Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Lidlissä myydään vain pieniä naistenvaatteita

Vierailija
18.02.2025 |

Koot ovat pääsääntöisesti  S-L ja koska ne ovat ulkomailla valmistettuja, koko L ei vastaa Suomen kokoa L, vaan on huomattavasti pienempi.

Suomessa on paljon XL kokoisia naisia mutta mistä löytyisi edullisia vaatteita?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on just reiluja, saksalaista mitoitusta. Ainoo, että niiden housut on tehty perseettömille. Kun on vuosia tehnyt pakaratreeniä, ei ainakaan mun kannikat mahdu niihin, pitää ostaa aina kokoa liian isot housut, ja sitten ne on muualta kauheat. Enkä taatusti oo ainoa.

Mutta tosiaan niiden sisäänostossa on jotain pielessä, kun myymälöissä on iltapäivästä aina enää jäljellä vain paljon XS- ja S-kokoja. Joskus voi olla hyvällä tuurilla joku M. Ja vaatteet on kuitenkin mallia MAMMA, ei niitä nuoret osta. Suomeen pitää ostaa sisään enemmän L- ja XL-kokoja. Isompia kokojahan niillä ei kait oo, kun ne tekee plus-vaatteita ainakin naisille sitten erikseen. Monesti on tosi kivoja rintsikoita plus-koossa, mutta ei meille keskikokoisille mitään.

Vieläkin muistelen kaiholla yhtä pitkää collarihupparia, missä oli sellainen kiva V-leikkaus, kun en saanut sitä, kun se loppui heti aamusta myymälöistä. Kävin useammassa kysymässä. Nythän voisi muuten tilata myymälänoudolla vissiin, jos tulee jotain kivaa. Vai koskeeko se myymälätilaus vaan ruokaa?

Vierailija
42/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin sieltä ihanat pehmoiset legginsit koossa M - ne ei menneet päälle. Olen kokoa XS/S. Onneksi palautus oli helppoa.. Muutaman kivan paidan nähnyt mutta en uskalla enää ostaa.

Mulla on ehkä noi samat pehmoisat leggingsit eikä mitään ongelmaa mahtua päälle, housukoko 42 ja olikohan L minkä kokoisena nuo hankin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin sieltä ihanat pehmoiset legginsit koossa M - ne ei menneet päälle. Olen kokoa XS/S. Onneksi palautus oli helppoa.. Muutaman kivan paidan nähnyt mutta en uskalla enää ostaa.

Rintsikoita ei saa palauttaa. Niitä en uskalla enää ostaa ollenkaan.

Vierailija
44/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ketju täynnä "itsestään ylpeitä" naisia, joita aihe ei edes koske ja vittuillaan muille.

Harakat vauhdissa, ilmankos miehet kävelee yli mennen tullen näin riitaista sakkia.

Vierailija
45/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannnut. Koko L tai XL vastaa silmämääräisesti lähinnä S jopa XS.

Vierailija
46/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaupan kannattavuuden kannalta olen ihmetellyt samaa. Luulisi, että jotkut XL-XXL-koot menisivät kuin häkä eli toisivat kaupalle rahaa. Sehän siinä toiminnassa kai niin kuin ideana on. Nyt jotain S-koon vaatteita hillotaan tarjouskoreissa, kun ei ole menekkiä.

Vierailija
47/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista Lidlin alennnuskori vaateosastolla. Siellä on niitä super-isoja vaatteita. 

XL ei ole mikään super-iso vaan normaali suominaisen koko. Kaikki eivät halua ihonmyötäisiä pari numeroa liian pieniä paitoja joista vatsa roikkuu ulkona.

Vierailija
48/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laihdutus ole käynyt mielessä, jos kaupan vaatteet ei enää mahdu?! Eikö löydy enää isojen tätien vaatteisiin erikoistuneita vaatekauppoja? Muistan että joskus oli.

Jos on saanut geenit olla isokokoinen - ei siis lihava - niin eipä Lidliin kande mennä vaateostoksille. Naisten vaatteet ovat lapsille sopivia koon puolesta.

Vierailija
49/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydetty on huppareita L -koossa.

Vierailija
50/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen kokoa S-L enkä koskaan löydä tuolta vaatetta. Kaikki ovat aina XL tai XXL. 

En ole ikinä nähnytkään Lidlissä kokoja xl tai xxl

Et ole ehtinyt näkemään, kun ne menevät heti, kun niitä on.

Siellä myydään muuten isot koot eri aikoina kuin ne normaalit, kannattaa seurailla mainoslehteä, milloin on mitäkin tarjolla.

Jatkona: en ole nähnyt edes mainosta koon xl tai xxl vaatteista...

Vierailija
51/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pienenä naisena en löydä koskaan mitään koska S on jo liian iso. Valitettavasti suomalaiset ovat todella isoja nykyään. 

"isoja" tosiaan... LIHAVIA

Vierailija
52/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalikokoja myyvät, kenties ongelma ei ole tuotteissa.

Kenties. Tyttäreni, kokoa petit housuissa ja painoa 54 kg, sai Lidlin t-paidan minulta kokoa XXL. Mukavan väljä hänelle, ei kamalan iso, minulle liian pieni. Se oli isoin koko.

Vierailija
53/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ehkä suomalaiset heräävät vähän laihduttamaan. Edes vähän.

Vierailija
54/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties. Tyttäreni, kokoa petit housuissa ja painoa 54 kg, sai Lidlin t-paidan minulta kokoa XXL. Mukavan väljä hänelle, ei kamalan iso, minulle liian pieni. Se oli isoin koko.

Paino ei kerro meille mitään jos et pituutta laita kanssa. Aika tukevalta kuulostaa lapseksi.

Vierailija
55/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton isojahan ne on.

Vierailija
56/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaupan kannattavuuden kannalta olen ihmetellyt samaa. Luulisi, että jotkut XL-XXL-koot menisivät kuin häkä eli toisivat kaupalle rahaa. Sehän siinä toiminnassa kai niin kuin ideana on. Nyt jotain S-koon vaatteita hillotaan tarjouskoreissa, kun ei ole menekkiä.

Itse kun yritän Lidlistä löytää vaatteita niin alennuskoreista on nimenomaan ne S-koon vaatteet aina loppu.

Myös Uffeissa on S-koot vähissä ja pitää penkoa läpi koko kauppa että löytyisi mitään sopivaa. XL- ja isompia kokoja varten taas on siellä ihan omat erilliset osastot.

Vierailija
57/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, ehkä suomalaiset heräävät vähän laihduttamaan. Edes vähän.

Joo, vaatteethan ne määräävät ihmisen arvon.

Vierailija
58/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä? Niiden S-kokokin on liian iso normaalikokoiselle naiselle (168 cm/58 kg). Nansolla ihan samaa naisten "miellyttämistä" näissä kokoasioissa.

Sä oot vähän kujalla nyt tuossa normaaliudessa. Toki painosi on hyvä ja terveellinen, mutta suomalaisen naisen normikoko se ei ole, vaan "Jos kaikkien 1864-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi 7173-kiloinen ja 164165 senttimetriä pitkä, käy ilmi Tilastokeskuksen luvuista."

Vierailija
59/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä? Niiden S-kokokin on liian iso normaalikokoiselle naiselle (168 cm/58 kg). Nansolla ihan samaa naisten "miellyttämistä" näissä kokoasioissa.

Sä oot vähän kujalla nyt tuossa normaaliudessa. Toki painosi on hyvä ja terveellinen, mutta suomalaisen naisen normikoko se ei ole, vaan "Jos kaikkien 18 64-vuotiaiden suomalaisten naisten mitat ynnättäisiin yhteen ja niistä laskettaisiin keskiarvo, lopputulos olisi 71 73-kiloinen ja 164 165 senttimetriä pitkä, käy ilmi Tilastokeskuksen luvuista."

Ai niin täällä häviää viivat. Laitoin välit.

Vierailija
60/98 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä...

Ennen myivät kokoa 52:kin mutta ei nykyään. Ja mä olen nainen jolla isot rinnat XXL on just passeli.

Heh. On mullakin isot rinnat ja koko 38 käy mainiosti. Miksikö? Koska ne rinnat ovat isot, muu vartalo taasen ei. Ja joo, Lidlissä on aina vain isoja vaatteita, harvemmin enää jaksan edes katsoa.