueeksi, joka ajaisi vain maanviljelijöiden asiaa. Sekä oikeisto että vasemmisto vihaavat sitä jostain syystä. Vasemmiston viha maanviljelijöitä ja siten myös entistä Maalaisliittoa, nykyistä Keskustaa kohtaan johtunee siitä, että maanviljelijätkin ovat omistavaa luokkaa. Oikeistoa taitaa vieläkin harmittaa Kekkosen pitkä valtakausi ja pelko siitä, että navetanhaju tarttuu, jos oleilee liian kauan keskustalaisen seurassa.
Keskustan idea olla poliittisesti kohtuullisesti keskellä on kaunis ajatus, mutta valitettavasti kyseessä on sellainen suhmuroiva siltarumpupuolue, että itse en kyllä helsinkiläisenä ikinä niitä äänestäisi. Kepu pettää aina on muutenkin aina ollut vuosikymmeniä totta.