"Temuttamisesta kuppi nurin Suomen Yrittäjät vaatii pikaisia toimia
Kommentit (132)
Alkaako perskokkareetkin liputtamaan sosialismin puolesta, etteivät vaan olekin niitä pahimpia punikkeja joiksi muita haukkuu!
Ne ostaa suomalaista joilla on siihen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kauppiaat joutuneet tinkimään elintasostaan?
Ei, eikä auton vaihdosta vuosittain, kun tuhkakuppi täyttyy.
Suomalainen kaupan alan yrittäjä on Midas. Temupaska muuttuu kullaksi hänen kosketuksestaan. Se mikä oli halpaa onkin nyt laatutuote kymmenkertaisella hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset joo suunnittelultaan mut tuotantomaa on aina kiina vaikka myytäisiinkin suomalaisena tuotteena.
Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset joo suunnittelultaan mut tuotantomaa on aina kiina vaikka myytäisiinkin suomalaisena tuotteena.
Mieti sitä.
Joo, olen miettinyt. Kokonaan suomalaiset tuotteet on kalliita, niihin ei läheskään kaikilla ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutaan siis fasistisesti rajoittaa vapautta ostaa sieltä mistä halvimmalla saadaan ja pakottaa ostamaan omia kalliita tuotteita. Entä jos väki tilailisi vaikkapa Saksasta, onko sama homma?
Kannattaa kokeilla Saksaa, Puolaa ja Tsekkiä. Mitä näitä onkaan eu-alueella. Britannia ei ole.
Itse tilaan puolalaisia sukkahousuja. Ne ovat todella kestäviä ja värivalikoima on laaja. Hinnan ja laadun suhde on todella hyvä.
Antaisitko vinkin, mistä niitä voi tilata?
Kiinan tuotteiden kielto pitäisi koskea myös kauppiaita kun kerran kauppiaat vaativat meiltä tavallisilta sen kieltämistä. Jos ei meköön saada ostaa kiinasta niin ei suomalaiset yrittäjätkään saa ostaa
"EU:n ja kotimaisten tuotteiden turvallisuutta valvotaan todella tarkasti"
Salli mun nauraa.
"Yhteensä 267 sähkölaitetta lähetettiin testattavaksi testauslaboratorioon (SGS Fimko). Testausten perusteella 56 laitetta poistettiin markkinoilta" (https://tukes.fi/-/kymmenissa-sahkolaitteissa-sahkoiskun-vaara-56-vaara…).
Siis Tukes kävi ostelemassa näitä "tarkasti valvottuja" sähkölaitteita Suomen kaupoista ja useampi kuin joka viides oli määräysten vastainen.
Sokea Reettakin valvoisi tarkemmin, joten voidaan todeta, että valvonta ei todellakaan ole tarkkaa, jos sitä ylipäänsä on.
Suomalaisten yrittäjien itku on musiikkia korville. Toivottavasti ahneista paskoista mahdollisimman moni laittaa itsensä narun jatkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kalliit hinnat yrittäjillä. Aika katsoa peiliin. Osa rahastaa jopa.
Otathan toki huomioon, että sen tuotteen ostohinnan ohella yrittäjälle tulee monenlaista maksua mitkä pitää tuottene hinnassa huomioida? Vaika ostaisin tuotteen Temusta eurolla, niin se aika minkä käytän tuotteen ostamiseen on minulle maksullista. Laskun maksaminen on maksullista, kuten on kirjanpitotoimiston työ tuohon laskuun liittyen. Työvälineet, mitä käytän tuotteen ostamiseen on maksullista. Tilat, missä työskentelen ovat maksullisia. Sähkö, siivous ja muut tuohon tilaan liittyvät asiat ovat maksullisia. Mikäli varastoin tuotteita, niin varasto on maksullinen. Postitus kotimaassa on maksullista. Mahdollisten reklamaatioiden hoitaminen on maksullista. Maahantuojana minulla on vastuut, jotka voivat myös aiheuttaa kustannuksia minulle. Kaiken tämän päälle valtio asettaa 25,5% arvonlisävero myymieni tuott
Samoin se ostaja ajattelee, hänen pitää maksaa asumisensa, ruokansa vakuutuksensa jne. Hän täyttää kyllä itse veroilmoituksensa eikä käytä kirjanpitäjää. Vinkki säästä ja tee kirjanpitosi itse! Mitä etkö osaa? Niin olet taas yksi wanna be yrittäjä, joka teetättää kaikki muilla ja kuvittelee sitten olevansa töissä 24/7 ! =D Maksatte heille niin surkeasti tai valtio usein hoitaa jopa sen "palkan", niin tietenkin hän ostaa silloin temusta. Pitäähän sinun ottaa huomioon, että työntekijäsikin pitää elää ja hän tarvitsee tavaroita, jotka sinä ylihinnoittelet ahneuttasi! Siksi temu!
Tilasin uudet vetimet vaatekaappeihin. Noin 30 kpl. Suomessa hinta olisi ollut 5,50 kpl. Temussa maksoi samat vetimet 1e/kpl. Suomen hinnassa samoilla vetimilla on varmasti suurin osa alv:tä ja muita maahantuonnin veroja, kaupan kustannuksia, henkilöstöverotuksen kustannuksia.
Miksi tukisin Suomea, kun en siitä mitään hyödy?
Laskekaa edes sitä alv-prosenttia, saatanan idioottihallitus.
suomen yrittäjät voi vetää käteen
Vierailija kirjoitti:
Eikö se oikea kapitalismi nyt ollutkaan kivaa! =D Helvetin ahneet syöttöporsaat, toivottavasti menevät konkkaan kaikki ja kiinalaiset yritykset tulee tilalle. Ihan niinku syöttöporsaat on halunnut ulkolaiset työntekijät meidän tilalle.
Siinähän se kapitalismin suola onkin, kilpailu on viimeinen asia mitä halutaan, koska se syö voitot, kun joutuu panostamaan tuotekehitykseen. Vapaan markkinatalouden hienouttahan taas julistetaan vain silloin, kun kukaan ei niiden omaa asemaa ole uhkaamassa.
Länsimaissahan on jo vuosikymmeniä tapettu käytännössä kilpailu kokonaan, kun ei ole tarpeeksi rajoitettu esim yritysostoja ja sitten jos kilpailua tulee länsimaiden vaikutuspiirin ulkopuolelta, niin yritykset alkaa lobbaamaan hallituksia, että niiden toiminta estetään länsimaissa kokonaan.
Finlayson lähettelee sähköpostia, että pitäisi allekirjoittaa alote, että temuttaminen loppuu. Kyllä pistää ärsyttää toi tuputtaminen. Ostan mistä ostan, ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Missä edes täysin suomalaista tehdään? Ei missään, joku komponentti tai valmistusosa tulee muualta kuin Suomesta.
Yrittäjät jyrähtävät, Suomessa ei saa mikään tuote olla edullista! He vaativat että vain kaupan alan yrittäjät saisivat ostaa tuotteet Temusta. He lupaavat korjaavat edullisten hintojen ongelman.
Miksi Suomen yrittäjille ei vapaa markkinatalous maistu?
Vierailija kirjoitti:
Kuka älykääpiö tilaa temusta mitään. Voisi vähän ajatella mitä tekee.
Enpä tiedä, osaisiko kukaan älykääpiö edes käyttää nettiä ja saisiko tilaustaan maksetuksi. Luin juuri jostain, ettei vammaisen omainen pystynyt nostamaan vammaiselle edes käteistä tämän tililtä, kun pankki ei myöntänyt tilille automaattikorttia.
Minä en todistettavasti ole älykääpiö. Aikanaan YO-kirjoituksista tuli 6 laudaturia (80-luvulla ennen eximiaa). Silti tilaan Temusta, koska osaan ajatella mitä teen. Säästän. Olen jäänyt työttömäksi hyväpalkkaisesta työstä, enkä luota hallituksen romuttamaan työttömyysturvaan eikä työpaikkojakaan enää ole kuten ennen. Ostan Suomesta vain ruokaa, saippuaa ja vessapaperia. Muut hankinnat teen joko kirpputorilta tai Temusta.
Ei tarvita.
Suomalaiset tuotteet ovat kiinassa tehtyjä ja laadultaan surkeimpaa kuraa kuin mitä kiinalaiset muut tuotteet, jotka ovatkin aika laadukkaita.