Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elääkö noin 70-vuotiaat omissa maailmoissaan? Eivät ole läsnä elämässään?

Vierailija
27.04.2025 |

Kokemuksia, tietoa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yksilöstä. Jos 70-vuotiaalla on jo pitkään ollut dementia, niin varmasti elää omassa maailmassaan.

Vierailija
2/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani 70-vuotias on super aktiivinen. Matkustaa, ulkoilee, marjastaaa, sienestää, hiihtää, käy vesijumpassa, eläkeläisten kerhoissa jne.. Lisäksi on somessa aktiivinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät. Jos on terve ja jäänyt eläkkeelle vasta jokunen vuosi sitten, niin on yleensä ihan mukana maailmanmenossa. 

Vierailija
4/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret on nykyään jo niin hukassa oman elämänsä kanssa ettei heitä ja heidän "ongelmiaan" jaksa kuunnella. Mieluummin elää omassa kuplassaan.

Vierailija
5/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret on nykyään jo niin hukassa oman elämänsä kanssa ettei heitä ja heidän "ongelmiaan" jaksa kuunnella. Mieluummin elää omassa kuplassaan.

Mitä uutta tässä on?

6/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaa mun vanhemmat 🥰

Vierailija
7/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ihan läsnä koko ajan. Ei se ikä, vaan dementian aste, mikä tekee ihmisestä poissaolevan.

Vierailija
8/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet iäkkäiden lääkkeet aiheuttavat vakavia ongelmia aivoille ja tästä ei vain kerrota juurikaan julkisuudessa

SENIORS, Beware! 9 Popular Medications That Trigger Rapid Dementia

Did you know that dementia affects over 55 million people worldwide, and one new case is diagnosed every 3 seconds? Even more shockingmany of these cases may be linked to medications that are prescribed every single day. Thats right. New research shows that some of the most popular and commonly used medications among seniors may be silently accelerating memory loss, confusion, brain fog, and even Alzheimers disease. If you're over 60 or caring for someone who is, this video could be life-changing.

"https://www.youtube.com/watch?v=3sqtgWOapO0

Vierailija
9/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä olen. Ei tässä hirveesti kyllä läsnä ole.

- n69v -

Vierailija
10/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ja ystäväpiirissä vielä 80-90+ v:t vielä reissaa maailmalla ja ovat täysin kiinni esim päivän politiikassa. Aktiivisia, omatoimisia. 

Toivottavasti itsekin, nyt vasta 65v

Vierailija
11/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ihan läsnä koko ajan. Ei se ikä, vaan dementian aste, mikä tekee ihmisestä poissaolevan.

Sekä alle nelikymppisillä älypuhelimella eläminen. Ovat suurelta osalta pois muusta normaalielämästä. Ennemmin olisin heistä huolissani kuin päälle seitsenkymppisistä.

Vierailija
12/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää koske minua kun olen vasta 68 ja puoli mutta ihan tätä päivää elän enkä eilistä. Muisti pelaa, muistan ihan sen minkä haluan ja osan muistoista olen unohtanut eli ne joita en halua muistaa. Tosin muistot ja muisti on ihan eri asioita. Miksi joku teini aikuinen ajattelee että n 70-v. on jotain seniilejä toimintakyvyttömiä vanhoja . Enin osa ei ole.

Vierailija
13/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ainakin puolisoni veli rakensi talviasuttavan huvilan omaan saareensa, on juuri valmistunut, muutama valaisin on vielä laittamatta ja 2 auton talli aluillaan. Ikää on vajaa 83v. Toki me kaikki omassa kuplassamme elellään, eli muiden tekemiset ja mielipiteet ei heilauta mihinkään suuntaan, kuten aina ennenkin.

Vierailija
14/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pihalla kuin lumiukko. Ajaa tavallisella pyörällä vaikka sähköpyöriäkin olisi olemassa.

Vanha kännykkä. Vaatteet pois muodista jo vuosia sitten. Ei juo energiajuomia.

Asunnon sisustus jotain 90 lukua. Ei edes proteiinirahka maistu. Jukurttia pitää olla !

Vierailija
15/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pihalla kuin lumiukko. Ajaa tavallisella pyörällä vaikka sähköpyöriäkin olisi olemassa.

Asunnon sisustus jotain 90 lukua. Ei edes proteiinirahka maistu. Jukurttia pitää olla !

Jonnekkin hoitolaitokseen kuuluisi jo...Red Flag.

Vierailija
16/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki. Ainakin se eilen paavin hautajaisissa puhunut 91v tyyppi oli kyllä ihan mestoilla.

Vierailija
17/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu luonteesta/ temperamentista. Toiset ovat läsnäolevia,  toiset eivät  missään iässä.

Vierailija
18/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omista edes Blenderiä. Ei tiedä edes mikä Airfryer on. Kyseli hölmönä kerran mikä se sellainen Inceli oikein on...

Vierailija
19/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain laiska paska ajaa sähköpyörällä. Joo, joo, meriselityksiä voi kertoa, että sähkö on vain helpotus ja laajentaa matkaa mutta tuo on vain selitys laiskasta paskasta.

Vierailija
20/35 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jotkut. Ihmisillä on oma maailmankuva ja maailma. Mutta osalla se on ajattelua, välillä varmaan ajatuksissaan, paitsi ulkona ovat tarkkoja liikkuessa. Ihmiset ovat erilaisia. Ihmisiin vaikuttaa lääkitys, terveys, sairaudet, kivut, traumat, monet vuodet, ravinnon imeytyminen, kylmä tai kuuma ja elämäntilanne. Kuten nuorempiinkin. Ihmisiä pitää jotenkin ymmärtää. Jos on dementian tyyppistä tai alkoholi, sitten riippuu minkälainen, on myös neurologisia juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi