Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Lidlissä myydään vain pieniä naistenvaatteita

Vierailija
18.02.2025 |

Koot ovat pääsääntöisesti  S-L ja koska ne ovat ulkomailla valmistettuja, koko L ei vastaa Suomen kokoa L, vaan on huomattavasti pienempi.

Suomessa on paljon XL kokoisia naisia mutta mistä löytyisi edullisia vaatteita?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mun vaimo on ostanut Lidlistä vaatteita, vaikka onkin xxl kokoa. Ainakin alusvaatteita, huppareita ja legginsejä.

Ehkäpä ne vaan loppuu ensimmäisenä, ku niillä on kovin kysyntä. Merkittävä osa kansasta on ylipainoisia.

Vierailija
82/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mitoitukset on kummia, koska olen 172 cm ja 52 kg nainen ja miesten m koot sopivia esim t paidoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon törmännyt vaan xl-xxl kokoisiin vaatteisiin siellä 😬

Vierailija
84/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaupan kannattavuuden kannalta olen ihmetellyt samaa. Luulisi, että jotkut XL-XXL-koot menisivät kuin häkä eli toisivat kaupalle rahaa. Sehän siinä toiminnassa kai niin kuin ideana on. Nyt jotain S-koon vaatteita hillotaan tarjouskoreissa, kun ei ole menekkiä.

Itse kun yritän Lidlistä löytää vaatteita niin alennuskoreista on nimenomaan ne S-koon vaatteet aina loppu.

Myös Uffeissa on S-koot vähissä ja pitää penkoa läpi koko kauppa että löytyisi mitään sopivaa. XL- ja isompia kokoja varten taas on siellä ihan omat erilliset osastot.

Vanhemmat penkovat lapsilleen S kokoisia vaatteita.

Vierailija
85/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin alaosissa on kyllä välillä todella vähän tilaa reisille. Mulla on yleensä koko M-L/40-42, mutta jotkut sukkahousut tai leggingsit on Lidlistä kokoa 46 ja silti kinnaa reisistä. 

Vierailija
86/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miestenvaatteita. Ihan jotain aasialaisten kokoja ne kaikki vaatteet. Lisäksi kenkien koko tyssää johonkin 41:een. Ovat vielä erittäin kapeaa mallia. 

Vierailija
87/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaupan kannattavuuden kannalta olen ihmetellyt samaa. Luulisi, että jotkut XL-XXL-koot menisivät kuin häkä eli toisivat kaupalle rahaa. Sehän siinä toiminnassa kai niin kuin ideana on. Nyt jotain S-koon vaatteita hillotaan tarjouskoreissa, kun ei ole menekkiä.

Itse kun yritän Lidlistä löytää vaatteita niin alennuskoreista on nimenomaan ne S-koon vaatteet aina loppu.

Myös Uffeissa on S-koot vähissä ja pitää penkoa läpi koko kauppa että löytyisi mitään sopivaa. XL- ja isompia kokoja varten taas on siellä ihan omat erilliset osastot.

No tuu ihmeessä Hesaan ostoksille, S ja XS laarit täynnä. Isompia ei ollenkaan. L Monessa tuotteessa suurin koko, ei ole meidän L, vaan korkeintaan M. Minulla pitkät pojat ja ite oon vähän läski, niin ihan turha haaveilla Lidlistä mitään vaatetavaraa. 

Vierailija
88/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sukat kokoa 39-41. Jalkani on kokoa 40. Sukkien kantapää on keskellä jalkapohjaa eli niiden oikea koko on ehkä 37-38.

Vierailija
89/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne Lidlissä myytävät naistenvaatteet tuntuvat olevan pieniä niin syy löytyy kyllä peilistä ja vaa'alta.

Ai jos toisista kaupoista ostetut XL-vaatteet sopivat, mutta lidlistä ostetut eivät? Haiskahtaa nyt vähän paskapuheelta tarinasi.

Vierailija
90/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuu ihmeessä Hesaan ostoksille, S ja XS laarit täynnä. Isompia ei ollenkaan. L Monessa tuotteessa suurin koko, ei ole meidän L, vaan korkeintaan M. Minulla pitkät pojat ja ite oon vähän läsk

Suurkaupungin naiset on laihempia kuin maalla asuvat.

Vierailija
91/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

XL paidassa on kiristävät hihat ja lisäksi napa näkyy. Oikeesti se ei ole XL koko vaan ehkä M. Itse olen L kokoa.

Vierailija
92/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne urheilurintsikat on kyllä älyn pieniä.

No tää on totta! Ostin itelleni M-kokoiset, kun se on mun koko. Ei mahtuneet, mutta menevät onneksi teinille, joka muuten käyttää kokoa xs/s. Emmekä siis ole kumpikaan isorintaisia. Tai sitten ne vaan on tarkoituksella sellaisia, että litistävät rinnat ihan lysyyn.

Vierailija
93/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että edes siellä😊

Vierailija
94/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset naiset on hoikempi kuin suomalaiset 🤷

Vierailija
95/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut varsinkin farkut on ihan tautisen pieniä. Kyllä ne on halvalla väkerretty jossain kiinalaisten kä-äpiötehtaassa.

Vierailija
96/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalaiset naiset on hoikempi kuin suomalaiset 🤷

Saksalaiset ovat ikokoisia. Ei välttämättä painoltaan mutta harteikkaampia.

Vierailija
97/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuu ihmeessä Hesaan ostoksille, S ja XS laarit täynnä. Isompia ei ollenkaan. L Monessa tuotteessa suurin koko, ei ole meidän L, vaan korkeintaan M. Minulla pitkät pojat ja ite oon vähän läski, niin ihan turha haaveilla Lidlistä mitään vaatetavaraa. 

No tuu ihmeessä Espooseen ostoksille. Täällä löytyy L, XL ja XXL kokojakin. Voit sinäkin ostaa Lidlistä vaatteita.

Vierailija
98/98 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housut varsinkin farkut on ihan tautisen pieniä. Kyllä ne on halvalla väkerretty jossain kiinalaisten kä-äpiötehtaassa.

Tiesitkö että valtaosa Suomessa ja muualla länsimaissa myytävistä vaatteista on väkerretty puoli ilmaiseksi Kiinassa ja muissa vastaavissa maissa hikipajoilla tai ihan orjatyön voimin.