Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeistolaisen ja vasemmistolaisen merkittävin ero

Vierailija
19.02.2025 |

Vasemmistolainen ajattelee, että yhteiskunta ja muut ihmiset ovat vastuussa hänen hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.

Oikeistolainen ajattelee, että hän on ITSE puhtaasti vastuussa omasta hyvinvoinnistaan ja menestyksestään.

Kommentit (319)

Vierailija
21/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeistolainen toimii parantaakseen omaa elintasoaan."

Valittaen kuitenkin koko ajan samalla miten verotus vie kaiken ja kaikki ovat hänelle kateellisia jos menestyy ja miten hän joutuu kustantamaan muidenkin koulutuksen ja terveydenhoidon yms.

Eikö sitä voisi ihan vain keskittyä parantamaan sitä elintasoaan eikä valittamaan koko ajan kaikesta?

Vierailija
22/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

persut ja kok ovat niitä Trumpilaisia ja Venäjä mielisiä,se on totuus NYT SUOMESSA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä avaus. Olen jo kauan miettinyt, miten oikeisto ja vasemmisto nykyään itsensä määrittelevät? En tiedä.

Ennen, tulonjakopolitiikan aikaan, 70-luvulla vaikka, oikeisto = kyylät, vasemmisto = köpöt.

Eli vasemmisto oli palkkatöissä oikeistolla, ja riideltiin rahasta. Entä nyt?

Vierailija
24/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto ajattelee, että geenit määrittävät ihmiskohtalon, kun taas vasemmisto ajattelee, että kulttuuri, yhteiskunta ja ympäristö määrittävät ihmiskohtalon.

Tästäkö johtuen vasemmisto haluaa mädättää ja rappeuttaa mm. koulutuksen, sivistyksen, kulttuurin, käytöstavat?

Vierailija
25/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisena en allekirjoita. Minusta siihen kykenevien ihmisten kuuluu pitää huolta itsestään, ja toki osallistua sellaisen yhteiskunnan rahoittamiseenkin, jolla pidetään huolta turvaverkonomaisesti niistä, jotka ei pysty syystä tai toisesta pitämään itsestään huolta. 

"Oikeistolainen käy koulua, opiskelee, tekee työtä. Vasemmistolainen ei tee työtä, odottaa muiden elättävän hänet ja kiljuu yhteiskunnalta aina vaan lisää, lisää. "

Eihän ollenkaan näin. Duunareitahan iso osa vasemmistostahan on historiallisesti ollut, eli työtä tekeviä ihmisiä. Sitten on pienempi "älykkövasemmistolaisten" joukko myös. Itse ainakin teen diplomi-insinöörinä ihan hyväpalkkaista työtä. Vasemmistolaisuuteni näkyy siinä, että olen iloinen veronmaksaja, enkä kitise miten minut verotetaan kuiviin. Minusta on hienoa, että voin osallistua oikeudenmukaisen ja välittävän yhteiskunnan rakentamiseen maksamalla veroja. Silti itsellenikin jää oikein mukavasti rahaa jäljelle ja elintasoni on hyvä.

Vierailija
26/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset eivät tajua, että lääke heidän vihaan ja katkeruuteensa "rikkaita" kohtaan on yrityksen perustaminen.

Miksi ruikuttaa kun voi itse perustaa yrityksen ja alkaa miljonääriksi?

Vai onko perusongelma sittenkin laiskuus?

Persuloidi todistaa vähä-älyisyyttään vol 101

Mene töihin

Vierailija
27/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äärilaidoille mennään niin eroa ei juuri ole. Samanlaista fundamentalistista ihmisvihaa löytyy kummaltakin puolelta. Todellisuudessa  kummankin tärkein tavoite on saada kontrolloida muita ja muiden tekemisiä. Unohtamatta sitä että oma ryhmä on aina oikeassa ja muut on aina väärässä.

Koko vasemmistoaate perustuu sosialistiseen uskomuspaskaan jonka avulla sosialistinen eliitti nostaa itsensä valtaan etuisuuksien nauttijaksi.

Oikeistossa jokainen oman onnensa seppä eikä ihmisiä petetä ideologialla huijaamalla.

Vierailija
28/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia oikeisto ei piittaa ihmisistä

Eikä tasa-arvosta

Taskuilleni pyrkivät vasemmistolaiset eivät ole kanssani saman arvoisia, joten tasa-arvolle ei ole perusteita.   

Eivätkä myöskään pedofiilit ansaitse ihmusarvoa.

Vierailija
29/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisena en allekirjoita. Minusta siihen kykenevien ihmisten kuuluu pitää huolta itsestään, ja toki osallistua sellaisen yhteiskunnan rahoittamiseenkin, jolla pidetään huolta turvaverkonomaisesti niistä, jotka ei pysty syystä tai toisesta pitämään itsestään huolta. 

"Oikeistolainen käy koulua, opiskelee, tekee työtä. Vasemmistolainen ei tee työtä, odottaa muiden elättävän hänet ja kiljuu yhteiskunnalta aina vaan lisää, lisää. "

Eihän ollenkaan näin. Duunareitahan iso osa vasemmistostahan on historiallisesti ollut, eli työtä tekeviä ihmisiä. Sitten on pienempi "älykkövasemmistolaisten" joukko myös. Itse ainakin teen diplomi-insinöörinä ihan hyväpalkkaista työtä. Vasemmistolaisuuteni näkyy siinä, että olen iloinen veronmaksaja, enkä kitise miten minut verotetaan kuiviin. Minusta on hienoa, että voin osallistua oikeudenmukaisen ja välittävän yhteiskunnan rakentamiseen maksamalla veroja. Silti itselleniki

Suurimmat työntekijäpuolueet ovat PS ja KOK. Päivitä itsesi nykyaikaan.

Vierailija
30/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto ajattelee, että geenit määrittävät ihmiskohtalon, kun taas vasemmisto ajattelee, että kulttuuri, yhteiskunta ja ympäristö määrittävät ihmiskohtalon.

Ei tuollainen kyllä perinteisesit ole oikeistoajattelua ollenkaan, että geenit ratkaisisvat kohtalon. Varsinkin Amerikassa, ja täälläkin paljon, monet oikeistolaiset uskovat yksilön oman tahdon ja valintojen mahdollisuuksiin. Toki siis kaikki ryhmät varmasti myöntää että jossain tapauksissa geneettinen painolasti on niin vahva että mahdollisuudet on hyvin rajatut, jos olet esim. vaikeasti vajaakykyinen tai vammainen, mutta oikeistolaiset tuppaa ajattelemaan, että suurin osa on "taviksia" ja tavikset pystyy ottamaan itseään niskasta kiinni ja tekemään, jopa menestymään.

Vierailija
31/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

persut ja kok ovat niitä Trumpilaisia ja Venäjä mielisiä,se on totuus NYT SUOMESSA.

Mitä teit koko ala-asteen, kun et oppinut suomea?

Vierailija
32/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä suomalaisessa valtavirtaretoriikassa oikeistolaisen ja vasemmistolaisen ero on siinä, että oikeistolaisen leiman saa jos ei ole wokeltaja. Olematta edes mikään oikeistolainen.

Itsekin olen antiwokeltaja, mutta muuten lievästi vasemmalla.

Vierailija
33/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia oikeisto ei piittaa ihmisistä

Olet väärässä, oikeisto piittaa omistaan ja oikeiston mielestä on oikein vain se, että raha tulee rahan luo ja niillä, joilla ei ole ollenkaan varoja tai on niitä hyvin vähän riittää almuina se mikä jää jos jää yli varakkaammilta sen jälkeen, kun ovat omat halunsa ja paljot tarpeensa tyydyttäneet. 

Vierailija
34/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ollenkaan näin. Duunareitahan iso osa vasemmistostahan on historiallisesti ollut, eli työtä tekeviä ihmisiä. Sitten on pienempi "älykkövasemmistolaisten" joukko myös. Itse ainakin teen diplomi-insinöörinä ihan hyväpalkkaista työtä. Vasemmistolaisuuteni näkyy siinä, että olen iloinen veronmaksaja, enkä kitise miten minut verotetaan kuiviin. Minusta on hienoa, että voin osallistua oikeudenmukaisen ja välittävän yhteiskunnan rakentamiseen maksamalla veroja. Silti itselleniki

Poliitikot kiittävät sinun veronmaksuintoasi ja käärivät rahasi parempaan talteen omilleen. Pahaksi onneksi kaltaisia naiveja ihmisiä on olemassa.

Vierailija
35/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaiset eivät tajua, että lääke heidän vihaan ja katkeruuteensa "rikkaita" kohtaan on yrityksen perustaminen.

Miksi ruikuttaa kun voi itse perustaa yrityksen ja alkaa miljonääriksi?

Vai onko perusongelma sittenkin laiskuus?

Yrittäjäthän niitä pahimpia ruikuttajia ovat. Kaikesta pitää uhriutua ja valittaa. Oli ala mikä hyvänsä.

Vierailija
36/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen erottelun vahviten talouden kautta, en ihmisten asenteiden kautta. 

Taloudestahan juuri on kyse AP:n esiin nostamassa esimerkissä. 

Vierailija
37/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suurimmat työntekijäpuolueet ovat PS ja KOK. Päivitä itsesi nykyaikaan."

Perussuomalaisista varsinkin on viimeisten tutkimustulosten mukaan aika paljon tätä porukkaa lähtenyt, koska tekivät aika ennätysmäisen takinkäännön valtaan päästyään. Moni tosiaan näki perussuomalaiset vaihtoehdoksi varsinkin demareille, kun viestivät sellaista tavallisuutta, duunariystävällisyyttä, ja että köyhimmiltä ei leikata, välitetään tavallisesta suomalaisesta. Mutta valtaan päästyään ovat olleet lähes oikeistolaisempia kuin kokoomuskaan, ja nyt demarien kannatus on kovassa nousussa, persujen laskussa.

Vierailija
38/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikeistolainen on itse vastuussa, sen vuoks perintövero pitää poistaa että oikeistolaiset saa paljon tätä täysin itse ansaitsemaansa omaisuutta

Varmaan ne haluaa myös poistaa perintökaaresta kohdan  jossa perittävän tappajalta evätään jopa lakiosa.

Vierailija
39/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse koen että sosiaalidemokratia on paras malli. Heikoista huolehditaan, mutta luodaan mahdollisuus myös rikastumiselle omalla taidolla ja ahkeruudella. Ja tarjotaan tähän myös jokaiselle mahdollisuus. En näe parempaa mallia - vaikka tämänhän oikeisto populistihöyryisssän leimaa kommunismiksi.

Ja Suomessakin rikastuminen tämä on onnistunut oikein hyvin, katsoo vaikka veropäivää, niin monenlaisella yritystoiminnalla on taitavat varaustuneet. 

Vierailija
40/319 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suurimmat työntekijäpuolueet ovat PS ja KOK. Päivitä itsesi nykyaikaan."

Perussuomalaisista varsinkin on viimeisten tutkimustulosten mukaan aika paljon tätä porukkaa lähtenyt, koska tekivät aika ennätysmäisen takinkäännön valtaan päästyään. Moni tosiaan näki perussuomalaiset vaihtoehdoksi varsinkin demareille, kun viestivät sellaista tavallisuutta, duunariystävällisyyttä, ja että köyhimmiltä ei leikata, välitetään tavallisesta suomalaisesta. Mutta valtaan päästyään ovat olleet lähes oikeistolaisempia kuin kokoomuskaan, ja nyt demarien kannatus on kovassa nousussa, persujen laskussa.

Persujen työllisyysaste on eduskuntapuolueista matalin; vain 25%. Persuista 50% elää sosiaaliturvalla. Loput 25% on pk-yrittäjiä. Monikohan toistuvasti konkurssissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi