"Temuttamisesta kuppi nurin Suomen Yrittäjät vaatii pikaisia toimia
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, eli Suomen Yrittäjien mielestä alinta pohjasakkaa ja ongelmajätettä, jonka pitäisi alentua heidän orjaksi minipalkalla ja paskoilla ehdoilla. Miksi ostaisin heiltä mitään?
Et ole pohjasakkaa vaan samaa kastia kuin yrittäjät itse ovat eli pitää tulla toimeen omilla kyvyillään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kauppa tilaa myymänsä tavarat Kiinasta ja muualta, missä vain tavaraa on edullisesti saatavana. Sitten sen tavaran voi myydä suomalaisessa kaupassa hyvällä katteella.
Ja jos tuote hajoaa takuuajankin jälkeen niin antaa uuden ilmaiseksi tilalle, antaako Temu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kalliit hinnat yrittäjillä. Aika katsoa peiliin. Osa rahastaa jopa.
Otathan toki huomioon, että sen tuotteen ostohinnan ohella yrittäjälle tulee monenlaista maksua mitkä pitää tuottene hinnassa huomioida? Vaika ostaisin tuotteen Temusta eurolla, niin se aika minkä käytän tuotteen ostamiseen on minulle maksullista. Laskun maksaminen on maksullista, kuten on kirjanpitotoimiston työ tuohon laskuun liittyen. Työvälineet, mitä käytän tuotteen ostamiseen on maksullista. Tilat, missä työskentelen ovat maksullisia. Sähkö, siivous ja muut tuohon tilaan liittyvät asiat ovat maksullisia. Mikäli varastoin tuotteita, niin varasto on maksullinen. Postitus kotimaassa on maksullista. Mahdollisten reklamaatioiden hoitaminen on maksullista. Maahantuojana minulla on vastuut, jotka voivat myös aiheuttaa kustannuksia minulle. Kaiken tämän päälle valtio asettaa 25,5% arvonlisävero myymieni tuotteiden hintoihin. Noiden jälkeen minun pitäisi tienata tuotteen myymisellä riittävästi, että liiketoiminnassa on järkeä.
No sittenhän ainut järkevä on kaikkien ostaa suoraan Kiinasta, eikä tämmöistä välikäsipelleilyä enää.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenäiskulttuuri on viimeinkin murtumassa. Muistatteko sen ajan, kun oli vain kaksi TV-kanavaa.
Muistan. Koko kansa katsoi samoja leffojakin ihan samaan aikaan. Ja vain sitä, mitä herrat telkkarista päättivät näyttää.
Juuri tilattu läjä tavaraa ei " krääsää"
Vierailija kirjoitti:
Juuri tilattu läjä tavaraa ei " krääsää"
Mä tilasin myös 😃 Vinkki: ihania haaremihousuja kesäksi ja kaikkea muutakin
Arvoisat Suomen yrittäjät: ette koskaan pysty kilpailemaan Kiinaa vastaan tuotteiden hinnoilla. Saitte itse nauttia niistä halvoista hinnoista vuosikausia ja nauraa matkalla pankkiin kun suomalaiset asiakkaat niitä kiinaihmeitä osti teiltä kymmenkertaiseen hintaan. Nyt se juna meni kun asiakkaat pääsivät halvoille markkinoille suoraan ilman teidän välikäsiä.
Nyt teidän pitää keksiä jotain muuta kuin hintakilpailu. Mitä jos panostaisitte vaikka palvelun laatuun ja ylipäänsä palveluun. Kapitalistisesta krääsäyhteiskunnasta kohti palveluyhteiskuntaa, jossa kaikki voivat hyvin. Muutoinkin kapitalismi perustuu rajattomaan kasvuun, mutta miten se voi olla mahdollista rajallisessa maailmassa?
Miten tulli tarkistaa matkalaukut, kun ihmiset ostavat ulkomaanmatkoilta vaatteita ja tavaroita? Mistä ihmiset tietävät etteivät osta temu tavaraa ulkomaanmatkoilla kaupoista esim. Kreikka, Espanja jne?
Jos temu kielletään niin pitää kieltää myös vaatteiden ja tavaroiden tuonti ulkomaanmatkoilta.
Mites se vapaa kilpailu, laissez faire ja silleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto ja työpaikat meni jo kiiinaan. Kauppias on hyvä ja lähtee perässä. Kapitalistit lähtekööt sitten kauppiaan perässä.
Ahneella on paskanen loppu!
Teetkö työtä ja saatko palkkaa? Haluatko palkankorotuksia?
Haluan enemmän tavaraa, joten korotin ostovoimaani temulla, kun palkankorotukset on jääneet väliin tai olleet mitättömän pieniä.
Halutaan siis fasistisesti rajoittaa vapautta ostaa sieltä mistä halvimmalla saadaan ja pakottaa ostamaan omia kalliita tuotteita. Entä jos väki tilailisi vaikkapa Saksasta, onko sama homma?
Mikäli suomen ja EU-alueen tuotteet tarkistetaan tarkasti niin luulisi siitä olevan joku merkki tuotteessa. Silti myydään täälläkin halpaa rojua pelkällä CE-merkillä jonka kiinalainen valmistaja läntännyt.
Ihmisten tyhmyys ja lyhytnäköisyys on viime vuosina kohonnut aivan uudelle tasolle.
Huvittavaa kun vedotaan johonkin tuotteiden turvallisuuteen tai jopa poloisiin kiinalaisiin joita sorretaan kun temusta tilataan.
Maksan verot kiinasta tilatuista tuotteista.
Osalla ihmisistä on lähtenyt täysin lapasesta. Tilataan ainoastaan koska on niin halpaa.
Kuka älykääpiö tilaa temusta mitään. Voisi vähän ajatella mitä tekee.
En ole koskaan tilannut enkä tule tilaamaan jatkossakaan.
Yhtenäiskulttuuri on viimeinkin murtumassa. Muistatteko sen ajan, kun oli vain kaksi TV-kanavaa.