Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eli S-ryhmällä ja Keskolla ei ole edelleenkään varaa maksaa työntekijöilleen muuta kuin 'viikkorahaa'.

Vierailija
18.02.2025 |

Tämä selvä.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltiksessä oli hiljan juttu Marista, joka saa Alepan kassana palkkaa 3300e /kk brutto. Ei huono. Juttu löytyy vieläkin. 

Vierailija
102/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnus von Knorring: "Keskinkertaisuus ei riitä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilipäivä ei ole juhlapäivä.

Vierailija
104/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on asia. Konkurssin partaalla kumpikin lafka.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a3b96a9a-dd88-40da-95aa-51586d36b82a

Vierailija
105/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltiksessä oli hiljan juttu Marista, joka saa Alepan kassana palkkaa 3300e /kk brutto. Ei huono. Juttu löytyy vieläkin. 

Kun tekee kuukaudessa kaikki sunnuntait,lauantait ja monen monta iltavuoroa, ja muutaman yövuoron ehkä tienaa tuon. Ei muuten. Iltalisä ja la-lisä maksetaan muutamalta tunnilta per vuoro. Kuinka moni on valmis tuohon, muut kuin myyjät ruokakaupassa.

Vierailija
106/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee kuukaudessa kaikki sunnuntait,lauantait ja monen monta iltavuoroa, ja muutaman yövuoron ehkä tienaa tuon. Ei muuten. Iltalisä ja la-lisä maksetaan muutamalta tunnilta per vuoro. Kuinka moni on valmis tuohon, muut kuin myyjät ruokakaupassa.

Ja mitä sellaista osaamista ja koulutusta kaupan kassalla mielestäsi on että tuo on huono?

Vierailija
107/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin S-ryhmässä S-marketin myyjänä vuosina 2006-2008. Pyysin toistuvasti, että saisin kokoaikaisen (37,5 h/vko) myyjän työn, mutta toiveeni kaikui kuin kuuroille korville. Minulla oli 25-30 h/vko -työsopimus, mikä oli kai firman mielestä hyvä, mutta ei sillä mitään ekstroja järjestetty. Sesonkiaikoina sai joskus joitakin lisätunteja. Paras kahden viikon työaikamääräjakso oli 72 h. Sitten lähdin pois, kouluttauduin uudelleen enkä ole katunut sitä päivääkään.

Se jos työtunteja ei tarjota riittävästi on ihan eri keskustelu kuin palkan suuruus, joka on kaupan alalla mielestäni melko hyvä. Verratkaa vaikka ravintola-ala, siivoojat ym. Kun työskentelin ravintola-alalla unelmoin vain että olisi ollut kaupan TES. Ei tuo nyt oikeasti absoluuttisestikaan ole huono jos mietitään minkälaisia vaatimuksia niihin töihin on.

Vierailija
108/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat tekevät jättitulosta, keinotekoiset hinnanousut menevät kauppiaan omaan taskuun. Työntekijät eivät saa täysiä soppareita ja palkka ei riitä edes elämiseen. Siinä syy miksi lakkoillaan. Miljonääri kauppiaiden ahneus jonka tekin maksatte, ette tosin työntekijöiden palkoissa vaan ylihinnoissa jotta kaupat rikastuisivat lisää. 

Juuri näin. Jokainen tekosyy käytetään hintojen nostoon, ja joka sentti menee kauppojen taskuun. Ei koskaan myyjille tai suomalaisille ruuan tuottajille.

Voi voi, huono appelsiinisato nosti appelsiinin tuotantohintaa +10% -> suomalainen kauppa lisää hintaa +30%. Jossain on aina maanjäristys, sota, lakko, huono sää, flunssakausi, öljysheikki pahalla tuulella -> mikä loistava syy hinata hintoja ylös.

Ruokaa on pakko ostaa. Ruokakaupat tekee vuodesta toiseen ennätysvoitot. 

Vierailija
109/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella kovaa tulosta tahkoaa sekä K- että S-ryhmät. Silti ulistaan että ei ole rahaa maksaa palkkoja?

S-ryhmä maksoi hyviä bonuksia työntekijöilleen.eli on ne jotain saaneetkin.Ja luultavasti palkkaakin ovat saaneet koko ajan.

Kellehän työntekijöille? Ei sieltä mitään bonuksia saa ja palkoilla edes tule toimeen

Vierailija
110/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Itävalta Tsekki on halpaa asua koska valuutta määrää. Ilmasto vaikuttaa. Maantiede vaikuttaa hinnoissa. Lämmityskukut. Kreikassa menee eniten sähköä viilennys laitteisiin. Meillä lämmitys. Kauppiaille on suuria kuluja lämmitys kuin kylmiöt kuin pakastimet. Lumen auraus kuin sähköiset kassat vie sähköä. Leipomossa myös maksaa sähkö eniten uunit päällä yhtä mittaa kuin taikinakoneet. Ne näkyy hinnoissa. Leipurin palkan lisäksi kuin bensat kuljetus ja pakkaus laitteet. Jos joku tekisi ilmaiseksi jotain vaikka salaattia tai purkittaisi hernekeittoa mutta kun kaikki huutaa palkkaa se lisätään hintaan. Saat myydä 10 purkkia hernekeittoa saadaksesi 10€ tuntipalkan edes miinus verot. Että laske vaan siellä kassalla tuntipalkka montako leipä pakettia että leipuri saa tuntipalkan kuljettaja siivooja myyjä pakkaaja.  Sopii miettiä. Ukrainalaiset poimii verottomana vadelmia itselleen ja myy niitä muovirasioissa 7€ rasia . Verotonta. Tha

Mitä sä sössötät siellä, ootko katsonut noiden kahden ketjun viivan alle jäävää osuutta? Siellä on todellakin vara maksaa työntekijöille paremmin,

Vierailija
111/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat tekevät jättitulosta, keinotekoiset hinnanousut menevät kauppiaan omaan taskuun. Työntekijät eivät saa täysiä soppareita ja palkka ei riitä edes elämiseen. Siinä syy miksi lakkoillaan. Miljonääri kauppiaiden ahneus jonka tekin maksatte, ette tosin työntekijöiden palkoissa vaan ylihinnoissa jotta kaupat rikastuisivat lisää. 

Juuri näin. Jokainen tekosyy käytetään hintojen nostoon, ja joka sentti menee kauppojen taskuun. Ei koskaan myyjille tai suomalaisille ruuan tuottajille.

Voi voi, huono appelsiinisato nosti appelsiinin tuotantohintaa +10% -> suomalainen kauppa lisää hintaa +30%. Jossain on aina maanjäristys, sota, lakko, huono sää, flunssakausi, öljysheikki pahalla tuulella -> mikä loistava syy hinata hintoja ylös.

Ruokaa on pakko ostaa. Ruokakaupat tekee vuodesta toiseen ennätysvoitot. 

Lähtökohtaisesti yritystoiminnan tarkoituksena ei ole jakaa voittoja työntekijöille. Heidän panoksensa vastine on palkka ja riskitkin (niiden puute) sen mukaisia.

Vierailija
112/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä S-ryhmän kauppaketjussa. JOKA KUUKAUSI on omalla työpanoksella mahdollisuus saada tulospalkkiota. Viime vuodelta minulle maksettiin näitä palkkioita 1500 euroa. Siis työehtosopimuksen mukaisen palkan PÄÄLLE. 

Saan joka vuosi 200e ePassiin rahaa, jota voin käyttää kulttuurilippuihin, hierontaan ja hammashoitoon. Tänä vuonna saan YLIMÄÄRÄISEN 110 euroa sinne.

Saan myös mm. ruokaostoksista alennusta, halvempia hotelliöitä, 50% halvemmat autopesut ja 25% alennusta ravintolaostoksista. Ja paljon muuta.

Kaiken tämän lisäksi saan YLIMÄÄRÄISTÄ tulospalkkiota ensi kuussa 700 euroa viime vuoden hyvän tuloksen johdosta. 

Olen erittäin tyytyväinen tähän "viikkorahaan"  enkä kaipaa parin prosentin palkankorotusta (10% on utopiaa).

Vierailija
113/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä S-ryhmän kauppaketjussa. JOKA KUUKAUSI on omalla työpanoksella mahdollisuus saada tulospalkkiota. Viime vuodelta minulle maksettiin näitä palkkioita 1500 euroa. Siis työehtosopimuksen mukaisen palkan PÄÄLLE. 

Saan joka vuosi 200e ePassiin rahaa, jota voin käyttää kulttuurilippuihin, hierontaan ja hammashoitoon. Tänä vuonna saan YLIMÄÄRÄISEN 110 euroa sinne.

Saan myös mm. ruokaostoksista alennusta, halvempia hotelliöitä, 50% halvemmat autopesut ja 25% alennusta ravintolaostoksista. Ja paljon muuta.

Kaiken tämän lisäksi saan YLIMÄÄRÄISTÄ tulospalkkiota ensi kuussa 700 euroa viime vuoden hyvän tuloksen johdosta. 

Olen erittäin tyytyväinen tähän "viikkorahaan"  enkä kaipaa parin prosentin palkankorotusta (10% on utopiaa).

Nuo on paremmat edut kuin monessa hyvässä korkeakoulutettujen duunissa... kyllä kaupan alalla on ihan oikeasti aika hyvä tilanne. Käsittämätöntä että kitistään.

Vierailija
114/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Haluamme vain 6% tai vähintään 150€/kk lisää eli tuskin palkkakuopassa ovat, kun minimissään palkka tuon mukaan on yli 2500€/kk.

Vierailija
115/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on paremmat edut kuin monessa hyvässä korkeakoulutettujen duunissa...

Nuo taitaa olla S-ryhmässä eli ihan työnantajasta riippuvia. Eli ei koske kaikkia,eli muissa kauppa ryhmissä työskenteleviä. Ja noita alennuksia ei saa jos ei ole asiakasomistaja. 

Vierailija
116/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Haluamme vain 6% tai vähintään 150€/kk lisää eli tuskin palkkakuopassa ovat, kun minimissään palkka tuon mukaan on yli 2500€/kk.

Enin osa kaupan alalla on tuntipalkalla ja muutama tunti kk,varmaan 20 t viikko tai alle. Tuo lukusi on kk/palkka jota saa harva,vain muutama prosentti kaupan alan ihmisistä 

Vierailija
117/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alan tessiin kuuluvilla huoltamo-ja kioskialalla ei ole lauantailisää ollenkaan ja kyllä ne lauantaisin ovat auki ja työtekijät töissä, ilman lauantailisiä.Kiitos vaan PAM:ille eriarvoisesta sopimuksesta.

Vierailija
118/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella kovaa tulosta tahkoaa sekä K- että S-ryhmät. Silti ulistaan että ei ole rahaa maksaa palkkoja?

S-ryhmä maksoi hyviä bonuksia työntekijöilleen.eli on ne jotain saaneetkin.Ja luultavasti palkkaakin ovat saaneet koko ajan.

Kellehän työntekijöille? Ei sieltä mitään bonuksia saa ja palkoilla edes tule toimeen

Moni osuuskauppa maksoi,500-1000e ja osa-aikaisille tuntien mukaan.

Vierailija
119/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä olet siis osa-aikainen kassa jossain Alepassa/S-Marketissa/Salessa?

Vierailija
120/122 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi prosentit työnantajalta noista positiivisista postauksista ,ne taisi unohtua mainita.