DeMoms | 4
Ajattelin aloittaa uuden pinon jutuille :) Vähän tökki jo tuo pino.
Pistettäiskö jotain tilannetietoja tähän alkuun...?
Kommentit (124)
Mavu rakkaani! <3 Ihanaa kuulla sustakin jotain! Mulla oli ihan rehellisesti sanottuna ikäväki sua kun ei susta oo kuulunu mistään suunnasta :( Mutta tule nyt useemmin meitä moikkaamaan :)
Mary: Sekin voi olla, että ette julkiselta puolelta saa hoitoa kun olette niin nuoria, tai ainakaan hoidon kanssa ei kiiruhdeta :( Ja ne jonot! No, toivottavasti teidän ei tartte enää pitkään asian kanssa painia:)
Mulla oli tänään verikoe ja siitä möhkylästä otettiin koepala. Tulokset tulevat kun tulevat. Kasvusuuntainen se on, oli taas kasvanut mutta onneksi vaan millin ;) Menkkoja ei näy eikä kuulu vaikka nyt on kp 35/38. Raskaana ei voida olla koska ovista ei oo ollu. Äh, multa meinaa pää hajota kun mikään ei mene niin kun pitää:( Toi möhkylä painaa ja välillä on sellanen olo että alakerta tippuu alas!
JII, oot kuitenkin varmuudeksi tehnyt testin? ;) No joo, mää en vaan millään voi uskoa, ettetkö tulis raskaaksi. Ja tuuthan sinä, viimeistään hoitojen avulla! :)
MARY, vai on teilläkin jo pidempi yritys takana... Sitä tulee itselle jotenkin paha mieli ja " huono omatunto" , kun toiset joutuu yrittämään oikein yrittämällä ja toisilla taas riittää että housut riisuu... Meillä tärppäsi suht nopiaan, olin varautunut paljon pidempään yritykseen (sikäli kun tilastojen valossa joku puoli vuotta yritystä on ihan normaali aika). Saas nähdä miten toisen lapsen kohdalla käy... En uskalla ajatella, että toinen tulisi yhtä nopeasti, kun se hedelmöitys on oikeasti niin monen sattuman summa. Aivan hyvin voi olla, että toista lasta joudutaan " tekemään" vaikka parikin vuotta.
Jaahas, voi mennä nukkumaan, kun Sampo kerrankin on JO yöunilla. Tietty aamulla herää taas puoli kuudelta, niinkuin eilen aamulla :/ Se oli vähän mälsää :p No mutta nukkumaan ->
Jii: No niin no.. en mä hoitoihin itekään ehkä vielä olis valmis, kunhan nyt jonkun selvyyden sais, että mikä mättää. Tuuppas kertomaan sitten tulokset siitä näytteestä, mä todellakin toivon kaikkea hyvää sinne!
Han_: Juup, tähän on aika lailla kasvanu jo ettei tärppää. Toisaalta tuntuu että yritystä olis ollu vasta vähän aikaa, mutta sitten kun huomaa, että kymmenet vanhat kuumeilukaverit on vauvautuneita, niin tuleehan siinä suru puseroon. Eihän siinä tartte mitään kaunaa kantaa, niin ku sanoit, niin raskautuminen on kuitenkin niin monen asian summa, vaikka helpolta se saattaa kuulostaa...
Must on kyllä tosi mukava täällä nuorten äitienkin puolella jutustella, kuin pelkästään kuumeilupuolen enskoissa. Täällä kaikki on kuitenkin suht samaa ikähaarukkaa ja neuvoja saa suuntaan jos toiseen. Sitten joskus kun tästä raskaudun, niin täältähän saan melkein omanikäisiltä neuvoja ja tukea, jos nuorta äitiä katsotaan killiin.
Mitens muuten teidän vauvautuneiden nuorten äitien vanhemmat ovat reagoineet? Mä en ole yrityksestä omille vanhemmille kertonut, mutta näkivät joskus mun Vauva-lehden, joten varmasti osaavat uumoilla. Vähän väliä tokaisevat juttuja kuinka nuorena ei kannata hankkia lasta jne... Eli mites teillä muilla?
Mulla ei omassa napasessa mtn, kp23/28, eikä mitään kummempia tuntemuksia. Toissayönä nukkumaanmennessä vihlas mahasta, eikä edes yhtään menkkamaisesti...hmmhmm :) No, ei oo pahemmin ehtiny tuntemuksia miettiä, kun huomenna iso päivä: Pyrin Teatterikorkeakouluun, ja pääsin valintakokeen toiseen vaiheeseen (valintakokeet nelivaiheiset), joka siis on huomenna! Sinne oon opetellut humppaa, dialogin, monologin ja soolotehtävän... Että tällasta täällä!
-Mary
Mary: Tuu sitten heti kertomaan kuinka pääsykokeet meni:) Toi on hieno homma:) Itse voin lämpimästi suositella yksityisellä käyntiä ja molempien tavaroiden tsekkausta! Mä en muista olenko mä täällä muistanut hehkuttaa sitä miten paljon arvostan lekuriani kun se ei ole kyseenalaistanut meidän nuorta ikäämme. Rahaa sinne menee, mutta se on sen väärti, ja tohon kierron seurantaan ei ole pakko jäädä.
En mä oo tehny raskaustestiä kun tiedän sen 100 varmasti että me ei olla raskaana. Ei meinaan olla harrastettu seksiä tässä kierrossa kun tuo möhkylä tekee niin kipeää ;( No, kun se saadaan pois niin sitten taas...;) Mieskin lupaili että pupuiltais heti kun toi saadaan pois joka toinen päivä koko kierron ajan...=) Saas nähdä pitääkö ukko sanansa;)
Onpas ihanaa olla viikonloppu pitkästä aikaa ihan vaa kotona.. ku meijän molempien vanhemmat asuu kauenpana nii tulee sitte viikonloppuna lähettyä sinne päin :) Kohta vaa täytys ruveta vähä siivoilee, ku iltapäivällä olis tulossa vieraita :)
Mary: Meijän molempien vanhemmat otti tosi hyvin raskauden.. ainai nii innoisssaa tosta pikku-neidistä, ku mennää käymää.. sikski varmaa tulee siellä nii plajon käytyä, ku isovanhemmat haluu nähä tyttöö :)
Zuzu: Myö ostettii sänky ja patja ihan käytettynä.. mie en ollu ees tollasesta kätkytkuolema riskist kuullu!! Mie en oo hirveesti uskaltanu käyä kätkytkuolemast ees lukemas, ku tulisin kuiteski ihan vainoharhaseks.. muutenki pitää aina käyä päiväunil tarkistaas et kaikki on kunnos! Välil tyttö oikee herää siihe ku äiti kuuntelee hengitetääkö viel :D
Meilläki herätään siinä seittemän pintaa.. yhessä vaiheessa sängys alettii jo kuuen jälkee ähisee.., mut se on kyl minust vähä turhan aikasta :D Mut minkäs sille tekee jos toista ei enää väsytä.. siin voi sit vaa syyttää itteesä, jos on valvonu myöhää.. :D Onneks nyt on alkan noi yösyötöt jäämää pikkuhiljaa pois, ku siirty kiinteisii.. saa itekki nukuttuu yhtäjaksoset unet!
Minttu ja pikku-neiti 5kk
P.s. Voimia Lakkaselle..!! <3
Kiitos teille kaikille tsempeistä ja lohdutuksista.
Oma olo ollut tosiaan aika alavireinen viime aikoina.
Tää oli nyt kuitenkin jo toinen keskenmeno, toinen oli ennen onnistunutta raskautta.
Vauvamasun kaipuu on aivan valtava, tuntuu niin väärältä että miksi taas meiltä otettiin pois.
Mulla olis nytten kp 2. En tiedä mistä johtuu mutta mä olen ollu ihan helvetin kiukkunen ja äkänen. Mies rukka on ollu tosi kovilla kun mä olen rääkänny sitä...=/ En muista milloin viimeksi mulla on ollu tämmönen fiilis menkkojen aikana...
Soitan huomenna sinne lekuriin ja käyn seuraavalla vapaalla ajalla tarkistuttamassa sen molluskan, jos se olisi lähtenyt ennen vuotoa itsestään pois. Toivotaan parasta pelätään pahinta. Tulen sitten ilmottelemaan että miten kävi :)
Jos me treffataan ihan 4real kesällä, olis kamalan kiva tietää kaikista vähän enemmän kun " vain" vauvakuulumiset..? Siis jotain ihan henk.koht tasolla. Joku näppärä ja jaksavainen ihminen vois kehittää jonkun pika gallupin missä sais tietää kaikki tärkeimmät asiat (esim musiikki maun tms..) Ymmärtääköhän kukaan mitä mä meinaan, vai puhunko taas ihan sekoja:)
vois joku yksityisempi paikka olla mukavampi,nii ei sit ihan kaikki tallaajat lueskele..et jos vaik ehtis jonkun ilasenn blogi sivun ja sit yks ihminen antaa salasanat sinne sit vaik sähköpostilla...
olis kumminkii jatkossakii mukavampi jutustella muutakii ku yleisluonnollista ja vähän raottammaan enemmän omaa ihtesä.
T:MK,ykskätisenä ja A äksyää sylissä
Kannatan jiin ideaa. Niin jos joku osaa laatia sellaiset sivut. Minä oon ainakin tosi huono tietokoneiden kanssa (: Olisi kiva, jos saataisiin sinne tapaamiseen enemmänkin porukkaa, kun nytten taitaa olla 4 henkilöä, jotka ois kiinnostuneita tulemaan. Mites muut demomsilaiset? Pitäiskö kohta taas laittaa uus pino auki, että pääsis uusiakin keskustelijoita mukaan yms?
Siis meinasin ihan perusasioita, ei mitään valtion salaisuuksia..? :) Sen esim tiedänkin että pari muutakin deMomsia on hevimammoja ja käyvät tuskassa. Joku ystäväkirja tyyppinen esim:
Ikäsi: -
Ammatti: -
Pidätkö työstäsi? -
Miten asut? -
Kenen kanssa? -
Autosi: -
Harrastuksesi? -
Onko sinulla eläimiä? -
Lapsia? -
Lempi¿
Ruoka? -
Juoma? -
Ruokaravintola? -
Herkku? -
Tv-sarja? -
Eläimesi? -
Bändisi? -
Kumpi?
Kahvi/Tee? -
Riisi/Pasta? -
Kala/Liha? -
Avio/Avoliitto? -
Järvi/Meri -
Kesä/Talvi -
Mansikka/Vadelma? -
Hevi/pop? -
Oletko koskaan¿?
Haastanut riitaa turhasta? -
Kytännyt naapuriasi? -
Ihastunut naapuriisi? -
Ihastunut työtoveriisi? -
Huijannut pomoasi? -
Halannut puita? -
Pettänyt kumppaniasi? -
Tullut petetyksi rakkaudessa? -
Uskotko¿?
Joulupukkiin? -
Naapuriin? -
Katujyrään? -
Rakkauteen ensisilmäyksellä? -
Rölli-peikkoon? -
Itseesi? -
Tulevaisuuteen? -
Vanhempiasi? -
Jokainen sitten keksimään mitä haluaisi tietää toisesta..? Eikö tommostä voi laittaa ihan ihmisten ilmoille..? :)
aukastasko se sit tuonne nuorienäitien pääsivulle vaik nimellä de¨momsien ystäväkirja?ja kannatan uutta pinoo!!
T:MK
Miksi pitää avata uusi pino? Kun teihin uusiin haluaisin tutustua, enkä kaikkiin " nuoriin äitiin" . Meinasin ihan sitä miittiäkin varten niin tietää minkälaisia ihmisiä sinne on tulossa...
Mutta ihan miten vaan, jos te muut haluutte, mä olen ilmeisesti vähän " sisäänpäinlämpenevä" ;)
Niin kun meinasin että voihan tähänkin ketjuun uusia liittyä, niin kuin esim Mary teki hetki sitten..?
Oonko mä nyt ihan pihalla koko jutusta..? o.O
Toi idea ystäväkirjasta on hyvä, kannatan :)
Mäkin olen sitten sisäänpäinlämpeävä, en tykkää levitellä henkilökohtaisia asioitani tuntemattomien nähden.
Ettei mua ymmärrettäisi väärin, täytyy sanoa, että olis kiva tutustua näihin uudempiin keskustelijoihin.
Jes, laukkis on mun hengenheimolainen ;)
Sitten kun mä olen raskaana ja kaikki on hvyin niin voin ilmottaa sitä koko maailmalle, mutta nyt kun mulla on kasvain epäily, niin mielummin pitäisin se pienessä piirissä...
ainaskii tarkotin sitä et kun ollaan jo reippaasti yli sadassa viests ja mun kone tökkii aika mahtavasti.eli aukastaan siis niiku uus de¨momsit ketju.
T:MK
pikaisesti kirjottelen ennen töihin lähtöä!
enhän mä sinne teakiin päässy, mutta ens vuonna uusiks! salkkareiden annika kyllä pääs jatkoon ;)
Toi Jiin ystäväkirjaehdotus on tosi hyvä! Ja kyllä mun mielestä noi vois pistää ihan tähän tai uuden DeMoms-pinon piikkiin. Vitsin kiva idea, vaikka vasta vähän aikaa täällä oon pyöriny :)
Mitäs muuta.. mulla alko kp25/28 siellä Teakin pääsykokeissa tulla kirkasta verta ja samoin kotiin tullessa valu pitkin reisiä. Eka ajattelin sen olevan jonkinsortin kiinnittymisvuotoa, mutta nyt oon ihan varma, että se oli todella varhanen km. Olin ihan ymmälläni, mutta nyt siis kp3/24-28 ja yk12 lähti kierrokseen.
Nyt pitää nopiasti putkittaa kahvia alas, pukea päälle ja lähteä töihin!
Mukavaa viikonalkua kaikille!
-Mary
Minä ´85, mies ´81 ja poika 02/07. Naimisissa 12/2005. Paikkakuntana Oulu. Opiskelen varhaiskasvatusta, mutta nyt äitiyslomalla opinnoista. Mies valmistelee lopputyötä, on siis melkein-insinööri.
...11/2006 naimisiin mennyt 21 vuotias nuori nainen joka asuu vantaalla ukon, kissan ja koiran kanssa. Minä ja mieheni kärsimme kovasta vauvakuumeesta, ja yritys on kovaa. Lääkäriin reissataan jos ei ensi kierron jälkeen tule tuloksia. Tällä hetkellä menossa kp 23/~35
Jee! kiva kun tehtiin uusi pino, vaikka mulla tää kirjoitus vaihe tökkii edelleen...Onkohan vika ylikuumentuneesta koneesta vai ruuhkasta;)
MSOL, hyvä että maito riittää :) Mullakin oli alkuun noita ongelmia, että maito lensi kaaressa, mut nyt maidontulo on tasaantunut, onneksi. Rinnat ei enää tunnu pakkaantuneilta, jos on useampi tunti syötöstä eikä maito suhkua. Tosin kyllä vieläkin toinen tissi vuotaa, kun toisesta imettää, mutta ei enää niin hirveesti. Ja jos Sampo keskeyttää imemisen, niin silloin pitää olla joku suoja lähettyvillä, muuten on koko poika ja äiti ihan maidossa :) Mutta tasoittunut on tuo maidontulo, ehkä sullakin tasoittuu :)
ZUZU, minoon käsittänyt, että periaatteessa imuina voi käyttää mitä hyväns materiaalia, joka imee itseensä kosteutta. Kestovaipathan on uusvanha keksintö, nykyään ne on vaan paljon paremmin pitäviä kuin ennen vanhaan. Meillä käytössä sisävaippoina prefoldeja, jotka taitellaan vauvan pepulle. Yhdeltä tutulta ostin itsetehtyjä muotoonommeltuja sisävaippoja ja hätätilanteessa oon käyttänyt ihan harsoja, jotka oon taitellut parin kerroin. Kuorina meillä on sellaisia " pomminvarmoja" polyesterivaippoja, tuommoisia -> http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=4_6&products_id=43
Ei siinä oikeasti ole mitään salatiedettä, vaikka itsestäkin aluksi tuntui siltä, vaippoinajhan voi käyttää oikeasti MITÄ VAIN, mikä vähänkin suojaa ja imee :)
Jaah, palaanpa myöh. uudelleen, poika kiukkuaa :)