Miksi Lidlissä myydään vain pieniä naistenvaatteita
Koot ovat pääsääntöisesti S-L ja koska ne ovat ulkomailla valmistettuja, koko L ei vastaa Suomen kokoa L, vaan on huomattavasti pienempi.
Suomessa on paljon XL kokoisia naisia mutta mistä löytyisi edullisia vaatteita?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse olen kokoa S-L enkä koskaan löydä tuolta vaatetta. Kaikki ovat aina XL tai XXL.
Ei varmasti ole, kun suurin osa on saatavilla vain S-L koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommat koot ovat jääneet XL-saksattarien käyttöön, Suomeen lähetetään ylijäämä tuotteet. Niitä voisi kyllä lähettää Italiaan, siellä on sirompia naisia kuin Suomessa.
Italiassa sekä miehet että naiset on tyylikkäitä. Tuskin ostavat vaatteitaankaan Lidlistä. Että tänne vaan, kyllä meillä kelpaa, tyylistä viis.
Et ole tainnut aitoa italialaista koskaan nähdäkään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menee sinne heti kun aukeaa on xxl malleja
Useissa Lidlin ilmoituksissa on mainittu koot S-L. -ap
Jos et ole turboläski niin se L todennäköisesti sopii sinulle, taitaa olla jotakuinkin 42-44 kokoluokkaa.
Lidli ei palvele, eikä ole tarkoitettu ryhävalaksien kaupaksi. Saksassa naisen oletusarvo on normaalipainoisuus ja naiselta näyttäminen, ei ryhävalaksen larppaus. Siksi.
Lidlissä myytävät vaatteet ovat pieniä, koska ne valmistetaan Kiinassa ja kiinalaiset ovat järjestään jääneet kitukasvuisiksi syötyään sukupolvesta toiseen pelkkää riisiä.
Kiinalainen kokonumerointi tosiaan eroaa meikäläisestä. Myös mittasuhteet ovat toisenlaiset, kuin mihin meillä on totuttu.
Jotakin on kokonumeroissa tapahtunut. Mulla on käytössä kolmisenkymmentä vuotta vanha takki koko 38 ja sen alle mahtuu villapusero tai fleecetakki Ajattelin ostaa uuden takin ja yllättäen koko 44 oli melkein kittana. Ei kaikki tykkää tyköistuvista vaatteista. Lidlin L koossa kyllä sopivasti väljyyttä.
Tokmannilta löytyy hyviä vaatteita ja kokoja on vaikka kuinka
Lidlin vaatteet on ihan älyttömän suuria mitoitukseltaan. Sillon harvoin kun kokoa xs löytyy,niin ne on valtavia
Olen 160cm ja 50kg
Sieltä ostamani S-koon housut ovat aina olleet liian isoja minulle. Joten ostan nykyään vain sukkia ja paitoja. Minusta heidän vaatteet ovat kyllä aika isoja.
Vierailija kirjoitti:
Isommat koot ovat jääneet XL-saksattarien käyttöön, Suomeen lähetetään ylijäämä tuotteet. Niitä voisi kyllä lähettää Italiaan, siellä on sirompia naisia kuin Suomessa.
Aikamoisia matruuniita ne itamian muorit on. Oikeita torimuijia - sinne 5xl ja elastaania päälle.
Eipä taida olla taloudellisesti järkevää valmistaa rättejä suomalaiselle marginaaliryhmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin yhdessä toisessa kaupassa ostamani ns. pitkät kalsarit , sama tuote ja sama koko mutta uudet oli ihan tiukat eli säästetään kankaassa ja pienennetään tuottetta salakavalasti .Olivat kuin sukkahousut ja ennen sai väljästi vetää päälle.
Jep. Housuissa lahkeet ovat lyhentyneet ihan järkyttävästi viime aikoina. Samat mitkä ennen ovat olleet hyvät housut eivät enää olekaan kun paljastaa puolet sääristä. Jalkani eivät ole kasvaneet pituutta mutta housut ovat lyjentyneet.
Mä ostin Lindexistä sellaset pikkarit kuin ennenkin. Koko oli sama, kangas yhtä hyvä ja joustava, mutta jostain syystä saumat oli ommeltu liki joustamattomalla langalla! Niiden pukeminen on nyt epämukavaa ja pelkään sen langan katkeavan puettaessa tai pesukoneessa. Kaikesta joo säästetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin yhdessä toisessa kaupassa ostamani ns. pitkät kalsarit , sama tuote ja sama koko mutta uudet oli ihan tiukat eli säästetään kankaassa ja pienennetään tuottetta salakavalasti .Olivat kuin sukkahousut ja ennen sai väljästi vetää päälle.
Jep. Housuissa lahkeet ovat lyhentyneet ihan järkyttävästi viime aikoina. Samat mitkä ennen ovat olleet hyvät housut eivät enää olekaan kun paljastaa puolet sääristä. Jalkani eivät ole kasvaneet pituutta mutta housut ovat lyjentyneet.
Mä ostin Lindexistä sellaset pikkarit kuin ennenkin. Koko oli sama, kangas yhtä hyvä ja joustava, mutta jostain syystä saumat oli ommeltu liki joustamattomalla langalla! Niiden pukeminen on nyt epämukavaa ja pelkään sen langan katkeavan puettaessa tai pesukoneessa. Kaikesta joo säästetään.
Sama h&m rintaliiveissä. Ennen löysin sieltä hyviä liivejä itselle ja nyt en tiedä enää mikä on kokoni kun ovat sen ympäryksen tehneet jostain joustamattomasta asiasta mikä kureutuu ihoon ja sattuu. Ennen oli joustavaa ja pehmeää matskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalikokoja myyvät, kenties ongelma ei ole tuotteissa.
Haista sinä...
Ennen myivät kokoa 52:kin mutta ei nykyään. Ja mä olen nainen jolla isot rinnat XXL on just passeli.
Heh. On mullakin isot rinnat ja koko 38 käy mainiosti. Miksikö? Koska ne rinnat ovat isot, muu vartalo taasen ei. Ja joo, Lidlissä on aina vain isoja vaatteita, harvemmin enää jaksan edes katsoa.
Miten sä saat esim koon 75G rinnat mahtumaan paitaan kokoa 38? Se on mahdotonta. Sun rinnanympärys on silloin n metrin ja paidan paljon vähemmän.
Partioaitan teltat sopii isoille. Tai laihduttakaa!
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla taloudellisesti järkevää valmistaa rättejä suomalaiselle marginaaliryhmälle.
Ei kyllä taida olla XL-kokoiset marginaaliryhmää oikein missään länsimaisissa korkean elintason maissa 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Lidli ei palvele, eikä ole tarkoitettu ryhävalaksien kaupaksi. Saksassa naisen oletusarvo on normaalipainoisuus ja naiselta näyttäminen, ei ryhävalaksen larppaus. Siksi.
53,5 % saksalaisista on ylipainoisia (46,6 % naisista ja 60, 5 % miehistä). Tai voi olla jo vähän enemmän nykyään, noi luvut on jostain 2020.
Älä huijaa itseäsi läski. Koot ovat oikeita. Kaipaamme naisen pienen muodokkaita peppuja, emme höllyvää laardikasaa.
XL ON iso koko, johan sen sanoo se kokokin; _extra_ large. Ei mun ystäväpiirissäni ole ainuttakaan naista joka käyttäisi noin isoja vaatteita ja käsittääkseni just niitä normaaleja nelikymppisiä suominaisia.