"Temuttamisesta kuppi nurin Suomen Yrittäjät vaatii pikaisia toimia
Kommentit (132)
Taikinanaamaisen, ylensyöneen suomalaisen yrittäjän kuuluukin kohdata vihdoin loppunsa. Paha saa palkkansa! Karma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoista paikoista vinkuintiasta ne kalliit "kotimaiset" tuotteetkin tulee. Miksi maksaa kauppojen katteet kun voi ostaa suoraan?
Koska työllistät suomalaisia ja laitat rahaa kotimaiseen yhteiskuntaan. Moni suomalainen olisi työttömänä, jos lähdemme kaikki ostamaan enemmän ulkomailta. Ne kenen työtä ei voi ulkomaille ohjata joutuvatkin maksamaan sitten korkeampia veroja tuloistaan tai yhteiskunta joutuu karsimaan kulujaan leikkaamalla.
Ei hyväntekeväisyys voi olla suomen talouden tukipilari
Yrittäjäkin voi tehdä enemmän ja pitempää päivää näin vaikeina aikoina. T. Suski täältä Kokoomuksesta
Vierailija kirjoitti:
Sitä alv% kannattaisi laskea eikä nostaa.
Nostaa pitäisi. Kertymä pysyisi samana ja kulutus vähenisi. Kulutuksen vähentäminen on kaikkein tärkein tavoite.
Kiitos ketjusta,tilaus lähti temuun!
Voi ei ! Voi voi! Niille opetettiin englantia, tuli internet, yleistyi nettikauppa, ja nyt ne on tajunneet ettei meillä ole enää valtaa myydä niille halpaa kiinan krääsää 1000% katteilla.
Voi ei voi ei voi ei!
Ps. Pistäkää loppu temutukselle. Ei vaikuta minun ostoihin mitenkään.
Jos yrittäjät myisi vaan ostohinta x kaksi niin ei niin paljon tulisi ulkomailta tilattua, mutta nyt on ostohinta x piin arvo (3,14) vähintään myyntihinta.
Hobby Hall jyrähti kun jäi kiinni temuroinan myymisestä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1690de1a-698b-4701-8133-e2f67b3b2fd5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kalliit hinnat yrittäjillä. Aika katsoa peiliin. Osa rahastaa jopa.
Otathan toki huomioon, että sen tuotteen ostohinnan ohella yrittäjälle tulee monenlaista maksua mitkä pitää tuottene hinnassa huomioida? Vaika ostaisin tuotteen Temusta eurolla, niin se aika minkä käytän tuotteen ostamiseen on minulle maksullista. Laskun maksaminen on maksullista, kuten on kirjanpitotoimiston työ tuohon laskuun liittyen. Työvälineet, mitä käytän tuotteen ostamiseen on maksullista. Tilat, missä työskentelen ovat maksullisia. Sähkö, siivous ja muut tuohon tilaan liittyvät asiat ovat maksullisia. Mikäli varastoin tuotteita, niin varasto on maksullinen. Postitus kotimaassa on maksullista. Mahdollisten reklamaatioiden hoitaminen on maksullista. Maahantuojana minulla on vastuut, jotka voivat myös aiheuttaa kustannuksia minulle. Kaiken tämän päälle valtio asettaa 25,5% arvonlisävero myymieni tuott
Lässyn lässyn. Kyllä teillä katteet on kohdillaan ja on hyvä että on olemassa halpakauppoja. Se on sitä markkinataloutta ja pulinat pois.
Länsimaissa muuallakin osa rahastaa, myös Aasiassa. Mutta sitten on niitä joilla on laatu ja hinta ehkä paremmin kohdillaan. Sitä on hyvä miettiä ennen kuin maksaa ylihintaa ja ostelee. Jotain kauppaa voi tukea muuten erikseen jos on fani ja kaikki toimii, etiikkakin. Joskus kalliit ovat muiden tuotteiden seassa vaikka niille voisi olla oma kategoria.
Tuote tilataan totta kai internetin ja tietoverkkojen aikana suoraan valmistajalta tai sitä lähellä olevalta taholta. Melkoista huttua väittää, että tasan sama tuote ihan samalta kiinalaiselta tehtaalta muuttuu turvalliseksi, vastuulliseksi, jopa ilmastonpysäyttäjätuotteeksi, kunhan siitä maksaa 20-kertaisen hinnan välistävetäjälle. Taidankin tehdä uuden Temu-tilauksen taas tänään, ihan näiden ahneiden vinkujien kiusaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hobby Hall jyrähti kun jäi kiinni temuroinan myymisestä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1690de1a-698b-4701-8133-e2f67b3b2fd5
Tätä minäkin lueskelin. Asiakkaan paketista päätellen voipi jopa olla niin että heillä ei ole tuotteita edes varastosta, vaan tilauksen saatuaan napsuttelevat sen Temuun ja sieltä lähetetään suoraan. Jutun mukin hinta oli hulppeat 40 euroa, Temussa 10 euroa. Aikamoinen hintaero. Copyright-huijaukseltakin tuo haiskahtaa, koska asiakas on varmaankin ollut halukas maksamaan hinnan saadakseen juuri SMEGin mukin, ei mitään kopiota. Itse törmäsin vastaavaan ostettuani laukkuuni uuden hihnasta sieltä parjatusta Temusta, maksoi 3 euroa. Sitten törmäsin täsmälleen samaan hihnaan eräässä kotimaisessa liikkeessä, jossa sille oli lätkäisty hinta 20 euroa, alkuperämaa oli edelleen Kiina.
Internet on mullistanut kaupankäynnin jo vuosia sitten ja sama jatkuu. Nettikaupassa positiivisena on vaivattoman oloinen ostaminen, suuret valikoimat ja edulliset hinnat, kivijalkakaupan etuina taas voisi olla kokemus, mahdollisuus nähdä tuotteet ja kokeilla ennen ostamista. Pitäisikö sitten panostaa siihen kokemukseen ja laadukkaisiin tuotteisiin, eikä yrittää myydä samaa kamaa kalliimmalla? Minulla ainakin loppui mielenkiinto edes vilkaista Hobby Hallin tarjontaa tuon uutisen jälkeen. Olen myös yrittänyt ostaa erästä urheilutuotetta kivijalasta, kävin muistaakseni noin viidessä eri liikkeessä ja tuote oli joka paikasta loppu. Temusta sen sai kahdessa viikossa ja noin neljänneksellä hinnasta, mutta minä yritin ostaa sieltä kotimaisesta kaupasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temun tuotteet tulee melkein suoraan tehtaalta kuluttajalle. Monet välikädet jääneet pois. Ja se näkyy hinnassa. Kauppiaat raivona, koska he ovat vetäneet aina isot voitot siitä että ovat välikätenä. Nyt pitää keksiä muita töitä.
Jos voiton tekeminen on sinusta noin helppoa, niin mikset pyöritä omaa firmaa? Jokainen konkurssi tarkoittaa myös työttömäksi jääviä suomalaisia työntekijöitä.
Mun elinkeino lähti jo lähes 20 vuotta sitten. Olin kioskiyrittäjä. Niin se maailma muuttuu. Rihkamakauppiaat joutuvat nyt keksimään uuden elinkeinon. Säälin heitä tasan yhtä paljon kuin sain itse myötätuntoa osakseni, eli ei yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakoot kauppiaat sitten kotimaisia tuotteita hyllyyn. Kiinalaiset voidaan ostaa suoraan Temusta. Mutta he itsekin ostavat ne samat kiinatuotteet ja nyt itkevät että kotimainen talous kärsii.
Oletko itse valmis maksamaan kotimaisesta tuotteesta kalliimman hinnan? Yrityksen muut kulut ei katoa mihinkään eli jos 5-10 kertaistat tuotteen ostohinnan, niin se heijastuu kuluttajahintaan.
Mitä täällä valmistetaan? Ajattelin ostaa Aino-tossut, valmistusmaa on näköjään Italia.
Hobby Hall on hyvä, myy myös puolalaista tavaraa. Se on EU-tasoa, mutta paljon halvempaa kuin vastaavat suomalaisista kaupoista. Toinen mainio kauppa on VidaXL.
Yhdessä vaiheessa oli noloa ostaa kiinalaista rojua kaupoista, mutta nyt kai on ihan ok tilata "temulaisia" tuotteita? Oli sellainen sanontakin, "ettei kiinalaista kannata ostaa" tai "menitkö ostamaan kiinalaista roskaa, kun heti meni rikki".
Kuluttajien käsitys laadusta ja kestävyydestä on niin heikkoa, että kaikki p...a menee täysillä. Sen näkee jo kirppiksilläkin, että jos temuromu on maksanut tietyn määrän euroja se olisi jotenkin uskottavasti eurojen arvoinen yhä käytettynäkin.
Toivon, että myös suomalaiset yrittäjät ottavat nyt opiksi temurojusta ja ymmärtävät kehittää palveluaan sekä yhteistyötaitojaan asiakkaiden kanssa. Yksi isoin ongelma asiakkaiden ostohaluttomuuteen on juuri se suomalaisten yrittäjien ruikutus suurista kuluista, mutta silti vähäinen halu palvella ja joustaa palveluissaan.
No juu. Minusta on taas aivan sairasta ostaa samaa tuontiroinaa kymmenkertaisella hinnalla suomalaiselta pyrkyrikusettajalta. Tästä esimerkkinä korut.
Sitä alv% kannattaisi laskea eikä nostaa.