Mitä tyhjiä lupauksia viljelevä luulee hyötyvänsä?
Olen jonkun aikaa tapaillut miestä, joka heittelee jatkuvasti pieniä lupauksia. 'Turussa on tosi kiva ravintola x, vien sut sinne joku kerta' tai 'sulla ei ole ollenkaan tavaraa y, mulla on kotona ylimääräinen, saat sen'. Vastaavia tulee jatkuvasti. Ja jos satun kysymään jälkeenpäin, ei joko muista asiaa ollenkaan tai lupaa hoitaa asian pian. Mutta ei täytä lupaustaan koskaan. Vielä pahempaa, kun heittelee noita myös mun lapselle ja äidille.
Kommentit (3)
Ehkä haluaa miellyttää ja sillä hetkellä oikeasti ajattelee tekevänsä näitä asioita. Vaikkei niin kovasti viitsisi tai haluaisi ja muut asiat kiinnostaa enemmän. Elää ikään kuin kahdessa todellisuudessa, siellä omassa haavemaailmassa, missä tapahtuu pelkästään kaikkea kivaa ja hienoa ja sitten on se realiteetti. Red flag kuitenkin.
No Antti Lindtman ainakin uskoo että SDP saa enemmän kannatusta kun lupaa taas kaikille kaikkea kivaa ja raahaa lisää ihan kaikkeen.
Olisiko se sellaista toiveajattelua? Eli jos voitan lotossa niin ostan sitä tätä ja tuota ..