Voiko vuokra-asuntoon hankkia itse allaskaapin?
Monessa vuokra-asunnossa joita olen katsellus iso miinus on se kylpyhuoneessa, että ei ole voitu laittaa altaan alapuolelle minkäänlaista kaappia.
Voiko kaapin hommata itse, jos ottaa mitat lavuaarista? Katsoin, että niitä myydän erikseen kaikenlaisia ja kokoisia.
Kommentit (12)
Saa hankkia jos kaappi sopii se alle ja ota mukaan poismuuton yhteydessä
Vierailija kirjoitti:
Miten saat sen pysymään paikallaan? Kiinnitys seinään edellyttää ruuvien poraamista vesiesteen läpi, mitä vuokranantaja tuskin hyväksyy.
Pysyy paikallaan omilla jaloillaan. Ei siinä tarvi leukoja vetää.
Jos löydät irtokalusteen, niin ei ongelmia.
Osa allaskaapeista pitää kiinnittää seinään ja laittaa silikonit kaapin ja altaan liittymäkohtaan. Näistä kannattaa keskustella vuokraisännän kanssa. Kaappihan jää paikoilleen kun muutat pois, niin vuokraisäntä hyötyy tästä,
Joo, voit toki laittaa sellaisen omilla jaloillaan seisovan "irtokaapin", mitä ei tarvitse kiinnittää seinään tai kalusteisiin.
Miksi ei saisi jos et ala mitään porailemaan mihinkään?
Meillä ikean irrallinen ja hyvin toimii. Pikkaisen modasin että sai viemäriputken kohdilleen. Oisko ollut alle 30€.
Kunhan et vedeneristettä riko.
Fiksu soittaa vuokranantajalle ja kysyy. Voipi olla että saat mieleisesi ja vuokranantaja asennuttaa sen. Tällöin kaluste jää asuntoon kun muutat pois (koska vedeneriste on puhkottu) ja saatat saada siitä vuokrahyvitystä, jos oot itse hankkinut kalusteen. Neuvottele etukäteen.
Vapaasti seisova kaappi on irtokaluste siinä missä sohva. Eli voit hankkia kun ei rakenteisiin kosketa.
Saa siihen irrallisena kaapin laittaa, ihan samalla lailla kun olkkariin tulee sohva ja makkariin yöpöytä. Me hommattiin kun vessassa ei ollu mitään kaapin tapaistakaan. Lopputarkastuksessa vaan sanottiin, et toi jätetään tohon, kun oli siisti ja ehjä. Tarkastaja sano ok.
Jaloilla oleva kannattaa jokatapauksessa jos ei peltinen kaappi.
Kiinteänkin saa laittaa, jos sopii siitä vuokranantajan kanssa.
Miten saat sen pysymään paikallaan? Kiinnitys seinään edellyttää ruuvien poraamista vesiesteen läpi, mitä vuokranantaja tuskin hyväksyy.